Την Πέμπτη οι ερυθρόλευκοι του Πειραιά δίνουν ένα ακόμη ευρωπαϊκό αγώνα, αυτή τη φορά κόντρα σε μια από τις ανερχόμενες δυνάμεις του ιταλικού ποδοσφαίρου. Τα τελευταία χρόνια η Αταλάντα, η ομάδα με έδρα το Μπέργκαμο, έχει μπει σφήνα στους μεγάλους του calcio, συνδυάζοντας το θέαμα με τον ιταλικό ποδοσφαιρικό ρεαλισμό, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα μια αξιοπρόσεκτη πορεία στην Ευρώπη.

Τα καπρίτσια της κληρωτίδας έφεραν την ομάδα του Μπέργκαμο απέναντι σε αυτή του Ολυμπιακού σε μια διπλή αναμέτρηση, το πρώτο σκέλος της οποίας θα λάβει χώρα στη Λομβαρδία, στο γήπεδο της Αtalanta Bergamasca Calcio, που πήρε το όνομα της το 1907 από την Αταλάντη της ελληνικής Μυθολογίας, εξ ου και το προσωνύμιο La Dea (η Θεά). Η Αταλάντα για καιρό συγκαταλέγονταν στις μικρομεσαίες ομάδες της Serie A, είχε αρκετές φορές υποβιβαστεί, όμως από το 2011, ξεκίνησε μια ανοδική πορεία που κατέληξε το 2019 στην πρώτη της συμμετοχή στο Champions League.

Ο άνθρωπος που μεταμόρφωσε την Αταλάντα, είναι κάποιος που φόρεσε τη φανέλα της, πίσω στη δεκαετία του ’70, για να φθάσει πολλά χρόνια μετά να γίνει ο ιδιοκτήτης της. Παιδί φτωχής, πολύτεκνης οικογένειας από την μικρή πόλη Κλουζόνε στις παρυφές των Αλπεων, ο Αντόνιο Περκάσι είχε όνειρό του ήταν να γίνει αστέρας του ποδοσφαίρου. Ήταν η επιτομή του σκληροτράχηλου Ιταλού αμυντικού, ωστόσο έπαιξε μπάλα μόλις μέχρι τα 23, αφήνοντας την ποδοσφαιρική του καριέρα για τις επιχειρήσεις. Ο ίδιος είχε πει σε μια συνέντευξή του πως «αγαπούσα το ποδόσφαιρο, είχαν όμως άλλες προτεραιότητες, ήθελα να γίνω πλούσιος».

Ξεκινά αρχικά να ασχολείται με τα ακίνητα και το εμπόριο, μαζί με τα αδέρφια του Σάντο και Ρίνο. Ήταν όμως η γνωριμία του με τον Λουτσιάνο Μπένετον που κυριολεκτικά άλλαξε την τύχη του. Ο γνωστός επιχειρηματίας θα παραχωρήσει στον Περκάσι το δικαίωμα να ανοίξει τα πρώτα καταστήματα με τα brands της δημοφιλούς εταιρείας Benetton στο Μπέργκαμο.

Μόνο που το Μπέργκαμο θα αποδειχθεί μικρό και ο Περκάσι, πάντα σε συμφωνία με την οικογένεια Μπένετον, θα αναπτύξει δίκτυο καταστημάτων σχεδόν με όλα τα σήματα τους (Benetton, United Colors, Sisley, Playlife, Zerododici) εντός και εκτός της ιταλικής επικράτειας, θεμελιώνοντας μία σταθερή συνεργασία που συνεχίζεται ως σήμερα.

Η τεράστια επιτυχία του Kiko Milano

Το 1997 και καθώς συνεχίζει τις επενδύσεις στο real estate θα λάβει την απόφαση να χτίσει μία δική του μπράντα, κάτω από τον όμιλο συμμετοχών που δημιούργησε με την επωνυμία Odissea (Οδύσσεια).

Ο Αντόνιο Περκάσι είχε όνειρό του ήταν να γίνει αστέρας του ποδοσφαίρου

Πρόκειται για την εταιρεία καλλυντικών Kiko Milano, που σήμερα αποτελεί τη «ναυαρχίδα» του ομίλου με 1.100 σημεία πώλησης σε 20 χώρες. Μία αλυσίδα που πλέον έχει ξεκινήσει να αναπτύσσεται και επί ελληνικού εδάφους μέσω της Fais Group που ανέλαβε το master–franchising της Kiko Milano για Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία, Ρουμανία. Σύντομα, μάλιστα, διευρύνεται η παρουσία της αλυσίδας στην Κύπρο.

Η κίνηση «ματ» όμως που εκτίναξε επιχειρηματικά τον Περκάσι και τον όμιλο συμμετοχών Odissea ήταν η μεγάλη συμφωνία με τον Mr. Zara, τον Ισπανό μεγιστάνα Αμάνσιο Ορτέγκα. Ο επικεφαλής της Inditex ήθελε με την «αυγή» της νέας χιλιετίας να βάλει την αλυσίδα Zara (και τις υπόλοιπες που βρίσκονται κάτω απ’ την ομπρέλα της Inditex) στη δύσκολη ιταλική αγορά. Απέναντι στα θηρία της ιταλικής μόδας και ένδυσης ήθελε κάποιο «σύμμαχο», και τον βρήκε στο πρόσωπο του Αντόνιο Περκάσι. Το 2001 θα σχηματίσουν κοινοπραξία, η οποία την ίδια χρονιά κιόλας θα ανοίξει το πρώτο κατάστημα επί ιταλικού εδάφους, και μάλιστα στην πρωτεύουσα της μόδας, το Μιλάνο!

Η επιτυχία εκείνη θα πυροδοτήσει μία ραγδαία επέκταση των καταστημάτων σε όλη την ιταλική επικράτεια που πλέον θα ανοίγουν το ένα πίσω από το άλλο.

Η συνεργασία εκείνη αλλά και το καλό αξιόπιστο όνομα που είχε δημιουργήσει στην πολυετή σχέση του με τον όμιλο Μπένετον θα ανοίξουν την πόρτα για συμφωνίες με μεγάλες διεθνείς εταιρείες της ένδυσης. Μεταξύ αυτών Nike, Calvin Klein, Swatch, Levi’s, Guess, Tommy Hilfinger, Gucci, Ferrari, Ralph Lauren, Victoria’s Secret. Για όλες αυτές θα αναλάβει να δημιουργήσει δίκτυα πωλήσεων. Επίσης με τον Φλάβιο Μπριατόρε, τον πρώην ισχυρό άνδρα της F1, θα ενώσουν δυνάμεις συστήνοντας την μπράντα ένδυσης – υπόδησης Billionaire Italian Couture.

Πέραν της ένδυσης όμως θα συνάψει στρατηγικές συνεργασίες και σε άλλους τομείς αναπτύσσοντας στην Ιταλία καταστήματα των Lego, Starbucks, Wagamama και άλλες. Το 2012 θα αναλάβει τις τύχες μίας ιστορικής εταιρείας του Μιλάνο στον χώρο της γυναικείας ομορφιάς, της Madina. Λίγο αργότερα θα ακολουθήσουν οι Womo και Bullfrog που ασχολούνται με την ανδρική περιποίηση και μόδα.

Η Odissea αποκτά τέσσερις διακριτούς κλάδους, σε retail, τρόφιμα-ποτά, καλλυντικά και ακίνητα. Ιδιαίτερα, στο τελευταίο, ο Περκάσι συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα ενεργός και στο κομμάτι του real estate έχοντας στην ιδιοκτησία του πολυκαταστήματα και εκπτωτικά χωριά, όπως τα Torino Outlet Village, Orio Center, Franciacorta Outlet Village, Antegnate Shopping Center και Sicilia Outlet Village. Επίσης έχει επενδύσει στην κατασκευή του μεγαλύτερου εμπορικού κέντρου στην Ευρώπη, το Westfield Milan Shopping Center.

Ο ίδιος εξαγόρασε τo εμβληματικό πρώην εργοστάσιο της οικογένειας Κρέσπι στο βιομηχανικό χωριό (Crespi d’Adda) που είχαν δημιουργήσει και που απ’ το 1995 αποτελεί μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Εκεί σκοπεύει μεταφέρει τα κεντρικά γραφεία του ομίλου και παράλληλα να το μετατρέψει σε ένα μεγάλο πολιτιστικό κέντρο, όπου θα έχει έδρα το Ίδρυμα της οικογένειας Αντόνιο Περκάσι.

Ο επιχειρηματίας έχει έξι παιδιά. Τα πέντε εξ αυτών έχουν ενεργό ρόλο στον όμιλο ενώ το έκτο, ο Μάικλ είναι μόλις 7 ετών. Ο Στέφανο ασχολείται με την ανάπτυξη των brands στα καλλυντικά, ο Ματέο με τους κλάδους λιανικής και τροφίμων, ο Λούκα είναι υπεύθυνος για την ανάπτυξη των real estate projects καθώς και διευθύνων σύμβουλος της Αταλάντα. Η Τζουλιάνα είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη ορισμένων brands στον κλάδο των τροφίμων και η Φεντερίκα επικεφαλής των δραστηριοτήτων PR του σκέλους των brands καλλυντικών.

Το deal για τη Nike στην Ελλάδα

Οι μπίζνες του Περκάσι στην Ελλάδα δεν περιορίζονται, όμως, στην Kiko Milano. Οι περιπέτειες της Folli Follie άφησαν το πεδίο ελεύθερο για να το αξιοποιήσει ο ιταλικός όμιλος και να αποκτήσει το franchise των καταστημάτων της ΝΙΚΕ και στη χώρα μας.

O όμιλος Percassi, όπως έχει αναφέρει το newmoney, ήδη έχει στελεχώσει τα καταστήματα ΝΙΚΕ στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα, ενώ μαζί με την Ελλάδα η Percassi Management πήρε «πακέτο» επίσης το δικαίωμα για τις αγορές της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, το οποίο εξασκούσε απ’ το 2007 η Folli Follie. Η πλήρης μετάβαση στο νέο καθεστώς αναμένεται να γίνει με τη λήξη του συνόλου των συμβολαίων που είχε η αμερικανική εταιρεία αθλητικών ειδών με την Folli Follie. Εξάλλου, η συνεργασία του Περκάσι με τη Nike χρονολογείται από παλιά.

Πίσω στην Αταλάντα, υπό τη καθοδήγηση του Περκάσι όλα αυτά τα χρόνια έχει δαπανήσει σημαντικά ποσά για μετεγγραφές και πλέον έφθασε στην 25η θέση στο ranking της UEFA. Η ιταλική ομάδα έχει δημιουργήσει ένα από τα πιο σύγχρονα προπονητικά κέντρα στην Ευρώπη, το Zingonia, για το οποίο δαπάνησε 10 εκατ. ευρώ, ενώ φρόντισε να αγοράσει από τον δήμο του Μπέργκαμο και το στάδιο Gewiss (πρώην Brumana) που είναι η έδρα της ομάδας. Από την προεδρική σουίτα του γηπέδου ο 69χρονος σήμερα Ιταλός δισεκατομμυριούχος και επικεφαλής του ομίλου Odissea μάλλον θα παρακολουθήσει την αναμέτρηση Αταλάντα – Ολυμπιακού, με τους ερυθρόλευκους να ελπίζουν πως η «la dea» εκείνο το βράδυ δεν θα αποδειχθεί τόσο γρήγορη και ικανή όσο η Αταλάντη της μυθολογίας…

Διαβάστε ακόμη:

Σενάρια πολέμου και ακρίβειας «ξαναγράφουν» τον προϋπολογισμό

ΛΑΡΚΟ: Πιέσεις από την κυβέρνηση να συνεχιστεί ο διαγωνισμός τουλάχιστον με έναν υποψήφιο

ΒΝP Paribas: Πώς κωδικοποιεί την εξαγορά της Ευρωπαϊκής Πίστης από την Αllianz