Πριν χτυπήσει το σφυρί της δημοπρασίας, ας γυρίσουμε τον χρόνο πίσω, για μια ρετρό ταινία που έχει πρωταγωνιστές τέσσερις ρόδες και μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα υπόθεση – ιστορία…

Πάμε πίσω στη δεκαετία του ’10, εκεί όπου το 1912 ο Πουίλιαμ Σνάιντερ ο νεότερος, από το Sewickley της Πενσυλβάνια, απέκτησε ένα ολοκαίνουργιο Simplex Toy-Tonneau 50 HP. Το αξιοσημείωτο στην υπόθεση είναι πως η οικογένειά του το έχει ακόμα, 111 χρόνια μετά, και ότι πρόκειται πωληθεί στη δημοπρασία Pebble Beach της Gooding & Company, που θα πραγματοποιηθεί στις 18 και 19 Αυγούστου. Πέραν της πιθανότητας απόκτησης ενός αυτοκινήτου 111 ετών, που είχε μόνο έναν ιδιοκτήτη, αυτό το Simplex είναι ένας εξαιρετικός θησαυρός, ένα πρωτοποριακό αυτοκίνητο της εποχής του.

Πέντε χρόνια νωρίτερα, το 1907, ο πλούσιος εισαγωγέας κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων Χέρμαν Μπρέσελ ίδρυσε τη Simplex Automobile Company όταν αγόρασε την S & M Simplex. Η εξαγορά περιλάμβανε το εργοστάσιο και τα περιουσιακά στοιχεία στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης, μαζί με τα σχέδια του αρχιμηχανικού Έντουαρντ Φράνκουιστ του κινητήρα T-head 597 cc 50 ίππων. Έτσι, το Simplex 50 HP μπορούσε να ξεπεράσει τα 130 χ.α.ω και σύντομα έγινε το αγαπημένο των πιο ελίτ αυτοκινητιστών της Αμερικής. Οι πελάτες παρήγγειλαν αμαξώματα από κατασκευαστές όπως οι Brewster, Quinby, Healey και Holbrook. Αλλά μέχρι το 1914, η εταιρεία πουλήθηκε σε έναν επενδυτικό όμιλο της Wall Street που περιλάμβανε τους κληρονόμους του B.F. Goodrich, και το εργοστάσιο Simplex μετακόμισε από το Μανχάταν στο New Brunswick του Νιου Τζέρσεϊ.

Όταν οι ΗΠΑ μπήκαν στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, το εργοστάσιο άλλαξε ξανά χέρια για να επικεντρωθεί στους κινητήρες των αεροσκαφών και η Simplex έκλεισε μετά την κατασκευή συνολικά περίπου 1.460 αυτοκινήτων.

Το 1911, ο Ουίλιαμ Σνάιντερ παρήγγειλε τα αμάξι του από την J.M. Quinby & Co., την εταιρεία κατασκευής αμαξωμάτων με έδρα το Νιου Τζέρσεϊ για αυτοκίνητα Simplex. Απαντώντας στο ερώτημα του στις 26 Ιουνίου, ο κατασκευαστής αμαξωμάτων έγραψε: «Προτείνουμε να σας προσφέρουμε το τελευταίο μοντέλο μεταξόνιου 129 ιντσών, 50 H.P. με σασί Simplex, εξοπλισμένο με διπλό σύστημα Bosch και μπαταρία τεσσάρων volt, προβολείς Solar Eclipse, πλαϊνά και πίσω φώτα λαδιού, ρεζερβουάρ Presto Lite και εργασία πλαισίου, μείον τα πίσω φτερά για το ποσό των $4.960,00 και παράδοση σε τρεις εβδομάδες ή όσο το δυνατόν συντομότερα».

Ο Σνάιντερ ζήτησε ένα πιο κοντό σασί 124 ιντσών, 50 HP, αμάξωμα δύο θέσεων και οροφή από πτυσσόμενο καμβά, με αμάξωμα βαμμένο κόκκινο. Πρόσθεσε και το μονόγραμμά του στο αμαξοστάσιο.

Το αυτοκίνητο που προσφέρεται στη δημοπρασία εξακολουθεί να φορά αμάξωμα Νο. 3038, το αμάξωμα Toy-Tonneau που τοποθετήθηκε το 1912. Το Simplex πέρασε στον γιο του Σνάιντερ το 1940 και τελικά έφτασε στην τελευταία γενιά το 2011. Αργότερα κέρδισε τρόπαιο στην κατηγορία του στο Pebble Beach Concours d’Elegance 2013. Αυτό το κειμήλιο συνοδεύεται από ένα αρχείο πρωτότυπης τεκμηρίωσης, φωτογραφιών και αλληλογραφίας που χρονολογείται από το 1911.

Α, ναι. Αν κάποιος θέλει να το αποκτήσει, η δημοπρασία κάνει εκκίνηση από τα… 4 εκατ. δολάρια! Εννοείται πως εάν υπάρξει ενδιαφέρον, ουδείς μπορεί να αποτιμήσει την τελική τιμή του, όσο θα ανεβαίνει το ενδιαφέρον στη δημοπρασία. Όπως και να το δεις, μια ιστορία 111 ετών παραμένει ανεκτίμητη.

Διαβάστε ακόμη

Το φθινοπωρινό στοίχημα της κυβέρνησης για αύξηση δαπανών και εσόδων

Πού και γιατί ενδιαφέρονται να επενδύσουν οι Ισπανοί στην Ελλάδα (pics)

Ρωσία: Η Κεντρική Τράπεζα αυξάνει τα επιτόκια στο 12% – Κερδίζει έδαφος το ρούβλι

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ