business stories

Δύο millenials έφτιαξαν «Το Tik Tok για τις ειδήσεις»

  • Μιχάλης Γιαννακίδης


Στην εφαρμογή, που απευθύνεται κυρίως στις νέες γενιές, θα βρεις κανείς πολιτικές, οικονομικές και όχι μόνο ειδήσεις, συμπιεσμένες σε περιεκτικά άρθρα που διαβάζονται σε εννιά δευτερόλεπτα

Η Shannon Almeida και η Priyanka Vazirani δεν είχαν ίχνος τεχνολογικής εμπειρίας όταν αποφάσισαν να δημιουργήσουν την δική τους εφαρμογή. Μα έχοντας δουλέψει σε ένα startup φτιαγμένο για να βοηθήσει μετανάστες στο σύνορο των ΗΠΑ με το Μεξικό, πρόσεξαν πόσο βεβιασμένα ήταν αρκετά μέσα ενημέρωσης και αποφάσισαν να δημιουργήσουν οι ίδιες μία καλύτερη εναλλακτική.

Έτσι, στις αρχές του Μαρτίου του 2020, ιδρύθηκε η Volv, ένα μέσο ενημέρωσης διαφορετικό από όλα τα άλλα. Δεν πρόκειται για μία ιστοσελίδα, αλλά για μία εφαρμογή, η οποία, όπως και  πολλά άλλα παραδοσιακά μέσα, υπόσχεται να φέρει αμερόληπτη κάλυψη σε πραγματικό χρόνο. Δεν υπάρχουν, όμως, πολλά άλλα μέσα που διαφημίζουν τον εαυτό τους ως «Το Tik Tok για τις ειδήσεις».

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Volv ☁️ (@volvmedia)

Μόνο από αυτό το σλόγκαν, καταλαβαίνει κανείς πως το Volv απευθύνεται κυρίως σε νεώτερους αναγνώστες, που τείνουν να αλληλεπιδρούν με τις ειδήσεις πολύ διαφορετικά από τις προηγούμενες γενιές. Οι ειδήσεις στο Volv προσπαθούν να βρουν την τέλεια ισορροπία ανάμεσα στην ενημερωτική, μα παράλληλα περιεκτική κάλυψη. Τα περισσότερα άρθρα στην πλατφόρμα έχουν περίπου 70 λέξεις και παρουσιάζονται σε μία σειρά διαφανειών, με τον χρήστη να κάνει «swipe»  προς τα δεξιά, αντί να σκρολάρει προς τα κάτω. Ο απώτερος σκοπός είναι κάθε είδηση να καταναλώνεται μέσα σε μόλις εννιά δευτερόλεπτα.

Το Volv, σε καμία περίπτωση δεν είναι για όλους. Σίγουρα, κάποιοι μπορεί να δίσταζαν να αποκαλέσουν ένα τέτοιο είδος κάλυψης ειδησιογραφία. Μα για τα νεώτερα άτομα, που στην ουσία έχουν μεγαλώσει στο διαδίκτυο και αφιερώνουν όλο και λιγότερο χρόνο στην ανάγνωση μακροσκελών άρθρων, η ολιγόλεπτη ενημέρωση ίσως και να μην είναι τόσο κακή ιδέα.

Πέρα από πολιτικές και οικονομικές ειδήσεις, στην εφαρμογή μπορεί, επίσης, κανείς να βρει και άρθρα που σχολιάζουν την ποπ κουλτούρα, η οποία μέρα με τη μέρα αρχίζει να συμπίπτει με αυτή του διαδικτύου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα περίφημα γάντια του Bernie Sanders στην ορκωμοσία του Joe Biden, που η ευρεία χρήση τους ως ιντερνετικό meme έγινε είδηση ακόμη και στα μεγαλύτερα μέσα ενημέρωσης.

Με αυτό τον τρόπο, το Volv θέλει να προσεγγίσει και άτομα που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα έδειχναν σημαντικό ενδιαφέρον για τα νέα της ημέρας. Και ως τώρα, οι δύο ιδρυτές του δεν τα πηγαίνουν καθόλου άσχημα. Το εναλλακτικό αυτό μέσο δημοσιεύει περίπου 50 ειδήσεις κάθε μέρα και μέσα σε λίγο παραπάνω από ένα χρόνο, τα άρθρα του έχουν διαβαστεί σχεδόν οκτώ εκατομμύρια φορές.

Λογικά, στην επιτυχία της εφαρμογής παίζει ρόλο και η στιγμή της ίδρυσης της, μία εβδομάδα πριν οι Ηνωμένες Πολιτείες μπουν σε lockdown, αφήνοντας του πολίτες κλεισμένους στα σπίτια τους και αρκετούς, κολλημένους στα κινητά τους. Επιπλέον, οι τελευταίοι δώδεκα μήνες έχουν χαρακτηριστεί από γεγονότα σαν τις αμερικανικές εκλογές, το κίνημα Black Lives Matter, την εισβολή στο αμερικανικό Καπιτώλιο και φυσικά, την πανδημία. Όλα τα παραπάνω έκαναν τις ειδήσεις πολύ πιο σημαντικές για αρκετούς ανθρώπους, ακόμη και τους συχνά απαθής νέους, όπως φάνηκε και από την αυξημένη προέλευση των ψηφοφόρων ηλικίας 18-29 στις εκλογές του Νοεμβρίου.

Όμως ήταν ένας 60άρης που συμβούλεψε την Almeida και την Vazirani, πριν βάλουν μπρος στο εγχείρημα τους, όπως εκμυστηρεύτηκαν στο Business Insider. Προς τεράστια έκπληξη τους, ο διάσημος δισεκατομμυριούχος Mark Cuban τους απάντησε στο e-mail που του είχαν στείλει, ζητώντας μερικές συμβουλές. Ο Cuban τους έδειξε τρόπους για το πώς να κάνουν την εφαρμογή τους πιο νεανική, αλλά και για το πώς να την διαφημίσουν, διαφοροποιώντας την από άλλα μέσα ενημέρωσης. Πράγματι, το Volt, με τα απαλά του χρώματα και την απουσία των μεγάλων, επιβλητικών επικεφαλίδων, δημιουργεί μία πιο χαλαρωτική και ξεχωριστή ενημερωτική εμπειρία.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Volv ☁️ (@volvmedia)

Όσον αφορά τα οικονομικά, το Volv έχει πάρει χρηματοδότηση, μαζί και με μία σειρά άλλων παροχών, από τον Yellow, τον «επιταχυντή» του Snapchat, που δηλαδή επιταχύνει την εξέλιξη νεοσύστατων startup. Μίας και το Snapchat εστιάζει στο ίδιο, νεανικό κοινό με το Volt, οι δύο ιδρυτές του θεώρησαν την συνεργασία με το μέσο κοινωνικής δικτύωσης καλή επιλογή. Αποκάλυψαν, ακόμη, πως ετοιμάζουν τον πρώτο επίσημο γύρο χρηματοδότησης, αλλά όχι πολλά παραπάνω.

Διαβάστε ακόμη

Λιανεμπόριο: Ανοίγουν mall σε «κόκκινες» περιοχές – Τι ισχύει για Θεσσαλονίκη, Αχαΐα και Κοζάνη

Νεοφυείς επιχειρήσεις στα ραντάρ μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων

Ντέγιαν Μπέκο / Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Απάντηση στην κρίση με νέες συνεργασίες