Οι επενδύσεις στον τομέα της πράσινης ενέργειας και στις παραχωρήσεις θα αφήσουν ισχυρό αποτύπωμα στο τέλος του έτους, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε χθες σε τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου, ο επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης.

Ο διευθύνων σύμβουλος του μεγάλου κατασκευαστικού και ενεργειακού γκρουπ εμφανίστηκε έτοιμος για επενδύσεις ύψους 1 δισ. ευρώ, στις οποίες περιλαμβάνονται και δύο πολύ μεγάλα πρότζεκτ αντλησιοταμίευσης στο Αμάρι της Κρήτης και στην Αμφιλοχία συνολικού ύψους 780 εκατ. ευρώ. Τα δύο αυτά έργα έχουν «παγώσει», καθώς εκκρεμεί η ψήφιση του σχετικού  θεσμικού πλαισίου.

Στο ενεργειακό χαρτοφυλάκιο θα πρέπει να προστεθεί και η νέα μονάδα φυσικού αερίου στην Κομοτηνή δυναμικότητας 660 μεγαβάτ που θα απορροφήσει επένδυση ύψους 300 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρθηκε, στο α΄ εξάμηνο, οι παραχωρήσεις και οι ΑΠΕ συνεισέφεραν στην αύξηση των κερδών προ φόρων του ομίλου κατά 63,1%, στα 52,2 εκατ. ευρώ.

Παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα στους αναλυτές, η διοίκηση επισήμανε χθες ότι κάποιες από τις επενδύσεις θα επηρεάσουν επί το θετικότερο το σύνολο της τρέχουσας χρήσης.

Όπως αναφέρθηκε στα αποτελέσματα εξαμήνου δεν αποτυπώνεται η συνεισφορά των δύο νέων αιολικών πάρκων, συνολικής ισχύος 358 MW, που αποκτήθηκαν ή λειτούργησαν στο τρίτο τρίμηνο του έτους.

Ο κ. Περιστέρης ρωτήθηκε από τους αναλυτές και για την τύχη της «Πτολεμαΐδα 5» της ΔΕΗ, την  οποία κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ και τελευταία βρίσκεται στο επίκεντρο λόγω των πρωθυπουργικών ανακοινώσεων για πλήρη απολιγνιτοποίηση ως το τέλος του 2028. Όπως υποστήριξε για την εταιρεία δεν υπάρχει κανένα ρίσκο, καθώς συνεχίζει τον σχεδιασμό,  ο οποίος προβλέπει την παράδοση της μονάδας σε λειτουργία στις αρχές του 2021.

Παραδέχτηκε πάντως ότι η έχει ακούσει τα σενάρια για τη λειτουργία της Πτολεμαΐδας 5 με άλλο καύσιμο μετά το 2028, χωρίς να υπάρχει κάποια επίσημη ή ανεπίσημη ενημέρωση σχετικά με το θέμα.

Αυξάνονται οι μερισματικές αποδόσεις στις παραχωρήσεις

Σε ό,τι αφορά τον τομέα των κατασκευών, το α΄ εξάμηνο το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων ενισχύθηκε στα 1,8 δισ. ευρώ με τις παραχωρήσεις να ενδυναμώνουν μακροπρόθεσμα την μερισματική απόδοση του ομίλου.

Για παράδειγμα, με τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι τα ετήσια μερίσματα του ομίλου από τις παραχωρήσεις θα ξεπερνούν τα 90 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, η ολοκλήρωση της κατασκευής του νοτίου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) που αναμένεται εντός του 2021 και η σύνδεση του με τον ΠΑΘΕ αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω την κυκλοφορία και συνεπώς και τα έσοδα.

Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος, έχει αποκτήσει το 100% στις εταιρείες παραχώρησης της Νέα Οδού (αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ και Ιόνια Οδός) και της Κεντρικής Οδού, ενώ διατηρεί ποσοστό 17% και στην Ολυμπία Οδό.

Αυτό το διάστημα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διεκδικεί, σε κοινοπραξία με την αμερικανική Mohegan, την άδεια καζίνο στο Ελληνικό που συνδέεται με την κατασκευή και εκμετάλλευση τουριστικού συγκροτήματος με δραστηριότητες ψυχαγωγίας, συνεδριακό κέντρο, κ.λπ. Οι προσφορές κατατίθενται αυτή την εβδομάδα.