business stories

Γιώργος Κουρλετάκης: Ο ηλεκτρολόγος που δημιούργησε την «Τεχνική Κάλυψη Ελλάδος»

  • Στέλιος Μορφίδης



Από το 1989 ως το 1991 είδε προσωπικά πάνω από 4.200 τεχνικούς για να υλοποιήσει το εγχείρημά του – Η εταιρεία που δημιούργησε μια νέα αγορά, συγκεντρώνοντας υπό την ομπρέλα της τεχνικούς κάθε ειδικότητας, ετοιμάζεται να μπει στην ψηφιακή εποχή

Ο τρόπος ζωής μπορεί να αλλάζει, οι κοινωνίες και οι οικονομίες να προοδεύουν στη νέα ψηφιακή εποχή, όμως μερικά πράγματα μένουν αναλλοίωτα. Μεταξύ αυτών και η ανάγκη για έναν καλό τεχνίτη! Από μια μεγάλη εργασία που μπορεί να χρειαστεί κάποιος έως και μια έκτακτη βλάβη μέσα στη νύχτα οι τεχνίτες πάντα θα εξακολουθούν να είναι απαραίτητοι και να έχουν ιδιαίτερη αξία.

Με το σκεπτικό αυτό ο κ. Γιώργος Κουρλετάκης κατάφερε να πρωτοπορήσει τη δεκαετία του ’80 συγκεντρώνοντας σε έναν ειδικό τηλεφωνικό αριθμό χιλιάδες τεχνίτες, διαθέσιμους 24 ώρες το 24ωρο. Η Τεχνική Κάλυψη Ελλάδος έγραψε τη δική της Ιστορία σε έναν κλάδο κατακερματισμένο, όπου οι δουλειές συνήθως πηγαίνουν «μέσω γνωστού» και το μεγαλύτερο τμήμα του κινείται στο «γκρίζο», αν όχι «μαύρο» κομμάτι της οικονομίας. Σε σημείο που ουσιαστικά αποτέλεσε τη βάση για να προκύψουν σήμερα παρόμοιου τύπου υπηρεσίες, είτε τηλεφωνικές είτε πλέον μέσω ψηφιακών πλατφορμών.

Η Τεχνική Κάλυψη Ελλάδος, όπως εξηγεί στο «business stories» ο κ. Κουρλετάκης, παραμένει σταθερή και ακμαία και ετοιμάζεται πλέον να μπει στη νέα εποχή, διατηρώντας ωστόσο αναλλοίωτα τα στοιχεία που αποτέλεσαν τη βάση για ένα επιχειρηματικό success story. Κι αυτό είναι η άμεση και αμφίδρομη επικοινωνία με τον πελάτη, την ποιότητα των τεχνικών και των εργασιών που θα εκτελέσουν αλλά και την ασφάλεια που, όπως λέει ο κ. Κουρλετάκης, έχει εξελιχθεί σε μείζον ζήτημα.

«Ξέρουμε καλά τον τεχνίτη που στέλνουμε σε κάθε σπίτι. Εξάλλου τον γνωρίζουμε εδώ και πολλά χρόνια. Είμαστε σίγουροι για την επαγγελματική του επάρκεια, την τιμιότητα, το καθαρό ποινικό μητρώο, αλλά και για τις χρεώσεις που κάνει βάσει της αγοράς», σημειώνει.

Ιστορία

Ηλεκτρολόγος και ο ίδιος και έχοντας κάνει κάποια σεμινάρια Μάρκετινγκ στο ΕΛΚΕΠΑ, σε ηλικία 22 ετών το μακρινό 1983 θα έχει την ιδέα να συγκεντρώσει τους επαγγελματίες του Ηρακλείου Κρήτης, όπου μεγάλωσε, σε έναν τηλεφωνικό αριθμό. Μαζί με τον φίλο του Γιάννη Αρετίνη θα ξεκινήσουν την Τεχνική Κάλυψη Ελλάδος.

«Κάναμε τότε μια σύμβαση με βασικές ειδικότητες τεχνιτών με έναν τιμοκατάλογο για οικιακές βλάβες που πατούσε στα δεδομένα της αγοράς. Πήγα από σπίτι σε σπίτι σε όλο το Ηράκλειο για να προωθήσω την εταιρεία», σημειώνει.

Η επιτυχία της εταιρείας ήταν τέτοια που σύντομα όλοι οι επαγγελματίες του τόπου θα θέλουν να μπουν στην εταιρεία. Θα γίνουν όλοι συνέταιροι και ο ίδιος αργότερα θα αποχωρήσει απ’ την εταιρεία αναζητώντας το επόμενο βήμα. Αυτό θα γίνει πλέον στην Αθήνα, όπου ο κ. Κουρλετάκης θα δει σε ένα ταξίδι του την ίδια ευκαιρία. Ετσι θα μείνει στην πρωτεύουσα.

«Απ’ το 1989 ως το 1991 χάλασα τρία βεσπάκια στην Αθήνα για να δω προσωπικά τότε πάνω από 4.200 τεχνικούς και να υλοποιήσω το νέο εγχείρημα. Μάλιστα επειδή ήμουν νεαρός τότε έβαζα και γυαλιά για να με παίρνουν στα σοβαρά. Τελικά το 1992 η εταιρεία Τεχνική Κάλυψη Ελλάδος ξεκίνησε να παρέχει τις υπηρεσίες της με στόχο την επέκτασή της σε όλη την επικράτεια. Η Τεχνική Κάλυψη δημιούργησε έναν ολόκληρο κλάδο από μόνη της».

Πώς λειτουργεί

Σήμερα το δίκτυο της Τεχνικής Κάλυψης Ελλάδος αποτελείται από 3.000 τεχνίτες 73 ειδικοτήτων. Από αρχιτέκτονες μέχρι ειδικούς στα φωτοβολταϊκά. Η συνεργασία, όπως εξηγεί ο κ. Κουρλετάκης, βασίζεται πάνω σε γεωγραφικά όρια. «Οι επαγγελματίες ουσιαστικά καταβάλλουν μια συνδρομή στην υπηρεσία λαμβάνοντας τις παραγγελίες που δεχόμαστε για τον δήμο τους», σημειώνει.
Η δραστηριότητα της εταιρείας δεν περιορίζεται στις τεχνικές εργασίες σε σπίτια, αλλά και σε έργα που μπορεί να κλειστούν εργολαβικά. «Αυτή τη στιγμή εξυπηρετούμε σειρά μεγάλων εταιρειών στο κομμάτι της συντήρησης και των επιδιορθώσεων», σημειώνει.

Τεράστια αγορά

Σε κάθε περίπτωση, η αγορά των τεχνικών υπηρεσιών είναι τεράστια, αν και δεν υπάρχουν μετρήσιμα στοιχεία παρά μόνο εικασίες, με δεδομένο ότι το μεγαλύτερο κομμάτι της κινείται στη «μαύρη» πλευρά της οικονομίας.

Ουσιαστικά όμως πρόκειται για δισεκατομμύρια ευρώ τα οποία δεν φαίνονται λόγω και του κατακερματισμού της αγοράς. Φτάνει να αναλογιστεί κανείς ότι μόνο το πρόγραμμα «Εξοικονομώ κατ’ οίκον» θα προικοδοτήσει με 1 δισ. ευρώ παρεμβάσεις για την ενεργειακή απόδοση των σπιτιών, ενώ ένα αντίστοιχο πρόγραμμα, πάλι ύψους 1 δισ. ευρώ, θα τρέξει για τα κτίρια γραφείων! Σύνολο, λοιπόν, 2 δισ. ευρώ σε βάθος τετραετίας μόνο μέσα από τα κρατικά προγράμματα…
Ακόμα και ο ίδιος ο κ. Κουρλετάκης αδυνατεί να υπολογίσει με ακρίβεια το βάθος της αγοράς. «Είναι ένας τεράστιος τομέας. Εταιρείες, νοικοκυριά, προμηθευτές υλικών για τεχνίτες, εταιρείες που εισάγουν και πωλούν συσκευές για το σπίτι, ενεργειακή αναβάθμιση οικιών και κτιρίων…» σημειώνει.

Επιμένουν τηλεφωνικά

Το σύγχρονο ρεύμα απαιτεί ψηφιακή πλατφόρμα, σκοπεύετε να δημιουργήσετε; τον ρωτάμε. «Προφανώς τα νεανικά κοινά προτιμούν την online επικοινωνία. Γι’ αυτό και σχεδιάζουμε αρκετά πράγματα σε αυτό το κομμάτι, να αναπτύξουμε δηλαδή την ψηφιακή μας παρουσία και να λαμβάνουμε παραγγελίες online. Ωστόσο αυτό θα γίνεται με έναν τρόπο συμβατό με τις αξίες της εταιρείας μας», λέει ο κ. Κουρλετάκης.

Ο ίδιος πάντως εξακολουθεί να πιστεύει στη λήψη της εργασίας από τον πελάτη μέσω τηλεφώνου.

«Η συντριπτική πλειονότητα του κόσμου ηλικίας 45+ δεν χρησιμοποιεί πλατφόρμες. Θέλει το τηλέφωνο, το οποίο είναι το πιο άμεσο. Είτε για μια βλάβη που μπορεί να έπαθε κανείς βραδιάτικα και θέλει άμεσα τον τεχνίτη, είτε γιατί έχει την ανάγκη να περιγράψει το πρόβλημά του με λεπτομέρεια σε κάποιον που θα τον ακούσει.

Γι’ αυτό και το τηλεφωνικό μας κέντρο ποτέ δεν σταματά να εργάζεται. Στην ιστορία της Τεχνικής Κάλυψης μόνο μία φορά σίγησε και εκείνο για μία ώρα… μετά τον φονικό σεισμό της Πάρνηθας το 1999. Κάθε μέρα, ανεξαρτήτως γιορτών, ακόμα και των μεγάλων, πάντα εξυπηρετούμε τους πελάτες μας», σημειώνει.

Στα σχέδιά του, όπως λέει πάντως, είναι και η επέκταση στο εξωτερικό. «Μελετούμε ήδη κάποιες αγορές και το γεγονός ότι η υπηρεσία μας εξακολουθεί να είναι μοναδική μας δίνει το πλεονέκτημα», λέει.

Διαβάστε ακόμη

Πετρέλαιο και πανδημία ξαναγράφουν τον χάρτη στην ακτοπλοΐα

Εννιακόσιοι νέοι ελεγκτές της Εφορίας «ξεσκονίζουν» τα νέα Ε9

Ο φόρος άνθρακα στην Ε.Ε. δεν θα προσφέρει άμεσες λύσεις