Η ασκητική κοντόσωμη φιγούρα που πέρασε την είσοδο του πολυτελούς κτηριακού συγκροτήματος στο Knightsbridge φορώντας ένα γκρι τουίντ σακάκι, ένα φθινοπωρινό βράδυ του 2016, δεν προκάλεσε εντύπωση στους περαστικούς.
Αυτούς που θαύμαζαν το οικιστικό σύμπλεγμα του One Hyde Park αγνοώντας ότι κύριος που είδαν ήταν ένας από τους πλουσιότερους Έλληνες εφοπλιστές, ο Γιώργος Προκοπίου, που αποδείχτηκε και ένας άτυπος αυτοκράτορας του real estate.

H προ ημερών αγορά του μυθικού κτήματος Τίγκα στο Λαγονήσι με διπλάσια τιμή από την αρχική προσφορά από αυτόν τον γέννημα-θρέμμα Γλυφαδιώτη συζητήθηκε δεόντως.

Κάτι μάλλον αναμενόμενο για τον εφοπλιστή που θρυλείται ότι διαθέτει στο χαρτοφυλάκιο του περισσότερα από 2.000 ακίνητα στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Όπου εξωτερικό βλέπε Λονδίνο, Πορτοφίνο, Παρίσι, Νέα Υόρκη, Μαϊάμι όπως λέγεται και ο κατάλογος φαντάζει ατέλειωτος για το portfolio με την ακίνητη περιουσία του ανθρώπου που σπούδασε πολιτικός μηχανικός.

Ιδιότητα, που πέρασε στην άκρη πριν από πενήντα χρόνια όταν ο Προκοπίου εισήλθε στην ναυτιλία το 1971, αγοράζοντας μαζί με δύο φίλους του το πρώτο του καράβι.

Το είδε σαν χόμπι όπως έχει δηλώσει και πιθανότατα σαν χόμπι εξακολουθεί να το βλέπει και σήμερα ο άνθρωπος που έστησε δύο αυτοκρατορίες, μία στη θάλασσα και μία στη στεριά.

Μυθικά ακίνητα

Και ήταν η δεύτερη αυτή που τον έκανε ευρέως γνωστό το 2010, όταν το όνομα του συζητήθηκε δεόντως όταν έγινε γνωστό από διεθνή ΜΜΕ, ότι αγόρασε την περίφημη Villa Christina στο διεθνές θέρετρο του jet set, Πορτοφίνο.

Πρόκειται κατά γενική ομολογία για μία από τις ωραιότερες εξοχικές κατοικίες της Ιταλικής Ριβιέρας, που δεσπόζει «καρφωμένη» θαρρείς σε ένα βράχο.
Για την αγορά της «κονταροχτυπήθηκε» σύμφωνα με τα ρεπορτάζ των Ιταλικών ΜΜΕ, με τον τότε πρωθυπουργό Σίλβιο Μπερλουσκόνι, ο οποίος επιθυμούσε διακαώς να την αποκτήσει.

Τελικά ο Έλληνας εφοπλιστής βγήκε νικητής στον άτυπο αυτό πλειστηριασμό και παρόλο που το ποσό της αγοράς δεν έγινε γνωστό, τα σενάρια έκαναν λόγο για 25.000.000 ευρώ!
Η βίλα βρίσκεται σε έναν απίστευτης ομορφιάς κόλπο στο Πορτοφίνο και χάρη σε αυτή, ο Έλληνας εφοπλιστής έγινε γείτονας πολλών διασημοτήτων.  Μεταξύ αυτών οι σχεδιαστές μόδας Dolce & Cabbana, ο Giorgio Armani αλλά και ο τότε πρόεδρος της Pirelli Marco Provera.

Ο Γιώργος Προκοπίου έχει παραθερίσει ουκ ολίγα καλοκαίρια στον επίγειο αυτό παράδεισο της Ιταλίας μαζί με την οικογένεια του, κρατώντας όμως όπως πάντα στην ζωή του, ιδιαίτερα χαμηλούς τόνους.

Η περίφημη Villa Christina στο διεθνές θέρετρο του jet set, Πορτοφίνο

Πέντε χρόνια μετά από αυτό το χτύπημα απέκτησε το προνόμιο να είναι ένας από τους δισεκατομμυριούχους ενοίκους σε ένα από τα ακριβότερα κτηριακά συγκροτήματα του κόσμου.

Ο «βασιλιάς» του real estate-τον αποκαλούν έτσι επειδή έχει επενδύσει σε εκατοντάδες αν όχι χιλιάδες ακίνητα ανά τον κόσμο-πλήρωσε τότε σύμφωνα με πληροφορίες από τους εφοπλιστικούς κύκλους του City, ένα ποσό που ξεπέρασε τα 20.000.000 ευρώ για να αποκτήσει ένα διαμέρισμα στο συγκρότημα One Hyde Park του Knightsbridge!

Πρόκειται για το πρότζεκτ που εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν οι αδερφοί Νικ και Κρίστιαν Κάντι, σε συνεργασία με εταιρία συμφερόντων του Χαμάντ Αλ Θάνι, πρωθυπουργού του Κατάρ.

Το διαμέρισμα βρίσκεται σύμφωνα με πληροφορίες στον ένατο όροφο του συγκροτήματος, εκτείνεται σε 3.500 τ.μ., διαθέτει τέσσερις κρεβατοκάμαρες και έχει εκπληκτική θέα στο Hyde Park.
Στους γείτονες του κ. Προκοπίου συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων ο Ρώσος δισεκατομμυριούχους Βλαντίμιρ Ντορόνιν και ο πρωθυπουργός του Κατάρ Χαμάντ Αλ Θάνι.

Οι νέοι δρόμοι και ένα «Dream»

Αυτή η αγορά δεν ήταν φυσικά η τελευταία επενδυτική κίνηση του κ. Γιώργου Προκοπίου, ο οποίος μέχρι το 2010, ήταν πολύ γνωστός μόνο στους εφοπλιστικούς κύκλους.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα που τον αφορούν, ο κ. Προκοπίου από το 2005 μέχρι σήμερα θρυλείται ότι απέκτησε πάνω από 2.000 ακίνητα ανά τον κόσμο με συνολική αντικειμενική αξία κάποιων εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ!

Το άλλο του βασίλειο βρίσκεται στη θάλασσα, αφού ο κ. Γιώργος Προκοπίου είναι ένας από τους πιο δυνατούς Έλληνες εφοπλιστές και εταιρία του Dynacom στην οποία δουλεύει και η κόρη του Ιωάννα -μια από τις τέσσερις που απέκτησε- θεωρείται από τις πιο δυνατές στον χώρο.

Τον Νοέμβριο του 2012 ο εφοπλιστής άνοιξε μια νέα εποχή στο θαλάσσιο εμπόριο, αφού το δικών του συμφερόντων τάνκερ LNG «Oh River», ήταν το πρώτο πλοίο αυτού του τύπου που διέσχισε την Αρκτική κατά την διάρκεια του χειμώνα και μείωσε κατά είκοσι μέρες το ταξίδι από τη Νορβηγία προς την Ιαπωνία.

Όπως μεταδόθηκε τότε από διεθνή ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, το «Ob River», απέπλευσε από τη Νορβηγία και συνεχίζοντας τον πλου του βόρεια της Ρωσίας και μέσα από την Αρκτική έφτασε στην Ιαπωνία.

Το μήκους 106 μέτρων «Dream»

Το πλοίο, που κατασκευάστηκε το 2007 με ειδικές προδιαγραφές, έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 150.000 κυβικά μέτρα υγροποιημένου αερίου.

Οι Γερμανοί πίνουν νερό στο όνομα του στο θέμα του ενεργειακού που προέκυψε μετά τον πόλεμο, αφού πρόσφατα ναύλωσαν από τον Προκοπίου «δύο πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης» που θα προμηθεύουν τη χώρα με φυσικό αέριο.

Ο ίδιος εξακολουθεί να να είναι αεικίνητος στα 76 του χρόνια και για τους πιο παλιούς παραμένει ο «ισχυρός άνδρας των δεξαμενόπλοιων» όπως τον αποκαλούσαν στο χώρο.

Ήταν πάντα λάτρης της ποιότητας και μιας εκλεπτυσμένης ζωής που δεν «φωνάζει», παραμένει ένας δεινός ιστιοπλόος και κάθε καλοκαίρι περνάει τις διακοπές του με την οικογένειά του, αρμενίζοντας στις ελληνικές θάλασσες και την Ιταλική Ριβιέρα.

Το πλωτό του καταφύγιο είναι το μήκους 106 μέτρων «Dream» εξοπλισμένο με όλες τις ανέσεις που ήταν κάτι σαν παιδικό όνειρο για τον μικρό τότε Γιώργο, όπως είπε χρόνια μετά: «Όταν ήμουν έξι ετών, έφτιαξα ένα μικρό πλοίο από ένα μαδέρι. Όταν το έβαλα στη θάλασσα της Γλυφάδας και το οδήγησαν τα κύματα, ένιωσα υπέροχα. Από τότε ήξερα τι θα κάνω».

Μόνο που τελικά έκανε πολύ περισσότερα.

Διαβάστε ακόμη

Βγαίνει στο σφυρί η μυθική βίλα του Κοντομηνά στην Ύδρα 

Τα σερβίτσια, o γιος του Ρότζερ Μουρ, τα τσιμέντα και η βασιλική οικογένεια της Ολλανδίας

Κομισιόν: Δίνει 300 δισ. για απεξάρτηση από τη Ρωσία και θεωρεί λύση τα σβηστά φώτα (και όχι τη στήριξη των πολιτών)