Προς μία πιο πολυπολιτισμική κατεύθυνση φαίνεται να κινείται η βιομηχανία του θεάματος, με τα χολιγουντιανά στούντιο και τις τεχνολογικές εταιρείες να εστιάζουν όλο και περισσότερο στην διεθνή σκηνή, που σύντομα προβλέπεται να ξεπεράσει την αμερικανική αγορά.

Με πρώτο το Netflix και ανταγωνιστές όπως η Disney και η Amazon να ακολουθούν, οι εταιρείες streaming εγκαταλείπουν το παραδοσιακό μοντέλο, στο οποίο οι αμερικανικές παραγωγές απλώς μεταγλωττίζονται και έπειτα εξάγονται στον υπόλοιπο κόσμο. Πλέον, αυτά τα μέσα έχουν άμεση πρόσβαση στις ανάγκες των συνδρομητών τους από όλο τον κόσμο. Για αυτόν τον λόγο, επενδύουν δισεκατομμύρια δολάρια ώστε να παράγουν ένα προϊόν φτιαγμένο στα μέτρα και στην γλώσσα κάθε διαφορετικής κουλτούρας.

Αυτή η νέα έμφαση στις παραγωγές στην ινδική, την γαλλική, την πορτογαλική και πολλές άλλες γλώσσες αυξάνει τον ανταγωνισμό ανάμεσα στους επαγγελματίες του χώρου εκτός της Βορείου Αμερικής. Παράλληλα, όμως, σημάνει και μία νέα εποχή, στην οποία το Χόλυγουντ και η Καλιφόρνια δεν είναι πάντα το επίκεντρο του χώρο του θεάματος.

Από το 2016, ο αριθμός των συνδρομητών σε υπηρεσίες streaming έχει εκτοξευτεί, από 400 εκατομμύρια σε 1,1 δισεκατομμύρια, την περυσινή χρονιά. Πίσω από αυτή την πρωτοφανή ανάπτυξη δεν κρύβεται μόνο η επιτυχία και παγκόσμια εξάπλωση του Netflix, αλλά και η άφιξη νέων ανταγωνιστών όπως το Disney+ και φυσικά, η πανδημία που άφησε δισεκατομμύρια κλεισμένους στο σπίτι.

Ο νέος, πολύ πιο σημαντικός ρόλος της διεθνούς αγοράς διακρίνεται πολύ ξεκάθαρα και στα πιο πρόσφατα αποτελέσματα του Netflix, για το πρώτο τρίμηνο του 2021. Σε αυτήν την περίοδο, το 89% των περίπου τεσσάρων εκατομμυρίων νέων χρηστών της υπηρεσίας ήρθαν από χώρες εκτός των ΗΠΑ και του Καναδά. Όσο για την πιο δημοφιλή σειρά, αυτός ο τίτλος πήγε στο «Lupin», ένα γαλλόφωνο θρίλερ που διαδραματίζεται στο Παρίσι.

Κιόλας, το «Lupin» δεν πρόκειται για μία ήπια, αλλά αντίθετα μία αμετανόητα γαλλική σειρά, όπως είπε ο Ted Sarandos, ένας από τους δύο CEO του Netflix στην Wall Street Journal, συμπληρώνοντας πως «Όσο πιο αυθεντική και αντιπροσωπευτική της τοπικής κουλτούρας είναι μια σειρά, τόσο πιο πιθανό είναι να γίνει παγκόσμια επιτυχία».

Μάλιστα, οι επιτυχίες των «Παράσιτων», του Νοτιοκορεάτη Bong Jοon Ho και του αγγλόφωνου μεν, αλλά σκηνοθετημένο από την κινέζα Chloe Zhao, «Nomadland» στα βραβεία Όσκαρ, δείχνουν πως τα γούστα ήδη αλλάζουν και στην άλλη μεριά του Ατλαντικού.

Πλέον, σχεδόν οι μισές νέες παραγωγές που έχει στα σκαριά το Netflix γυρίζονται εκτός των ΗΠΑ, ενώ το 38% του περιεχομένου της υπηρεσίας είναι σε μία γλώσσα πέρα των αγγλικών. Πράγμα λογικό, αν αναλογιστεί κανείς πως ο γίγαντας του streaming διπλασίασε τις δαπάνες του στις μη αγγλόφωνες ταινίες και σειρές ανάμεσα στο 2018 και το 2020.

Σύμφωνα, επίσης, με την έρευνα της εταιρείας ανάλυσης δεδομένων Ampere Analysis, το πολύ πιο καινούριο Disney+ βρίσκεται σε διαφορετική φάση, αλλά έχει παρόμοια σχέδια. Παρότι οι μη αμερικανικές παραγωγές αποτελούν μόνο το 3% των προϊόντων του, αυτό το ποσοστό αναμένεται να αυξηθεί στο 24%. Παρομοίως, στην Amazon, ο αριθμός των πρωτότυπων ξενόγλωσσων ταινιών και σειρών που εμφανίζονται στην υπηρεσία έχει διπλασιαστεί κάθε χρόνια μετά το 2017.

Αλλά όσες ευκαιρίες για δραματική ανάπτυξη να υπάρχουν στο εξωτερικό, άλλο τόσο κορεσμένη φαίνεται να έχει γίνει πια η αμερικανική αγορά. Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της Deloitte, πάνω από το 80% των αμερικανών έχουν συνδρομή σε τουλάχιστον μία υπηρεσία streaming, ενώ ο μέσος πελάτης έχει σε τέσσερις! Κι όμως, δυναμικά στο παιχνίδι του streaming αποσκοπούν να μπουν και άλλοι μεγάλοι «παίκτες», όπως η Apple με το Apple TV και η AT&T με το HBO Max, μεταξύ άλλων.

Διαβάστε ακόμη:

Aquila Capital: Το «ανανεώσιμο» fund των 11 δισ. κάνει… γενέθλια στην Ελλάδα

Δείτε τι αγόρασε ο Τζεφ Μπέζος αμέσως μόλις αποχώρησε από την Amazon

Ιταλία: Χωρίς μισθό ο Ντράγκι για να διατηρήσει τον κυβερνητικό συνασπισμό