Καθώς το τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας μετατοπίζεται με ταχείς ρυθμούς προς την ηλεκτροκίνηση, η Volkswagen βρίσκεται σε μία μάλλον δύσκολη θέση, αντιμετωπίζοντας την πιο σημαντική κρίση της από το σκάνδαλο ντίζελ του 2015.

Ο κώδωνας του κινδύνου άρχισε να χτυπάει όταν ένα κορυφαίο στέλεχος που στάλθηκε στην Κίνα ανέφερε ότι η VW χάνει την κούρσα των ηλεκτρικών οχημάτων στη ζωτικής σημασίας αγορά της.

Η VW συμβολίζει το “οικονομικό θαύμα” της μεταπολεμικής ανάκαμψης της Γερμανίας όσο λίγες άλλες εταιρείες. Οι συνεχιζόμενες προκλήσεις της εταιρείας και της χώρας εξακολουθούν να είναι εξίσου αλληλένδετες. Και οι δύο είναι σε μεγάλο βαθμό εκτεθειμένες στους κινδύνους που εγκυμονούν οι αυξανόμενες βιομηχανικές και πολιτικές φιλοδοξίες της Κίνας.

Η ασιατική υπερδύναμη είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας και η πηγή σχεδόν του 40% των παγκόσμιων παραδόσεων της VW πέρυσι.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η VW είχε μείνει πίσω και τοπικές κινεζικές μάρκες όπως η BYD και η Nio είχαν ξεφύγει μπροστά με φθηνότερα και ανώτερα plug-in υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα. Τώρα, αυτοί οι κινεζικοί ανταγωνιστές εποφθαλμιούν την ευρωπαϊκή αγορά.

Ταυτόχρονα, η VW αντιμετωπίζει τις πιέσεις των υψηλών τιμών ενέργειας που απορρέουν από την ενεργειακή εξάρτηση της Ρωσίας και την τεράστια επέκταση της Tesla, η οποία έχει αμφισβητήσει τις καθιερωμένες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Audi, η Mercedes-Benz και η BMW.
Τα ηλεκτρικά της Tesla έχουν γίνει συνώνυμο της καινοτομίας, σε πλήρη αντίθεση με τους παραδοσιακούς γερμανικούς γίγαντες.

Αυτή η αυξανόμενη ανταγωνιστική πίεση απειλεί να γίνει η πιο σημαντική κρίση της VW εδώ και χρόνια, επηρεάζοντας ενδεχομένως τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.

Διαβάστε τη συνέχεια στο newsauto