Όταν καταφέρνεις να ελέγχεις την αγορά του αυτοκινήτου σε μια χώρα με πληθυσμό 26 εκατ. ανθρώπων και ουσιαστικά σε μια ολόκληρη ήπειρο, το τελευταίο που θα σε ενοχλήσει είναι, ίσως, το αν κάποιοι θα σε πουν «νονό». Αν πρόκειται απλά και μόνο για ένα προσωνύμιο, χωρίς να παραπέμπει σε άλλες μεθόδους, ποιος ο λόγος;

Ο Νικ Πολίτης αποκαλείται άλλωστε εδώ και αρκετό καιρό ως «The Godfather» ή «Uncle Nick», με αιτία και αφορμή την κυριαρχία του σε έναν κλάδο που του αποφέρει δισεκατομμύρια και δεν έχει βρεθεί κανείς να αμφισβητήσει ότι του αρέσουν οι «καθαρές δουλειές».

Αντίθετα, πολλοί αποδίδουν στον πάμπλουτο ομογενή τη συνήθειά του να μην φοβάται το επιχειρηματικό ρίσκο και να επενδύει εκεί που άλλοι κάνουν πίσω.

Κάπως έτσι, ο ίδιος κατάφερε να πετύχει καθαρά κέρδη 122 εκατ. δολαρίων μόνο φέτος, μέσα σε μια χρονιά, και να αναρριχηθεί στην πρώτη θέση της λίστας με τους πλουσιότερους Έλληνες της Αυστραλίας, με περιουσία που προκαλεί ιλίγγους: 2,14 δισ. δολ. το 2023, με προσωπικό peak στα 2,3 δισ. δολ. (Πηγή: Australian Financial Review).

Και τι είναι αυτό που κάνει π.χ. αυτήν την εποχή, το οποίο δεν κάνουν άλλοι και τον βοηθά να ξεχωρίζει, τουλάχιστον στην αγορά που τον ενδιαφέρει άμεσα;

Το τελευταίο διάστημα, μέσα σε αυτό το καλοκαίρι δηλαδή, ο γεννημένος στα Κύθηρα (απ’ όπου μετανάστευσε μικρό παιδί με τους γονείς του μετά από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και το τέλος της γερμανικής κατοχής στην Ελλάδα), επιτυχημένος σήμερα businessman, εξαγόρασε όσες περισσότερες μετοχές της μεγαλύτερης αντιπροσωπείας νέων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Αυστραλία Eagers Automotive μπόρεσε, με στόχο να αυξήσει το μετοχικό μερίδιό του όσο πιο πάνω από το 27%, που μέχρι πρότινος κατείχε σε αυτήν.

Μόνο τις 3 πρώτες εβδομάδες του Ιουνίου φέρεται να είχε δώσει ποσό 1,1 εκατ. δολ. για να «μαζέψει» μετοχές της συγκεκριμένης εταιρείας, την ώρα που οι «συνέταιροί» του έδειχναν εξαιρετικά διστακτικοί, στο αν θα έπρεπε να ακολουθήσουν την τακτική του. Αγόρασε μάλιστα γύρω στις 10.000 μετοχές επί 9 σερί ημέρες, παρότι βασικός της μέτοχος, σε μια κίνηση που ερμηνεύθηκε ως σημάδι πίστης στις μελλοντικές προοπτικές της…

«Συμπαίκτης» με Μπάφετ, αντίπαλος με Μασκ

Το γεγονός ότι ή ζήτηση για νέα ΙΧ φάνηκε να εξασθενεί στη μακρινή ήπειρο με το πέρας της πανδημίας, δεν ανησυχούσε τον ίδιο. Όμως, δεν είχαν την ίδια γνώμη με τον κ. Πολίτη οι αναλυτές επενδυτικών τραπεζών της περιοχής, οι οποίοι διχάσθηκαν για το αν θα… συμβούλευαν τους πελάτες τους να πράξουν ό,τι εκείνος. Να επενδύσουν περαιτέρω στην Eagers και να αυξήσουν τις συμμετοχές τους στην «νο 1» επιχείρηση του κλάδου.

Αυτόματα, του άφηναν έτσι «ελεύθερο πεδίο», να διαφεντεύει με μεγαλύτερη ευκολία τις τύχες του ομίλου, που λειτουργεί 200 εκθεσιακούς χώρους και πουλά ορισμένες από τις πιο δημοφιλείς μάρκες αυτοκινήτων, από Toyota και Ford έως Honda και Volkswagen κ.ά.

Παράλληλα, διατηρεί τα τοπικά δικαιώματα λιανικής της κινεζικής BYD του κροίσου Γουάνγκ Τσουανφού, της δεύτερης μεγαλύτερης σε πωλήσεις μάρκας ηλεκτρικών οχημάτων στην Αυστραλία πίσω από την αμερικανική Tesla του Έλον Μασκ, με υποστηρικτή και μέτοχό της έναν άλλον billionaire από τις ΗΠΑ, τον φημισμένο επενδυτή Γουόρεν Μπάφετ.

Ο Νικ Πολίτης, ως κύριος μέτοχος της Eagers Automotive, ποντάρει στην επόμενη μέρα της επιχείρησής του, για έναν επιπλέον λόγο: Σύμφωνα με τα ντόπια media υπάρχει η προσδοκία ότι ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές πλέον θα αρχίσουν να στρέφονται προς τα ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα και θα απομακρύνονται ταυτόχρονα από αυτά με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Γιατί η Αυστραλία παραμένει αρκετά πίσω από παρόμοιες οικονομίες όσον αφορά την υιοθέτηση της χρήσης των EV.

Το θετικό σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι προκύπτει τεράστιο περιθώριο ανάπτυξης και για την Eagers. Πέρσι, για παράδειγμα, τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν περίπου το 3,8% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στη χώρα, έναντι 15% στη Βρετανία και 17% στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αν έχει πετύχει ως τώρα το όποιο ρίσκο του, είναι κάτι το οποίο επιβεβαιώνεται από το… ύψος της περιουσίας του και τις εμπορικές επιδόσεις της Eagers, που όπως αναφέρουν έρευνες κατέχει μερίδιο 13,4% στην αγορά αυτοκινήτων και είχε φτάσει να πουλάει το 1 στα 6 ΙΧ στην Αυστραλία.

Σημείο συζήτησης αποτέλεσε στην τοπική αγορά και η απορρύθμιση που της προκάλεσε κατά τους προηγούμενους μήνες η αποδιοργάνωση της αλυσίδας εφοδιασμού. Κυριότερο πρόβλημα, η πρωτοφανής συσσώρευσης νέων οχημάτων, η οποία σύμφωνα με τα ΜΜΕ ισοδυναμεί με «ανεκτέλεστο» 2-3 ετών και μπορεί να στηρίξει τις πωλήσεις των επιχειρήσεων του κλάδου, σε συνάρτηση με την αύξηση της μετανάστευσης προς την Αυστραλία.

Μια άλλη εξέλιξη που κέντρισε ωστόσο το ενδιαφέρον των ανθρώπων του κλάδου, συνεργατών και ανταγωνιστών του Έλληνα δισεκατομμυριούχου, ήταν η -κατά πληροφορίες- απόκτηση ποσοστού 5,7% από την Eagers σε μια καινοτόμα επιχείρηση ενοικίασης αυτοκινήτων, τη μεγαλύτερη της χώρας, τροφοδοτώντας και φήμες περί πιθανής εξαγοράς της, οι οποίες δεν επιβεβαιώθηκαν.

Η μετοχή της εταιρείας κατέγραψε δε, υψηλά ποσοστά αύξησης γενικά φέτος, παρά τις όποιες διακυμάνσεις στην τιμή της.

Τα δύσκολα χρόνια και η μετανάστευση

Ο Νικ Πολίτης κατέκτησε τη φήμη του leader στις πωλήσεις αυτοκινήτων, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θέτει περιορισμούς στις επιχειρηματικές δραστηριότητές του. «Έχτισε» μια «αυτοκρατορία» μέσω των ιδιωτικών επενδυτικών εταιρειών του, WFM Motors και NGP Investments, και παράλληλα είναι ιδιαίτερα ενεργός στις business του αθλητισμού ως συνιδιοκτήτης των Brisbane Broncos και πρόεδρος των Sydney Roosters, ομάδων ράγκμπι της NRL.

Όλα ξεκίνησαν πριν από πολλές δεκαετίες. Ο Έλληνας billionaire γεννήθηκε τρεις μήνες μετά από την εισβολή των ναζί στο νησί των Κυθήρων, όπου ο πατέρας του συμμετείχε στην αντίσταση κατά των Γερμανών, διδάσκοντας πριν γεωργικές επιστήμες. Ακολούθησαν η απελευθέρωση, ο εμφύλιος και η σκληρή απόφαση για τη μετανάστευση από μια λεηλατημένη χώρα, με τεράστιες ελλείψεις τροφίμων.

Συγγενείς της μητέρας του βοήθησαν την οικογένειά του να εγκατασταθεί στην Αυστραλία και να κερδίσει τα πρώτα της χρήματα, επενδύοντας σε ένα καφέ. Η τύχη τους άλλαξε το 1958, όταν ο πατέρας του κέρδισε 100.000 λίρες σε μια λαχειοφόρο αγορά, αλλά η μεγάλη πορεία ήρθε στη συνέχεια…

Διαβάστε ακόμη

Ποιοι παράγοντες θα καθορίσουν το πακέτο μέτρων της ΔΕΘ

Βενζίνη: Με ποιες τιμές ταξιδεύουν οι αδειούχοι του Αυγούστου – Πού ξεπερνά τα €2 το λίτρο (vids + πίνακας)

Μασούτης: Σε συνεχή αναπτυξιακή πορεία με τη δημιουργία νέων καταστημάτων (pic)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ