Με την επέκταση του δικτύου καταστημάτων είτε οργανικά είτε μέσω εξαγορών ως κεντρικό άξονα της στρατηγικής της η Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία. «Η αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας μας μέχρι τα μισά του έτους 2023 έχει να παρουσιάσει πολύ θετικά αποτελέσματα», σημειώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γιάννης Μασούτης, παρουσιάζοντας την εξέλιξη του επενδυτικού σχεδίου. «Ενσωματώθηκαν 17 νέα καταστήματα στο δίκτυό μας σε περιοχές της Αττικής, στα νησιά Μύκονο και Σαντορίνη και σε πόλεις της Βόρειας Ελλάδας όπου ενισχύσαμε την παρουσία μας. Επίσης ετοιμάζεται το πρώτο Grand Μασούτης στην Αττική, ένα κατάστημα με βάση το μοντέλο μεγάλων καταστημάτων της εταιρείας που θα βρίσκεται στην περιοχή της Γλυφάδας και θα είναι έτοιμο μέσα στο επόμενο εξάμηνο.

Ταυτόχρονα, δημιουργούμε ακόμα ένα Grand Μασούτης στις Τρεις Γέφυρες που θα ανοίξει μέσα στο 2024 σε ιδιόκτητο χώρο, παράλληλα με την ανέγερση κτιριακού συγκροτήματος με περισσότερα από εκατό διαμερίσματα. Γενικά το επενδυτικό μας σχέδιο περιλαμβάνει τη διάθεση περίπου 65 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέων καταστημάτων, ανακαινίσεις καταστημάτων και για τα Grand Mασούτης που ανέφερα παραπάνω. Παράλληλα, επενδύουμε στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα και μετά το dark store που δημιουργήσαμε στην Αττική για την κάλυψη των αναγκών του e-shop, σχεδιάζουμε να δημιουργήσουμε ένα στη Θεσσαλονίκη και αργότερα το δεύτερο στην Αττική. Μας ενδιαφέρει η οργανική ανάπτυξη με τη δημιουργία νέων καταστημάτων των 800 τ.μ. Ωστόσο, σε περιοχές όπου δεν έχουμε παρουσία, αν διακρίνουμε μια ευκαιρία γρήγορης ανάπτυξης μέσω εξαγοράς την εξετάζουμε πολύ σοβαρά, πάντα με απόλυτο σεβασμό και στους προηγούμενους ιδιοκτήτες και στο προσωπικό και με έμφαση στη διασφάλισή του. Εχουμε την τεχνογνωσία και την εμπειρία για τη γρήγορη ενσωμάτωση νέων καταστημάτων και την προσαρμογή τους στο μοντέλο των καταστημάτων μας».

Οι σημαντικές προκλήσεις της εποχής πάντως για το οργανωμένο λιανεμπόριο παραμένουν. «Εμείς κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε πολλές προκλήσεις σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον που δεχόταν μεγάλες πιέσεις. Εκτός από την πληθωριστική κρίση βρεθήκαμε μπροστά σε πολύ μεγάλες αυξήσεις στα λειτουργικά μας κόστη λόγω και της ενεργειακής κρίσης», λέει ο κ. Μασούτης. Και συνεχίζει: «Ενα έργο που πραγματοποιήσαμε την κατάλληλη εποχή για την εξοικονόμηση ενέργειας ήταν η τοποθέτηση φωτοβολταϊκών στις οροφές των δύο πιο ενεργοβόρων σημείων της εταιρείας, κεντρικών εγκαταστάσεων διοίκησης και Logistics Center.

Γιάννης Μασούτης

Με αυτή την επένδυση εξασφαλίσαμε περίπου 40% ενεργειακή αυτάρκεια των συγκεκριμένων σημείων. Ταυτόχρονα, υπήρχαν οι ανατιμήσεις από τις οποίες μπορέσαμε να απορροφήσουμε αρκετές στην αρχή και στη συνέχεια προσπαθήσαμε να καθυστερήσουμε όσο ήταν δυνατόν να φτάσουν στην τιμή του προϊόντος στο ράφι. Στηρίξαμε την πρωτοβουλία του υπουργείου για το “καλάθι του νοικοκυριού” στο οποίο οι καταναλωτές έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον. Ως εταιρεία, θέλουμε να έχουμε τις χαμηλότερες τιμές στο ράφι και συνεχίζουμε την πολιτική προσφορών. Πιστεύουμε ότι με τις προσφορές μπορεί να επιτευχθεί μείωση των τιμών σε πολλά προϊόντα εάν υπάρξει συνεργασία βιομηχανίας και λιανεμπορίου».

Ο κ. Μασούτης, πάντως, αισιοδοξεί ότι θα επανέλθει η κανονικότητα. «Είδαμε υποχώρηση των τιμών στην ενέργεια και τα καύσιμα και φαίνεται ότι υπάρχει αποκλιμάκωση των ανατιμήσεων, ακόμη και μειώσεις τιμών. Υπάρχει όμως ακόμα αστάθεια στην αγορά. Οσο γίνονται βήματα σταθεροποίησης θα μειώνεται η πληθωριστική πίεση. Θέλω να πιστεύω ότι το επόμενο χρονικό διάστημα η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί και θα επανέλθουμε στην κανονικότητα».

Πάντως κατά το α’ εξάμηνο της χρονιάς οι τάσεις δεν έχουν αλλάξει. «Θετική είναι η εικόνα του κλάδου στην αγορά, αν και επηρεασμένη από το πληθωριστικό περιβάλλον, γι’ αυτό παρατηρείται αύξηση τζίρου αλλά μείωση του όγκου των πωλήσεων. Θετική είναι και η δική μας πορεία και πάνω από το ποσοστό ανάπτυξης που παρουσιάζει συνολικά ο κλάδος», σημειώνει ο κ. Μασούτης.

Τέλος ερωτηθείς για τις προτεραιότητες που πρέπει να θέσει η κυβέρνηση ο κ. Μασούτης τονίζει, μεταξύ άλλων, και την ανάγκη να συμπεριληφθεί το οργανωμένο λιανεμπόριο στον Αναπτυξιακό νόμο. «Ως κλάδος, μέσα από τα θεσμικά όργανα εκπροσώπησης έχουμε εκφράσει τους προβληματισμούς μας, τα αιτήματά μας και τις προτάσεις μας στην Πολιτεία. Δείξαμε ότι σε συνεργασία με την Πολιτεία μπορούμε να πετύχουμε πολύ καλά αποτελέσματα, όπως συνέβη στην περίοδο της πανδημίας. Τώρα σε προτεραιότητα είναι το ενεργειακό, όπου χρειαζόμαστε μακροχρόνια συμβόλαια με σταθερή τιμή κιλοβατώρας. Για την ανάπτυξη και τις επενδύσεις ζητούμε την ένταξή μας στον Αναπτυξιακό νόμο. Χρειαζόμαστε σταθερό νομοθετικό πλαίσιο, άρση των δεσμεύσεων περιθωρίου κέρδους, ψηφιοποίηση υπηρεσιών για την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας», καταλήγει.

Διαβάστε ακόμη

Red alert: Η κλιματική κρίση είναι εδώ και σκοτώνει

Lactalis: Η μυστικοπαθής οικογένεια Μπεσνιέ που έχτισε μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες τροφίμων

ΥΠΕΘΟ: Ώρα να αλλάξει και η «ταμπέλα»!

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ