Η Nissan Motor ξεκίνησε τη διαδικασία πώλησης των πρώτων μη μετατρέψιμων ομολόγων σε δολάριο μετά από τουλάχιστον 20 χρόνια, καθώς η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να δώσει ώθηση στα οικονομικά της μετά τις μεγαλύτερες απώλειες των τελευταίων δύο δεκαετιών.

Η αυτοκινητοβιομηχανία πουλά τριετείς και δεκαετείς τίτλους, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν το θέμα. Η εταιρεία με έδρα τη Γιοκοχάμα έχει ήδη λάβει οικονομική υποστήριξη από την κρατική Τράπεζα Ανάπτυξης της Ιαπωνίας, σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης και τον Ιούλιο αποτίμησε τίτλους 70 δισ. γεν στην εγχώρια αγορά.

Η Nissan, που το 1999 έκανε συμμαχία με τη γαλλική Renault και στην συνέχεια και με την Mitsubishi Motors, έχει προχωρήσει σε περικοπή θέσεων εργασίας και δραστηριοτήτων καθώς η πανδημία «χτυπά» τη ζήτηση. Η εταιρεία προσπαθεί να ανανεώσει τη σύνθεσή της και την ίδια ώρα να βελτιώσει τα περιθώρια κέρδους.

Για την τρέχουσα χρήση που διαρκεί μέχρι τον Μάρτιο, η Nissan έχει κάνει πρόβλεψη για λειτουργική ζημία 470 δισ. γεν.

Τα προβλήματα άρχισαν από το 2018 όταν συνελήφθη ο πρώτην επικεφαλής της Κάρλος Γκον. Παράλληλα, η S&P Global Ratings μείωσε την πιστοληπτική τη αξιολόγηση υποβαθμίζοντάς την μια κατηγορία πάνω από τα «σκουπίδια» τον περασμένο Ιούλιο.

Επενδυτικά, η κατάσταση είναι δύσκολη για την Nissan, η οποία ωστόσο μπορεί να προσελκύσει ενδιαφέρον από ξένους αγοραστές που αναζητούν υψηλές αποδόσεις, σύμφωνα με τον διαχειριστή κεφαλαίων της Asahi Life Asset Management, Μασαγιούκι Τσουχίνο.

Η Nissan διαθέτει ήδη επαρκή ρευστότητα, έχει αποφασίσει όμως να ενισχύσει τα οικονομικά της, καθώς είναι σε φάση αναδιάρθρωσης και το να έχει πρόσβαση σε μια ευρεία βάση επενδυτών είναι σημαντικό.
Οι τριετείς τίτλοι διατίθενται στην αγορά σε αρχικό guidance τιμών περίπου 325 μονάδων βάσης έναντι των αμερικανικών ομολόγων και το 10ετές ομόλογο σε ένα εύρος από 437,5 έως 450 μονάδες βάσης.

Η εντολή της Nissan στις τράπεζες νωρίτερα την εβδομάδα περιελάμβανε επίσης πιθανές πωλήσεις ομολόγων σε ευρώ.