Τρία και… θαλασσινά ήταν τα σφυριά που χτύπησαν χθες, κλείνοντας την περίοδο των θερινών διακοπών του Αυγούστου καθώς από την επόμενη Τετάρτη 1η Σεπτεμβρίου οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί επανέρχονται στην «κανονικότητα» και μάλιστα υπό το καθεστώς που προβλέπει ο νέος Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας.

Όπως είχε αποκαλύψει το newmoney, για χθες 25 Αυγούστου είχαν προγραμματιστεί οι πλειστηριασμοί για δύο σκάφη αναψυχής, τύπου catamaran, το “White Pearl” και το “Deep Blue”, καθώς και για το Asphalt Carrier “MGI ONE”.

Από αυτά, μόνο για το τελευταίο υπήρξε ενδιαφέρον, με αποτέλεσμα ενώ η αρχική τιμή προσφοράς είχε οριστεί στις 550.000 δολ., να κατακυρωθεί αρκετά υψηλότερα και συγκεκριμένα στις 810.000 δολ. Αντίθετα για τα δύο catamaran οι πλειστηριασμοί ήταν άγονοι «ελλείψει πλειοδοτών».

Ο Σεπτέμβριος, πάντως, μπαίνει δυναμικά καθώς ήδη για την 1η του μήνα έχει προγραμματιστεί να βγει στο σφυρί το Oil Tanker “Marvin Independence” με τιμή πρώτης προσφοράς 14 εκατ. δολ.

Το «βαρυφορτωμένο» ασφαλτάδικο

Το “MGI ONE” είναι ένα πλοίο τύπου Oil Tanker/Asphalt Carrier (βυτιοφόρο ασφάλτου), με σημαία Λιβερίας, που ανήκε στην (οφειλέτιδα) εταιρεία “Experienced Services Inc”, η οποία τυπικά εδρεύει στη Μονροβία Λιβερίας, ενώ επισπεύδουσα ήταν η Εθνική Τράπεζα για ποσό 200.000 δολαρίων.

Σύμφωνα με το «βιογραφικό» του, το πλοίο είναι κατασκευασμένο από χάλυβα, -το 2009 στην Κίνα-, μήκους 90,60 μέτρων, πλάτους 14,20 μέτρων, βάθους 6,20 μέτρων, ολικής χωρητικότητας (Gross Tonnage) 2511 tons και καθαρής χωρητικότητας (Net Tonnage) 1071 tons. Κινείται από μία κύρια μηχανή εσωτερικής καύσης (Diesel-Ningbo G6300ZC 16B), ισχύος 2001 HP ή 1071 mKW/600rpm. Διαθέτει επίσης έξι συνολικά ηλεκτρογεννήτριες και οκτώ δεξαμενές.

Η γενική κατάστασή του χαρακτηρίζεται «πολύ κακή». Όπως αναφέρεται στην έκθεση «λόγω έλλειψης συντήρησης υπάρχει εκτεταμένη διάβρωση σε όλα τα μέρη του πλοίου (κατάστρωμα προστατευτικά κιγκλιδώματα-ρέλια κλπ). Τα απαιτούμενα όργανα ναυσιπλοΐας και επικοινωνίας που βρίσκονται στη γέφυρα, είναι οπτικώς σε μέτρια κατάσταση, αλλά δεν ήταν δυνατόν να ελεγχθούν για την λειτουργία τους λόγω έλλειψης ηλεκτρικού ρεύματος. Τα σωστικά μέσα βρίσκονται σε κακή κατάσταση, λόγω έλλειψης συντήρησης και περιλαμβάνουν δύο σωσίβιες λέμβους και δύο σωσίβιες σχεδίες–liferafts»

Η κατάσχεση του πλοίου έγινε «μεθ’ όλων των επ’ αυτού απαραίτητων για την αξιοπλοΐα του συστατικών, παραρτημάτων, εξαρτημάτων, παρακολουθημάτων και προσαυξημάτων».

Επίσης, το “MGI ONE” κουβαλάει και πολλά «βάρη», όπως 4 συντηρητικές κατασχέσεις και μία αναγκαστική κατάσχεση. Παρόλα αυτά, προσέλκυσε σημαντικό ενδιαφέρον.

Τα δύο catamaran “White Pearl” και “Deep Blue”

Στον αντίποδα, τα δύο catamaran, αν και είναι τουριστικά-επενδυτικά σκάφη έμειναν στα αζήτητα, πιθανά λόγω της αύξησης της τιμής πρώτης προσφοράς που αποφάσισε το δικαστήριο, κατόπιν προσφυγών.

Ειδικότερα, το “White Pearl” και το “Deep Blue” ήταν προγραμματισμένα να βγουν σε πλειστηριασμό αρχικά στις 21 και 28 Ιουλίου, με τιμές εκκίνησης 650.000 ευρώ και 550.000 ευρώ αντίστοιχα.

Ωστόσο, μεσολάβησε προσφυγή της ιδιοκτήτριας εταιρείας με αίτημα διόρθωσης της τιμής που και στις δύο περιπτώσεις έγινε δεκτό.

Το “White Pearl”, Νηολογίου Πειραιά, είναι τύπου Lagoon 52. Το σκάφος κατασκευάσθηκε από ενισχυμένο πλαστικό το 2014 από την εταιρεία Construction Navale Bordeaux, έχει μήκος 15,85 μέτρα, πλάτος 8,60 μέτρα και βύθισμα 2,80 μέτρα, ενώ είναι ολικής χωρητικότητας (ΚΟΧ) 64,87 και καθαρής χωρητικότητας (ΚΚΧ) 59,37.

Η πρόωση του επιτυγχάνεται με δύο κύριες πετρελαιοκίνητες μηχανές μάρκας YANMAR 4JH4TCE, με ιπποδύναμη 150 BHP (2X75 HP /3200 RPM). Διαθέτει 7 καμπίνες που βρίσκονται κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Στο κύριο κατάστρωμα υπάρχει το σαλόνι/τραπεζαρία.

Το catamaran “White Pearl”, που βρίσκεται στην προκυμαία «G» της Μαρίνας Ζέας, βγήκε στο σφυρί μετά από κατάσχεση που έγινε το 2020, με επισπεύδοντες είναι την εταιρεία “Enjoy Yachts ΝΕΠΑ” και τρεις ιδιώτες. Οφειλέτιδα είναι η εταιρεία «ΓΟΥΑΊΤ ΠΕΡΛ ΝΕΠΑ», που εδρεύει «τυπικά στην Οία της Θήρας, αλλά πραγματικά στον Πειραιά».

Όσον αφορά τα βάρη του σκάφους, υπάρχει μία απλή υποθήκη για ποσό 721.500 ευρώ, υπέρ της Eurobank και κατά της εταιρείας «Βερνίκος Κόττερα Α.Ε.», που καταχωρήθηκε στις 11/6/2015. Όπως σημειώνεται στην έκθεση, «η κυριότητα του ανωτέρω πλοίου περιήλθε στην εταιρεία ¨ΓΟΥΑΊΤ ΠΕΡΛ ΝΕΠΑ¨, υπό διαλυτική αίρεση αποπληρωμής τιμήματος συναινούσης της ενυπόθηκης δανείστριας».

Το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά, που συνεδρίασε στις 13 Ιουλίου εξέτασε την ανακοπή της «ΓΟΥΑΙΤ ΠΕΡΛ Ν.Ε.Π.Α», με την οποία ζητούσε την αύξηση της τιμής πρώτης προσφοράς στις 810.000 ευρώ.

Στη δικαστική απόφαση επισημαίνονται σοβαρές ελλείψεις της κατασχετήριας έκθεσης όσον αφορά την περιγραφή του σκάφους, ενώ τονίζεται ότι αγοράστηκε έναντι ποσού 1.129.423 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ. Περαιτέρω επισημαίνεται ότι τον Αύγουστο του 2019 υπέστη ζημία στους πλωτήρες του, για την αποκατάσταση της οποίας επισκευάστηκε στα ναυπηγεία Ταρσανάς της Σύρου και το κόστος επισκευής του ανήλθε σε ποσό 81.500 ευρώ, προκειμένου να επανέλθει στην προτέρα άριστη κατάσταση προς χρήση και εμπορική-τουριστική εκμετάλλευσή του.

Το δικαστήριο διέταξε τη διόρθωση της τιμής εκκίνησης από τις 650.000 ευρώ στις 760.000 ευρώ με βάση «τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του εν λόγω σκάφους, τα έσοδα που μπορεί να αποφέρει κατ’ εκτίμηση από την τουριστική και εμπορική αξιοποίησή του (άνω των 100.000 ευρώ ετησίως), τις τιμές ζήτησης παρόμοιων επαγγελματικών ιστιοπλοϊκών σκαφών με παρεμφερή χαρακτηριστικά και τις τρέχουσες συνθήκες της διεθνούς και εγχώριας αγοράς».

Το δεύτερο catamaran είναι το “Deep Blue”, Νηολογίου Πειραιά, που κατασκευάστηκε από ενισχυμένο πλαστικό, το 2015, από την εταιρεία Fountraine Pajot. Είναι τύπου Taiti 80, ολικής χωρητικότητας (ΚΟΧ) 49,39 και καθαρής χωρητικότητας (ΚΚΧ) 18,25 και έχει μήκος 23,75 μέτρα, πλάτος 10,50 μέτρα και βύθισμα 2,60 μέτρα.

Η πρόωση του επιτυγχάνεται με δύο κύριες πετρελαιοκίνητες μηχανές μάρκας YANMAR 4LHA STP, (ιπποδύναμη 2X140 KW/3100 RPM). Ο χώρος διακυβέρνησης βρίσκεται στο κύριο κατάστρωμα, στο κέντρο, σε μία περιοχή ¨ανοικτού σχεδίου¨, στην οποία υπάρχουν τα όργανα και τα μέσα πλοήγησης του. Ο ηλεκτρονικός πλειστηριασμός έγινε μετά από κατάσχεση (το 2021) και οφειλέτιδα είναι η εταιρεία «ΝΤΙΠ ΜΠΛΟΥ ΝΕΠΑ» που και αυτή εμφανίζεται «εδρεύουσα τυπικά στην Οία της Θήρας και πραγματικά στον Πειραιά» (στην ίδια διεύθυνση με την προηγούμενη). Και σε αυτή την περίπτωση επισπεύδοντες ήταν η εταιρεία “Enjoy Yachts ΝΕΠΑ” καθώς και ένας ιδιώτης.

Το σκάφος, το οποίο βρίσκεται στην προκυμαία της μαρίνας Olympic Marine στο Λαύριο, βαρύνεται με μια απλή υποθήκη για ποσό 445.705 ευρώ υπέρ της Eurobank και κατά της εταιρείας «Βερνίκος Κόττερα Α.Ε.» , που καταχωρήθηκε στις 30/6/2015. Όπως σημειώνεται στην έκθεση «η κυριότητα του ανωτέρω πλοίου περιήλθε στην εταιρεία «ΝΤΙΠ ΜΠΛΟΥ ΝΕΠΑ», από την εταιρεία «Βερνίκος Κόττερα Α.Ε.» υπό διαλυτική αίρεση αποπληρωμής τιμήματος συναινούσης της ενυπόθηκης δανείστριας».

Το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά εξέτασε την ανακοπή της «ΝΤΙΠ ΜΠΛΟΥ Ν.Ε.Π.Α», στις 15 Ιουλίου και στην απόφαση επισημαίνεται ότι στην έκθεση κατάσχεσης δεν γίνεται αναφορά στον τύπο του σκάφους ως ιστιοφόρου, ούτε αναφέρονται τα ιστία ως κύριο μέσο πρόωσης του.

Από τα αποδεικτικά στοιχεία προκύπτει ότι αγοράστηκε έναντι ποσού 1.142.840,07 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ, ο οποίος όμως καταβλήθηκε στις 11-6-2018 από την ανακόπτουσα και αναφέρεται ότι «παρά το γεγονός ότι πρόκειται για πλοίο εξαετίας, αυτό βρίσκεται αγκυροβολημένο και εκτός χρήσης από το καλοκαίρι του 2017 και χρήζει επισκευών και συντήρησης προκειμένου να επανέλθει στην προτέρα αρίστη κατάσταση».

Στην απόφαση τονίζεται ακόμη ότι η εμπορική του αξία, κατά τον χρόνο της κατάσχεσης πιθανολογείται ότι ανέρχεται στο ποσό των 800.000 ευρώ και όχι σε 550.000 ευρώ, που εκτιμήθηκε από τον δικαστικό επιμελητή. Έτσι διατάχθηκε η διόρθωση της τιμή εκκίνησης στις 800.000 ευρώ.

Το “Marvin Independence”

Για την ερχόμενη Τετάρτη 1η Σεπτεμβρίου, όπως προαναφέρθηκε, έχει προγραμματιστεί ο πλειστηριασμός του Oil Tanker με σημαία Παναμά “Marvin Independence”, το οποίο αποτελεί, κατά τα αναφερόμενα, «φιλέτο» καθώς ναυπηγήθηκε μόλις τον Αύγουστο του 2018 στη Νότια Κορέα (Hyundai Mipo Dockyard Co Ltd).

Tο πλοίο είναι κατασκευασμένο από χάλυβα, με διπλά τοιχώματα (Double Hull) Ολική Χωρητικότητα (GRT): 30.006, Summer DWT: 49988 t, Ολικό Μήκος 183,06, Μέγιστο Πλάτος 32,2, ενώ διαθέτει μια μηχανή εσωτερικής καύσης ισχύος 7,180 Kw με στοιχεία HYUNDAI-WinGD W6X52 και τρεις ηλεκτρομηχανές 800 KW. Αποτελείται από το κύριο κατάστρωμα και τους χώρους ενδιαιτήσεως που βρίσκονται στην πρύμνη του πλοίου.

Εδώ υπάρχουν η τραπεζαρία, καμπίνες, κουζίνα, μπάνια καθώς επίσης και η γέφυρα διακυβέρνησης με τα απαραίτητα όργανα, εργαλεία και μηχανήματα. Το πλοίο είναι παροπλισμένο και κατασχέθηκε αναγκαστικά «με όλα αυτού τα εξαρτήματα, συστατικά, παραρτήματα, παρακολουθήματα, εφόδια και προσαυξήματα, κύρια και βοηθητικά μηχανήματα».

Οφειλέτιδα είναι η ναυτική εταιρεία “Diamond Product Tankers L.T.D.” η οποία κατά το καταστατικό της εδρεύει στο Majuro των Νήσων Μάρσαλ και επισπεύδουσα η εταιρεία “Seven Seas Maritime Services (Singapore) PTE LTD” η οποία εδρεύει στη Σιγκαπούρη.

Η αναγκαστική κατάσχεση έγινε στις 26 Ιουλίου και η τιμή εκτίμησης του πλοίου είναι 21 εκατ. δολ. Έτσι, η τιμή πρώτης προσφοράς ορίστηκε στα 14 εκατ. δολ.

Διαβάστε ακόμη: 

«Έσβησαν» φόροι 32 εκατ. ευρώ με τα κουπόνια των παγίων δαπανών

Διπλωμάτης – Αφγανιστάν: «Απίστευτα μεγάλο πλήθος» στο αεροδρόμιο της Καμπούλ

ΕΛΠΕ: Σε τροχιά σταδιακής ανάκαμψης