H Boeing μείωσε την παραγωγή του αεροσκάφους-ναυαρχίδα Boeing 787 Dreamliner και θα καθυστερήσει την άφιξη ενός διαδόχου στο 777 mini-jumbo, καθώς οι εμπορικές εντάσεις πλήττουν τη ζήτηση από τις αεροπορικές εταιρείες, ενώ την ίδια ώρα η καθήλωση του στόλου 737 MAX πιέζουν τα κέρδη.

Τα προβλήματα με τα 737 Max θα στοιχίσουν, όπως αποκάλυψε η εταιρεία την Τετάρτη, επιπλέον 900 εκατ. δολάρια, που έρχονται να προστεθούν στα 2,7 δισ. που έχουν ήδη εγγραφεί. Ωστόσο σχεδιάζει να διατηρήσει την μηνιαία παραγωγή των 737 στα 42 αεροσκάφη και να την αυξήσει στη συνέχεια στα 57 έως τα τέλη του επόμενου έτους, καθώς είναι πεπεισμένη ότι οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές θα εγκρίνουν την επιστροφή των Max στους αιθέρες το αργότερο έως την νέα χρόνια.

Την Τρίτη η Boeing απομάκρυνε τον εκτελεστικό διευθυντή στο τμήμα εμπορικών αεροσκαφών, Κέβιν ΜακΆλιστερ, σε μια κίνηση που εξέπληξε την αγορά.

Όσο για τα Boeing 787 Dreamliner, αν και η μηνιαία παραγωγή είχε αυξηθεί στα 14 από 12 φέτος, θα μειωθεί και πάλι στα 12 την επόμενη χρονιά, γεγονός που αντανακλά τον αντίκτυπο των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα σε ΗΠΑ και Κίνα. Η τελευταία είναι η μεγαλύτερη αγορά για τα μεγάλα επιβατικά αεροσκάφη της Boeing.

Εν τω μεταξύ εν μέσω διαφόρων πονοκεφάλων η Boeing είδε τα κέρδη της να κάνουν βουτιά στα 1,17 δισ. δολάρια πό 2,63 δισ. δολάρια ή στα 2,05 δολ. ανά μετοχή από 4,07 δολ. ανά μετοχή στο τρίμηνο. Οι πωλήσεις μειώθηκαν 21% στα 20 δισ. δολάρια. Η Boeing παρέδωσε 63 αεροσκάφη τον τρίμηνο, που έληξε τον Σεπτέμβριο, έναντι 190 αεροσκαφών την αντίστοιχη περίοδο του 2018.