Με την αμερικανική start-up Voyager συμφώνησε να συνεργαστεί η Airbus στο πλαίσιο του φιλόδοξου σχεδίου του ευρωπαϊκού γίγαντα της αεροναυπηγικής να εισέλθει δυναμικά στη μάχη για τη δημιουργία ενός νέου διαστημικού σταθμού, ο οποίος ουσιαστικά θα αντικαταστήσει τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) πριν αυτός παροπλιστεί στα τέλη της δεκαετίας.

Το deal που ανακοινώθηκε την Τετάρτη ουσιαστικά επισημοποιεί τη συνεργασία που είχαν δρομολογήσει οι δύο εταιρείες, τον περασμένο Ιανουάριο, για το project Starlab της Voyager και εμφανίζει την Airbus να αντικαθιστά την αμερικανική αμυντική Lockheed Martin ως ο βασικός εταίρος της κοινοπραξίας.

Εκτιμάται πως το project Starlab είναι από τα επικρατέστερα στο διεθνή διαγωνισμό που έχει προκηρύξει η NASA, πριν από τέσσερα χρόνια, αναζητώντας εμπορικές και βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις για τη δημιουργία ενός νέου διαστημικού σταθμού.

Ο ISS εκτοξεύτηκε σε τροχιά, περίπου 420 χιλιόμετρα πάνω από την επιφάνεια της Γης, πριν από 23 χρόνια και πλέον διανύει τα τελευταία χρόνια ζωής του. Ήταν δε, ένα διεθνές project, όπως φανερώνει και το όνομα του, «αγκαλιάζοντας» τις εθνικές διαστημικές υπηρεσίες πολλών κρατών εκτός των ΗΠΑ, της ΕΕ, του Καναδά, της Ιαπωνίας ακόμη και της Ρωσίας. Δεν είναι τυχαίο πως κατά τη διάρκεια της ζωής του έχει φιλοξενήσει αστροναύτες από είκοσι διαφορετικές χώρες.

Έτερος βασικός διεκδικητής του διαγωνισμού είναι η διαστημική εταιρεία του Τζεφ Μπέζος, η Blue Origin, που ηγείται επίσης μιας κοινοπραξίας που προτείνει τη δημιουργία ενός σταθμού, που θα συνιστά ένα νέο οικοσύστημα, που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί όχι μόνο για ερευνητικούς λόγους, όπως ο ISS, αλλά ακόμη και για τουριστικούς.

Στους δελφίνους εντάσσονται επίσης η αμερικανική Northrop Grumman που θέλει τη δημιουργία μιας πλατφόρμας για εκπαίδευση και έρευνα, καθώς και η Axiom Space που οραματίζεται ένα σταθμό που θα φιλοξενεί κάθε είδους δραστηριότητες, από την έρευνα και την εκπαίδευση αστροναυτών έως τον τουρισμό ή και κινηματογραφικά στούντιο!

Η τουριστική διάσταση ορισμένων προτάσεων δεν είναι απαγορευτική για τη NASA που στα σχέδια της για το νέο σταθμό προτάσσει καταρχάς την ανάπτυξη ενός project που θα είναι εμπορικά βιώσιμο!

Η δυναμική είσοδος της Airbus στο διαγωνισμό καθησυχάζει όσους στην Ευρώπη ανησυχούσαν πως η ΕΕ μπορεί να μείνει πίσω στην κούρσα του διαστήματος και όσους ασκούσαν κριτική, επειδή οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις θα κατέληγαν να δαπανήσουν σημαντικά κονδύλια σε ξένες εταιρείες προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε εμπορικούς διαστημικούς σταθμούς. Αν και προφανώς δεν είναι βέβαιο ότι θα είναι και η νικήτρια του διαγωνισμού της NASA.

Διαβάστε ακόμα

Η «ακτινογραφία» του α’ εξαμήνου για Τράπεζα Πειραιώς, Eurobank και Εθνική Τράπεζα

Πότε «κλειδώνει» η επενδυτική βαθμίδα για την ελληνική Οικονομία – H Scope και τα κρίσιμα «ραντεβού»

Goldman Sachs: Τι πραγματικά σημαίνει η υποβάθμιση των ΗΠΑ από τη Fitch

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ