Για όλα τα μεγάλα έργα που αλλάζουν – επιτέλους – συνολικά τις υποδομές και τις μετακινήσεις μας, στην Ελλάδα, την Αττική από άκρη σε άκρη, μίλησε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, στο ραδιοφωνικό σταθμό Σκάι απαντώντας ταυτόχρονα και στα ερωτήματα των ακροατών.

Ο κ. Γιώργος Καραγιάννης αναφέρθηκε στα έργα που είναι σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή, όπως ο Ε65, το Τραμ και το Μετρό προς Πειραιά, μέχρι αυτά που έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν τους αμέσως επόμενους μήνες, όπως η Πατρών – Πύργου και η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, καθώς και αυτά που θα δημοπρατηθούν ως το τέλος του έτους, όπως είναι η Λεωφόρος Κύμης και άλλα, μεγάλα έργα που ξεμπλόκαραν, όπως ο ΒΟΑΚ και η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος.

«Τρέχουμε τουλάχιστον 20 έργα συμπράξεων δημοσίων και ιδιωτικού τομέα. Ουσιαστικά αλλάζουμε όλη τη φιλοσοφία, το τι λέγεται δημόσιο έργο και πως ακριβώς γίνονται τα έργα στην Ελλάδα», τόνισε ο Γενικός Γραμματέας, επισημαίνοντας τη σημασία της παραχώρησης και τη σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, όπως στα έργα ασφαλτόστρωσης και συντήρησης της Νέας Οδού που γίνονται αυτή τη στιγμή. «Ξέρετε, τα επόμενα χρόνια το μεγαλύτερο πρόβλημα θα είναι η συντήρηση», είπε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κάτι το οποίο είναι υποχρέωση του παραχωρησιούχου, συμπλήρωσε.

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, «η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ‘‘κλείνει’’ το παζλ των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, στην Ελλάδα και είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι».

Επεκτείνουμε τη Λεωφόρο Κύμης με τη μεγαλύτερη υπόγεια αστική σήραγγα 2,1 χλμ

Ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για την μεγαλύτερη υπόγεια αστική σήραγγα, που θα «πέσει» στην Αττική Οδό, ώστε να αποσυμφορηθεί ο κόμβος της Μεταμόρφωσης και η έξοδος προς τη Λαμία και τον Πειραιά».

«Το έργο της Λεωφόρου Κύμης είναι 3,8 χιλιόμετρα και προϋπολογισμού 370 εκατομμύριων», είπε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, τονίζοντας ότι το έργο θα προκηρυχθεί μέχρι τέλος του 2021. Εκτιμούμε ότι πάνω από 30.000 οχήματα θα περνούν από αυτόν τον δρόμο, ενώ έχουν προβλεφθεί και έργα ανάπλασης και πρασίνου περίπου 30 στρεμμάτων, σε συνδυασμό με τα αντιπλημμυρικά έργα».

«Προχωράμε με τις Επεκτάσεις Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα»

Στη συνέχεια ο κ. Γιώργος Καραγιάννης αναφέρθηκε στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και συγκεκριμένα προς τα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου, με παράλληλες σιδηροδρομικές συνδέσεις και στα δύο λιμάνια. «Ουσιαστικά θα επεκτείνουμε τον προαστιακό της Αττικής, ώστε να αναβαθμίσουμε και τα δύο λιμάνια και του Λαυρίου και της Ραφήνας, να εξυπηρετείται ο κόσμος».

Μάλιστα, όπως σημείωσε στο master plan του λιμανιού της Ραφήνας υπάρχουν δύο πράγματα. «Πρώτον, η σιδηροδρομική σύνδεση θα είναι υπόγεια. Θα βγαίνουμε ουσιαστικά κοντά στο λιμάνι, όπου θα κάνουμε έναν μικρό σταθμό, για τους χρήστες του λιμανιού. Υπάρχει χάραξη, υπάρχει διαβούλευση με τους δήμους της περιοχής και υπάρχει η πρόθεση να γίνει!», είπε.

Διαβάστε ακόμη: 

Ταμείο Ανάκαμψης: «Πέσανε οι υπογραφές» για τα πρώτα 17,8 δισ. ευρώ 

BofA: H Ελλάδα δίνει ελπίδες για τη μετάλλαξη Δέλτα 

Wood: Χρονιά ρεκόρ το 2022 για τη MYTILINEOS – Αυξάνει κατά 21% την τιμή-στόχο