της Μαριάννας Τζάννε

Πακέτο διαιτησιών συνολικού ύψους 500 εκατ. ευρώ καλείται να διαχειριστεί μέχρι τα τέλη του έτους, η Αττικό μετρό προκειμένου να κλείσει ένας μεγάλος κύκλος διεκδικήσεων της κοινοπραξίας του έργου και να ολοκληρωθεί η τελική συμφωνία με τον ανάδοχο, που θα θέσει το νέο χρονοδιάγραμμα και θα σφυρίξει την λήξη του μεγάλου ντέρμπι για το δημόσιο έργο. Από το πακέτο των διαιτησιών, ο ανάδοχος έχει ήδη κερδίσει περίπου 80 εκατ. ευρώ ενώ τις τελευταίες εβδομάδες έχουν ενεργοποιηθεί -μετά την απεργία των δικηγόρων- ξανά οι διαδικασίες για την μεγάλη διαιτησία που εκδικάζει η πρώην υπηρεσιακή Πρωθυπουργός Βασική Θάνου συνολικού ύψους άνω των 350 εκ. Ευρώ.

Σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο της Αττικό Μετρό κ. Θεόδωρο Παπαδόπουλο εντός του μήνα στον εργολάβο θα καταβληθούν πρόσθετα κονδύλια καθώς αναμένεται να πληρωθεί η πλειονότητα των χρημάτων που έχουν επιδικάσει οι διαιτησίες για τις παλιές διεκδικήσεις ύψους περίπου 40 εκ. ευρώ. Στην εταιρεία έχουν καταβληθεί μέχρι σήμερα 35 εκατ. ευρώ.

Η διοίκηση της Αττικό Μετρό βάζει ορίζοντα για την ολοκλήρωση του έργου το 2020, με σκοπό να παραδοθούν σχεδόν μαζί το βασικό δίκτυο και οι επεκτάσεις προς Καλαμαριά.

Ένα χρόνο αργότερα θα παραδοθεί με βάση τους νέους σχεδιασμούς ο σταθμός της Βενιζέλου. Οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί όμως το μετρό σχεδιάζεται μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή να διέρχεται τον σταθμό χωρίς να σταματάει. Σε ότι αφορά τα ηλεκτρομηχανολογικά του δικτύου αυτά, θα μετακομίσουν στην Αγία Σοφία, χωρίς προς το παρόν να έχει προσδιοριστεί το ακριβές κόστος της μεγάλης αλλαγής του έργου.

Ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρει ότι εντός του μήνα θα ξεκινήσουν στην Βενιζέλου, οι εργασίες του σταθμού στο α΄ επίπεδο, ο οποίος θα συνυπάρξει με τις μοναδικές αρχαιότητες που ανέδειξαν οι αρχαιολογικές ανασκαφές.

Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τις επόμενες μέρες, αφού στον κυβερνητικό σχεδιασμό προβλέπεται επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο περίπτερο της Αττικό Μετρό το Σάββατο που φέτος φιλοξενείται σε ένα βαγόνι (demo) τρίτης γενιάς που ταξίδεψε στην συμπρωτεύουσα από το Αμαξοστάσιο της Αθήνας και το οποίο θα παραμείνει στον προαύλιο χώρο της ΔΕΘ για περίπου ένα χρόνο. Την ίδια ώρα, στην εταιρεία εκκρεμεί η οριστικοποίηση των μελετών για τους νέους συρμούς του έργου. Στην Αττικό μετρό, υποστηρίζουν ότι αυτές τις μέρες επίκεινται αποφάσεις για το θέμα και αποδίδουν τις καθυστερήσεις σε διαφωνίες με τον ανάδοχο. Στο πρόγραμμα του Πρωθυπουργού συζητείται να ενταχθεί επίσης επίσκεψη στα έγκατα του μετρό (σε βάθος 30 μέτρων) προκειμένου να περιηγηθεί στο σημείο που οι μετροπόντικες δουλεύουν το ξετρύπημα της σήραγγας. Χθες, στελέχη της κοινοπραξίας βρέθηκαν στο χώρο της Ανάληψης προκειμένου να προετοιμάσουν την περιήγηση Τσίπρα που από την περασμένη εβδομάδα έχει ξεκινήσει την επιθεώρηση εμβληματικών δημόσιων έργων.