Μεγάλη συζήτηση γίνεται τις τελευταίες μέρες με μια σειρά από δημοσιεύματα που βλέπουν καθημερινά το φως της δημοσιότητας στα βρετανικά μέσα αναφορικά με την Επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, τα οποία επιβεβαιώνουν το θετικό κλίμα ανάμεσα στη βρετανική και την ελληνική πλευρά κάνοντας, ωστόσο, λόγο για «συμφωνία δανεισμού»-κάτι που διαψεύδει κατηγορηματικά το υπουργείο Πολιτισμού – και ανεβάζοντας τον τόνο της πολιτικής αντιπαράθεσης ανάμεσα στην Κυβέρνηση και τον ΣΥΡΙΖΑ.

Όλα ξεκίνησαν από τις πρόσφατες επαφές ανάμεσα στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Πρόεδρο του βρετανικού μουσείου Τζορτζ Όζμπορν, που έδειχναν ότι υπάρχει έντονη διπλωματική κινητικότητα αλλά και προσδοκία για μια win-win συμφωνία ανάμεσα στις δυο πλευρές. Ωστόσο οι «εποικοδομητικές συζητήσεις», τις οποίες δείχνει και πάλι να επιβεβαιώνει το βρετανικό μουσείο που συζητά πια ανοιχτά, σε σχέση με το παρελθόν, το ενδεχόμενο να επιστραφούν τα Γλυπτά τα οποία έκλεψε, αφαίρεσε προκαλώντας ανυπολόγιστες καταστροφές ο λόρδος Έλγιν στις αρχές του 19ου αιώνα, όταν ήταν πρεσβευτής στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, συνοδεύονται από μια σειρά από πρόσφατα βρετανικά δημοσιεύματα, τα οποία εκφράζουν διαφορετικές και ετερόκλητες θέσεις.

Καμία σχέση, για παράδειγμα, δεν έχει το δημοσίευμα των Times ή του Bloomerbg που κάνει λόγο για «μακροχρόνιο δανεισμό», τα οποία διαψεύδει η Αθήνα, σε σχέση με το δημοσίευμα του Guardian που επιμένει, μέσω του φιλέλληνα συγγραφέα Στίβεν Φράι, ότι η απομάκρυνση των Γλυπτών του Παρθενώνα από την Αθήνα είναι κάτι τόσο αποτρόπαιο, όσο το να αφαιρούσε κανείς τον Πύργο του Άιφελ από το Παρίσι ή το Στόουνχετζ από τη Βρετανία κάνοντας λόγο για την αναγκαιότητα της επιστροφής-χωρίς αστερίσκους.

Μιλώντας, με τη σειρά της, για θετικό κλίμα και για συζητήσεις η ελληνική πλευρά, τόσο μέσω πηγών της κυβέρνησης όσο και του υπουργείου Πολιτισμού, ταυτόχρονα αρνείται οποιοδήποτε ενδεχόμενο μακροχρόνιου δανεισμού.

Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει το υπουργείο Πολιτισμού «πάγια θέση της χώρας μας ότι δεν αναγνωρίζει στο Βρετανικό Μουσείο νομή, κατοχή και κυριότητα των Γλυπτών, καθώς αποτελούν προϊόν κλοπής» διαψεύδοντας κατηγορηματικά οποιοδήποτε ενδεχόμενο σταδιακής ανταλλαγής αρχαιοτήτων σε βάθος χρόνου με τη μορφή δανεισμού για το οποίο κάνουν λόγο οι Times σε πρόσφατο δημοσίευμά τους.

Διαβάστε τη συνέχεια στο protothema