Στη συζήτηση για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας παρεμβαίνει αυτή την ώρα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την ομιλία του με την χθεσινή υπογραφή της συμφωνίας οριοθέτησης θαλασσίων ζωνών μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας, κάνοντας λόγο για «θετική εξέλιξη εθνικών διαστάσεων». Μάλιστα σημείωσε ότι η αναγνώριση δικαιωμάτων στα νησιά και στα χερσαία εδάφη είναι πολύ σημαντική.

«Αποτελεί διεθνές γεγονός που αποκαθιστά σαφείς κανόνες στη θάλασσα της Μεσογείου και εγγράφεται ως ιστορικό, νομικό και πολιτικό δεδομένο για την ολόκληρη περιοχή. Πετύχαμε τα νερά που μας ενώνουν να τα κάνουμε ήρεμα νερά», σημείωσε, ευχόμενος να βρουν γόνιμη συνέχεια τέτοιες συνθήκες και με άλλα κράτη της περιοχής.

«Η Ελλάδα μπορεί να έχει αυτοπεποίθηση γιατί έχει πάντα μαζί της το διεθνές δίκαιο. Έχει πολλούς και ισχυρούς συμμάχους. Έχει τη γνώση, την περηφάνεια και τη δύναμη να υπερασπίζεται τα δικαιώματά της, όπου πρέπει, όταν πρέπει, όπως πρέπει», ανέφερε εκφράζοντας τη χαρά του που η συμφωνία χαιρετίστηκε από το σύνολο του πολιτικού κόσμου, ενώ ευχήθηκε το κλίμα εθνικής συναίνεσης να διατηρηθεί και να επεκταθεί και σε άλλα ζητήματα.

Για το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο

Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο, ο κ. Μητσοτάκης ευχαρίστησε τους μαθητές, τους καθηγητές αλλά και τους γονείς, που την περίοδο της κρίσης έδειξαν μεγάλη προσαρμοστικότητα την περίοδο της κρίσης, ενώ διδασκόμενοι και διδάσκοντες έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Στα δε σχολεία, που η επιστροφή στις αίθουσες ήταν δύσκολη, λειτούργησαν όλοι με ωριμότητα.

Σε κάθε περίπτωση, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο, συμπληρωματικό με την τάξη, που δεν μπορεί να υποκατασταθεί. Γι’ αυτό προανήγγειλε ενίσχυση της εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Στις ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:

Δημιουργία Τράπεζας Θεμάτων, ευ ζην στα σχολεία με μαθήματα αγωγής υγείας όπως η πρόληψη από εξαρτήσεις και σεξουαλική αγωγή, επιχειρηματικότητα και επαγγελματικός προσανατολισμός, θεσμοθέτηση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, διεύρυνση των Πρότυπων-Πειραματικών σχολείων, αξιολόγηση, διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικών σε δυσπρόσιτες περιοχές, αγγλικά από το νηπιαγωγείο, δημιουργία διεθνοποιημένου ελληνικού πανεπιστημίου με την ίδρυση των ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών και διπλής ειδίκευσης προγράμματα θα επεκταθούν και σε ελληνόγλωσσα το επόμενο διάστημα