Της Στεφανίας Σούκη

Tελικά φαίνεται ότι επικράτησε η λογική. Σε μία περίοδο κατά την οποία ο τουρισμός της Αθήνας πάει …τρένο, η απόφαση για το «σπάσιμο», από 1ης Νοεμβρίου, της απευθείας σύνδεσης του μετρό από το αεροδρόμιο στο κέντρο της πόλης, που έλαβε αιφνιδιαστικά η ΣΤΑΣΥ και τελικά έσπευσε να πάρει πίσω 10 μέρες μετά, εν μέσω θύελλας αντιδράσεων, μόνο προχειρότητα αναδεικνύει.

Πολύ περισσότερο, δε, από την στιγμή που ο αριθμός των ταξιδιωτών που μετακινούνται από και προς το αεροδρόμιο μέσω της γραμμής 3 του μετρό τα τελευταία χρόνια βαίνει αυξανόμενος, ακολουθώντας την αυξητική πορεία του τουρισμού της Αθήνας, ο οποίος εδώ και μια πενταετία έχει υπερδιπλασιαστεί, προσελκύοντας ταξιδιώτες ακόμη και για το Σαββατοκύριακο.

Τα νούμερα είναι ενδεικτικά, αφού οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μόνο το 2017 ο αριθμός των επιβατών που χρησιμοποίησαν το μετρό από και προς το αεροδρόμιο ξεπέρασε τα 1,22 εκατομμύρια, έχοντας σημειώσει σημαντική αύξηση μέσα στην κρίση. Αρκεί να αναφερθεί ότι μόλις ελάχιστα χρόνια πρίν, το 2014, το αντίστοιχο νούμερο ξεπερνούσε κατά τι τις 963 χιλιάδες, όπερ μεταφράζεται σε μία αύξηση κατά 41% κατά τη διάρκεια της τελευταίας τριετίας. Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από τους αριθμούς αποτελεί και το γεγονός ότι από τα 1,22 εκατομμύρια των επιβατών, πάνω από ένας στους δύο ή αλλιώς ποσοστό 55% είναι ξένοι και το 45% Ελληνες.

Η αύξηση όσον αφορά τους ξένους οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση της διεθνούς κίνησης του αεροδρομίου της Αθήνας ειδικά από το δεύτερο μισό του 2013 και μετά, ωστόσο αύξηση έχει σημειώσει τα τελευταία χρόνια και ο αριθμός των Ελλήνων, που προτιμούν ως μία πιο οικονομική λύση το μετρό για τη μετάβασή τους στο Ελ. Βενιζέλος. Ειδικά μάλιστα όσον αφορά τους ξένους, η αύξηση της επιβατικής κίνησης στη γραμμή 3 μετρό σχετίζεται, όπως επισημαίνουν οι επαϊοντες, ακόμη και με την αύξηση των συχνοτήτων από πλευράς των εταιρειών χαμηλού κόστους, οι πελάτες των οποίων, στην πλειοψηφία τους χρησιμοποιούν κατά κόρον μέσα μαζικής μεταφοράς.

Με δεδομένες τις ανοδικές επιδόσεις του προορισμού της Αθήνας και την άνοδο της επιβατικής κίνησης του Ελ. Βενιζέλος, το οποίο φέτος ετοιμάζεται για ένα ακόμη ιστορικό ρεκόρ στα 24 εκατ. επιβάτες, οι τουριστικοί φορείς θεωρούν εκ των ων ουκ άνευ τη συνολική βελτίωση της εικόνας της πόλης και των υπηρεσιών προς κατοίκους και επισκέπτες.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι ο τουρισμός της Αθήνας εκτιμάται φέτος ότι θα φθάσει τα 5,5 εκατ. διεθνείς αφίξεις φέτος από τα 2,6 εκατ. του 2013.

Από την πλευρά της η ΣΤΑΣΥ, επανέφερε από το περασμένο Σάββατο 10 Νοεμβρίου το προγενέστερο καθεστώς – χωρίς μετεπιβίβαση δηλαδή στο σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας- τα δρομολόγια της γραμμής 3 του Μετρό. «Ο επανασχεδιασμός των δρομολογίων που ίσχυσαν από την 1η Νοεμβρίου (σ.σ. και πραγματοποιούνταν μεταξύ των σταθμών Δουκίσσης Πλακεντίας και αεροδρόμιο, αντί κατά μήκους όλης της γραμμής 3 Αγία Μαρίνα – Αεροδρόμιο), αποσκοπούσε στον εξορθολογισμό του συγκοινωνιακού έργου της ΣΤΑΣΥ», υποστηρίζει χαρακτηριστικά η εταιρεία. «Παρά ταύτα, η ΣΤΑΣΥ, λαμβάνοντας υπόψη τα έστω και περιορισμένης κλίμακας αιτήματα για κατάργηση των μετεπιβιβάσεων, αποφάσισε για λόγους κοινωνικής ευθύνης και επιβεβαιώνοντας τον δημόσιο χαρακτήρα της να επαναφέρει τα δρομολόγια στην προηγούμενη μορφή τους.

Η επαναφορά, ωστόσο, στον προηγούμενο σχεδιασμό καταδεικνύει, πέραν των άλλων, ότι ήταν αβάσιμες οι ενστάσεις που διατυπώθηκαν για αδυναμία εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου λόγω προβλημάτων σε συρμούς και έλλειψης ανταλλακτικών».