Μέσα στις επόμενες ημέρες και συγκεκριμένα την Τετάρτη 1η Μαίου αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας με το μήνα παρέχοντας τη δυνατότητα στους κατόχους οχημάτων σε ακινησία να τα επανακυκλοφορήσουν καταβάλλοντας μέρος των ετήσιων τελών ανάλογα με το χρόνο κυκλοφορίας.

Έτσι εάν κάποιος «ξαναβγάλει στους δρόμους» το αυτοκίνητό του για ένα μήνα θα πληρώσει το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 και ούτω καθεξής. Για παράδειγμα εάν ιδιοκτήτης αυτοκινήτου με ετήσια τέλη κυκλοφορίας ύψους 300 ευρώ άρει την ακινησία του οχήματος του για διάστημα τεσσάρων μηνών θα πληρώσει 100 ευρώ (4/12). Για τέλη 500 ευρώ και επανακυκλοφορία του οχήματος για τρείς μήνες το ποσό ανέρχεται σε 125 ευρώ και για τέλη 900 ευρώ και κυκλοφορία για 6 μήνες το ποσό διαμορφώνεται σε 450 ευρώ.

Όσοι θέλουν να κάνουν άρση ακινησίας θα πρέπει να επισκεφθούν την πλατφόρμα MyCAR της ΑΑΔΕ και να πληρώσουν τα αναλογικά τέλη κυκλοφορίας για το διάστημα που θα επιλέξουν να θέσουν το όχημα τους σε κυκλοφορία ενώ όσοι έχουν καταθέσει τις πινακίδες του οχήματός τους στην εφορία θα πρέπει να υποβάλλουν το αίτημα στη αρμόδια Δ.Ο.Υ. για να τις παραλάβουν. Σημειώνεται ότι οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν δικαίωμα άρσης ακινησίας μόνο μία φορά εντός του έτους και όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας θα πρέπει να θέσουν το όχημα σε ψηφιακή ακινησία αλλιώς θα βρεθούν αντιμέτωποι με τσουχτερά πρόστιμα.

Κλιμακωτά πρόστιμα ανάλογα με τον χρόνο εξόφλησης

Παράλληλα αναμένονται σημαντικές αλλαγές όσον αφορά τα πρόστιμα και τις ποινές για απλήρωτα τέλη.
Το 2025 θα αλλάξει το ποινολόγιο για όσους δεν πληρώνουν στην ώρα τους τα τέλη κυκλοφορίας με την επιβολή κλιμακωτού προστίμου ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης εξόφλησης των τελών. Με το νέο σύστημα όσο νωρίτερα μετά την λήξη της προθεσμίας γίνει η εξόφληση της οφειλής τόσο μικρότερο θα είναι το αυτοτελές πρόστιμο που θα επιβαρύνει τους παραβάτες.

Σημειώνεται ότι σήμερα το πρόστιμο είναι οριζόντιο και ίσο με το διπλάσιο της αξίας των ετήσιων τελών για δίκυκλα, τρίκυκλα και επιβατικά ΙΧ. ανεξάρτητα από τη διάρκεια καθυστέρησης της πληρωμής ακόμα και αν αυτή είναι μια ημέρα μετά την εκπνοή της καταληκτικής ημερομηνίας ενώ το ύψος του είναι ίσο με το 50% των τελών αν το όχημα είναι επιβατικό Δ.Χ και μηδενικό αν τα τέλη κυκλοφορίας είναι χαμηλότερα από 30 ευρώ. Στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι οι χρηματικές ποινές να γίνουν δικαιότερες και αναλογικότερες και ταυτόχρονα να διασφαλισθούν τα έσοδα ύψους 1,2 δις. ευρώ από την είσπραξη των τελών κυκλοφορίας.

Εντοπισμός ανασφάλιστων οχημάτων

Η ΑΑΔΕ προχωρά στη δημιουργία μιας νέας ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας για τον έλεγχο και τον εντοπισμό των οχημάτων που δεν είναι ασφαλισμένα. Στη πλατφόρμα θα «περάσουν» στοιχεία από το ηλεκτρονικό αρχείο της ΑΑΔΕ, το αρχείο οχημάτων του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, των κλεμμένων οχημάτων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, των αποβιωσάντων του Υπουργείου Εσωτερικών, των ανακυκλωθέντων οχημάτων της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και των ασφαλισμένων οχημάτων του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων.

Όσοι εντοπίζονται να κυκλοφορούν ανασφάλιστα οχήματα θα λαμβάνουν ενημερωτικό σημείωμα για τη παράβαση και θα καλούνται να πληρώσουν παράβολο έως 250 ευρώ που θα πρέπει να εξοφλήσουν προκειμένου στη συνέχεα να ασφαλίσουν το όχημά τους. Σε περίπτωση που δεν συμμορφώνονται το πρόστιμο θα αυξάνεται στα 500 ευρώ και ταυτόχρονα θα βρίσκονται αντιμέτωποι με διοικητικές και ποινικές κυρώσεις όπως αφαίρεση διπλώματος για 6 μήνες καθώς και πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.

Εντοπισμός οχημάτων που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ

Μέσω του μόνιμου μηχανισμού ελέγχου για τα ανασφάλιστα οχήματα θα εντοπίζονται και τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ με το πρόστιμο να ανέρχεται σε 150 ευρώ και σε περίπτωση που η παράβαση διαπιστωθεί σε έλεγχο της Τροχαίας το πρόστιμο αυξάνεται σε 400 ευρώ.

Διαβάστε ακόμη

Λουί Ντε Μέλο (ΟΟΣΑ): Ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι για την ελληνική οικονομία

Μακροζωία: Πόσα χρόνια κερδίζουμε εάν αλλάξουμε συνήθειες στα 40, στα 50 ή στα 60

Παύλος – Νικόλαος – Φίλιππος: Πρίγκιπες χωρίς θρόνο με business και ακίνητα (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ