Λιγότεροι από τους μισούς ήταν οι οδηγοί που συμμετείχαν στη στάση εργασίας στο Μετρό στις 25 Ιουνίου, ενώ αντίστοιχη ήταν η εικόνα στην παρόμοια κινητοποίηση τέσσερις ημέρες αργότερα, στις 29 Ιουνίου.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει η «Καθημερινή»:

– Στις 25 Ιουνίου ήταν προγραμματισμένο να εργαστούν 32 οδηγοί στη γραμμή 3 και 30 οδηγοί στη γραμμή 2. Από αυτούς στη στάση εργασίας από την έναρξη της βάρδιας εώς τις 9 το πρωί συμμετείχαν 7 οδηγοί στη γραμμή 3 και 16 οδηγοί στη γραμμή 2

– Στις 29 Ιουνίου στη στάση εργασίας από τις 11 το βράδυ έως τη λήξη της βάρδιας συμμετείχαν 12 οδηγοί όταν και στις δύο γραμμές ήταν προγραμματισμένο να εργαστούν 38.

Κατά πληροφορίες οι ηλεκτροδηγοί ετοιμάζονται για νέες κινητοποιήσεις το επόμενο διάστημα με αίτημα, μεταξύ άλλων, την περαιτέρω αραίωση των δρομολογίων κατά τους θερινούς μήνες προκειμένου να εξυπηρετηθεί το πρόγραμμα των αδειών τους.

Η ΣΤΑΣΥ αναμένεται να σκληρύνει τη στάση της απέναντι στους συνδικαλιστές προς όφελος του επιβατικού κοινού

Την ίδια ώρα, αποφασισμένη να σκληρύνει τη στάση της απέναντι στους συνδικαλιστές είναι πλέον η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, προκειμένου «να διασφαλίσει τις μετακινήσεις του επιβατικού κοινού», που ουκ ολίγες φορές έρχεται αντιμέτωπο, ειδικά σε ώρες αιχμής, με στάσεις εργασίας εργαζομένων στο μετρό.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από δω και στο εξής, η διοίκηση της εταιρείας -δεδομένου ότι προγραμματίζεται τις επόμενες ημέρες νέα στάση εργασίας από το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Αττικό Μετρό, προκειμένου να γίνει γενική συνέλευση και να αποφασιστεί πιθανή 24ωρη απεργία- «θα προχωρήσει στην αξιοποίηση κάθε ένδικου μέσου, προκειμένου να σταματήσει η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού».Η ΣΤΑΣΥ στην παρούσα φάση έχει προχωρήσει στην εκπαίδευση προσωπικού από άλλες ειδικότητες, ώστε να εκπαιδευτούν και να ενταχθούν στο δυναμικό των οδηγών. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ζήτησε και αναμένει την έγκριση για την αύξηση του ορίου ηλικίας των οδηγών στα 45, ώστε να “διευρύνει τη δεξαμενή” από την οποία θα αντλήσει νέους οδηγούς.

Σήμερα κανείς μπορεί να εκπαιδευτεί για να γίνει οδηγός μέχρι την ηλικία των 40 ετών. Στο αίτημα περί ελλείψεων ανταλλακτικών, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, υπήρχαν κάποιες καθυστερήσεις σε διαγωνισμούς που αφορούσαν ανταλλακτικά, είτε λόγω ενστάσεων των συμμετοχόντων είτε λόγω καθυστέρησης στις πιστώσεις από το υπουργείο Οικονομικών. Παντως, «τα προβλήματα αυτά δεν επηρέασαν το συγκοινωνιακό έργο σε καμία στιγμή και τα δρομολόγια γίνονταν όπως ήταν προγραμματισμένα» σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες.