Σε αυξήσεις κομίστρου στα ταξί εξαιτίας του ράλι των τιμών των καυσίμων, καταλήγουν οι διαπραγματεύσεις των τελευταίων εβδομάδων μεταξύ των αυτοκινητιστών και της κυβέρνησης, προσθέτοντας ένα ακόμη βάρος στον κλοιό της ακρίβειας για τους καταναλωτές.

Χθες η διοίκηση του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών ΣΑΤΑ υπό τον κ. Θύμιο Λυμπερόπουλο συμφώνησε μετά από συνάντηση με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για το ύψος των αυξήσεων, το οποίο οδηγεί σε σημαντικές ανατιμήσεις και ανεβάζει την ταρίφα στα 0,90 ευρώ ανά χιλιόμετρο από 0,68 ευρώ που ήταν σήμερα.

Αντίστοιχα, η ελάχιστη χρέωση διαμορφώνεται στα 4 ευρώ (από 3,16 σήμερα), η πτώση σημαίας στα 1,80 ευρώ (από 1,19) ενώ στα 40 ευρώ (από 35 ευρώ σήμερα) αναπροσαρμόζεται η κούρσα για το αεροδρόμιο.

Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ μιλώντας χθες στο newmoney, δήλωσε ότι οι αυξήσεις αυτές είναι το ελάχιστο που δόθηκε στον κλάδο των αυτοκινητιστών, ο οποίος αδυνατεί να αντέξει το κόστος των καυσίμων. Υπολογίζεται ότι κάθε οδηγός έχει  καταβάλλει από αρχές του έτους ανά όχημα 2.500 ευρώ λόγω της ενεργειακής κρίσης και της ανόδου των διεθνών τιμών σε μια περίοδο που η άρση των μέτρων της πανδημίας έχει αυξήσει άνω από 60% την ζήτηση.

Ο ΣΑΤΑ είχε εισηγηθεί να υπάρξουν και άλλα μέτρα όπως επιδότηση 300 ευρώ ανά όχημα το μήνα, μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης από 0,7 ευρώ το λίτρο σε 0,5 ευρώ το λίτρο καθώς και μείωση ΦΠΑ στα καύσιμα στο 13% από 24%, τα οποία όμως δεν έγιναν αποδεκτά από το υπουργείο.

Οι αυξήσεις στο κόμιστρο των ταξί έρχονται λίγα 24ωρα μετά τις ανακοινώσεις ΣΑΤΑ για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων από την επόμενη εβδομάδα αλλά και μία μέρα μετά την ανακοίνωση της BEAT για αλλαγή της εμπορικής της πολιτικής, με την εφαρμογή  κόστος προμίσθωσης, ύψους 1,92 – 2 ευρώ, στον επιβάτη, με στόχο να προσελκύσει συνεργαζόμενα ταξί και να καλύψει την αυξημένη ζήτηση.

Σύμφωνα με την διοίκηση του ΣΑΤΑ, η αύξηση στα ταξί είναι μόνο η αρχή καθώς σε σύντομο χρονικό διάστημα έγιναν όσα δεν έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια.

Όπως δηλώνει ο κ. Λυμπερόπουλος είναι ανάγκη να μπει μια τάξη στη αγορά και να ικανοποιηθούν αιτήματα του κλάδου, την ώρα που υπάρχει τεράστιο έλλειμμα σε βάρδιες, οι οδηγοί δεν βγαίνουν οικονομικά με τα νέα κόστη μεταφοράς και οι ιδιοκτήτες δεν μπορούν να δουλέψουν τα οχήματά τους.

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Λυμπερόπουλος επανήλθε στο τιμόνι του Συνδικάτου από τον περασμένο Απρίλιο και μετά από σφοδρή δικαστική μάχη με την BEAT.

Παρόλο που μέχρι αργά χθες το βράδυ δεν υπήρξε ανακοίνωση του υπουργείου, με βάση τον νέο τιμοκατάλογο που ανακοίνωσε στα social media ο ΣΑΤΑ, οι νέες χρεώσεις διαμορφώνονται ως εξής:

– Εκκίνηση-πτώση σημαίας: 1,80 ευρώ (από 1,19)

-Μονή ταρίφα: 0,90 ανά χιλιόμετρο (από 0,68)

-Διπλή ταρίφα-Νυχτερινό: 1,25 ανά χιλιόμετρο (από 1,19)

-Ελάχιστη αποζημίωση: 4 ευρώ (από 3,16)

-Χρονοχρέωση ανά ώρα-Μέγιστη διάρκεια αναμονής 20 λεπτά: 15 ευρώ (από 10,85)

-Αεροδρόμιο-Κέντρο Αθήνας (Δακτύλιος) και το αντίστροφο: 40 ευρώ (από 35 ευρώ)

-Αεροδρόμιο-Κέντρο Αθήνας (Δακτύλιος) και το αντίστροφο-Νύχτα (00.00-05.00): 55 ευρώ (από 48 ευρώ)

 

Διαβάστε ακόμη

Πώς θα αναπτυχθεί το πάρκο στο Ελληνικό – Στα 250 εκατ. ευρώ το κόστος (pics)

Power Pass: Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για την αποζημίωση έως και 600 ευρώ

Τα (επιμένω) καθημερινά νέα γκάλοπ, οι τσιγκουνιές του Σαράντη, η ώρα της ΙΟΝ και τα σχέδια του ΟΤΕ