Ξεχάστε ότι γνωρίζατε για τις τιμές των καυσίμων στα πρατήρια! Από την 1η Οκτωβρίου η τιμή του diesel κίνησης θα είναι ακριβότερη από την αντίστοιχη τιμή της αμόλυβδης, καθώς το κράτος σταματά να επιδοτεί την τιμή του πετρελαίου κίνησης στην αντλία με 0,15 ευρώ.

Αποτέλεσμα της κατάργησης της επιδότησης θα είναι η τιμή ανά λίτρο diesel να κοστίζει περισσότερο από την αντίστοιχη τιμή για κάθε λίτρο αμόλυβδης βενζίνης.

Ωστόσο η πορεία των τιμών μεταξύ των δύο καυσίμων είναι πραγματικά αξιοπερίεργη καθώς στην Ελλάδα η τιμή του diesel ήταν πάντα πιο φθηνή από την αντίστοιχη τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, αλλά τους τελευταίους μήνες η «ψαλίδα» στην τιμή των δύο καυσίμων έχει ελαχιστοποιηθεί και μάλιστα σε κάποιες εταιρείες περιορίζεται σε μόλις 0,07 ευρώ.

Άλλωστε από τις αρχές του καλοκαιριού έως τα τέλη Σεπτεμβρίου οι διεθνείς τιμές στο diesel κίνησης υποχώρησαν κατά 30%, αλλά η μείωση που είδαν οι κάτοχοι πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα περιορίστηκε σε μόλις 7%.

Μέχρι τώρα, η μέση τιμή για κάθε λίτρο αμόλυβδης βενζίνης κυμαίνεται σε 1,950 ευρώ και του diesel κίνησης σε 1,825 ευρώ. Δηλαδή η διαφορά στην τιμή μεταξύ των δύο καυσίμων ανέρχεται σε 0,125 ευρώ, δηλαδή όση είναι περίπου και η κρατική επιδότηση η οποία να υπενθυμίσουμε ότι σταματά την 1η Οκτωβρίου.

Οι ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων από την 1η Οκτωβρίου για να φουλάρουν ένα ρεζερβουάρ 50 λίτρων θα χρειάζονται 98,75 ευρώ, ενώ με την παλαιά τιμή θα χρειάζονταν 91,25 ευρώ. Δηλαδή, το κάθε φουλάρισμα του ρεζερβουάρ θα τους κοστίζει επιπλέον 7 ευρώ.

Στα φορτηγά τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα καθώς υπάρχουν φορτηγά με δεξαμενές 500 ή 800 λίτρων οπότε το κόστος αυξάνεται περισσότερο. Ειδικότερα, σε ένα φορτηγό με δεξαμενή 500 λίτρων το φουλάρισμα από την 1η Οκτωβρίου αναμένεται να κοστίζει 987,5 ευρώ ενώ παλαιότερα κόστιζε 912,5 ευρώ. Δηλαδή η επιβάρυνση σε έναν ιδιοκτήτη φορτηγού με δεξαμενή 500 λίτρων ανέρχεται σε 75 ευρώ.

Διαβάστε ακόμη

Ακίνητα, πίνακες, νταλίκες και… καναπέδες: Τι άφησαν πίσω τους οι «πτωχευμένες» τράπεζες