Για τις προοπτικές του λιμένα Αλεξανδρούπολης, τις ιδιωτικοποιήσεις των λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης και το ρόλο του Υπερταμείου στην αξιοποίηση των λιμανιών, μίλησε ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων-Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Λαμπρίδης.

Ο Γ.Γ. Λιμένων που επισκέφθηκε την Αλεξανδρούπολη προσκεκλημένος σε ημερίδα με θέμα «Προοπτικές θαλάσσιας Ανάπτυξης», που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 17ης Alexpo έκθεσης του Επιμελητηρίου Έβρου, διευκρίνισε πως η κυβέρνηση υποχρεώθηκε να προχωρήσει σε ιδιωτικοποιήσεις των λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης καθώς τις βρήκε σε εξέλιξη, διαδικασία που δεν υπάρχει για τα υπόλοιπα περιφερειακά λιμάνια.

Σύμφωνα με τον κ. Λαμπρίδη το Υπερταμείο που θα δημιουργηθεί δεν δημιουργεί την υποχρέωση ιδιωτικοποίησης των λιμανιών που θα περάσουν σε αυτό. «Η πλήρης ιδιωτικοποίηση ενός λιμανιού είναι μια διαδικασία που δεν είναι δόκιμη, δεν συναντάται πουθενά ούτε στην Ευρώπη, ούτε στον κόσμο. Θέλουμε την αξιοποίηση των λιμανιών. Στα πλαίσια του Υπερταμείου θα προσπαθήσουμε να αξιοποιήσουμε τα λιμάνια σε μια κατεύθυνση όμως διαφορετική απ’ ότι έχει γίνει στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη» διευκρίνισε.

Σε συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο του Οργανισμού Λυμένος Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α.) Χρήστο Δούκα και τους θεσμικούς φορείς της περιοχής, το δήμαρχο Αλεξανδρούπολης Βαγγέλη Λαμπάκη, τον αντιπεριφερειάρχη Περιφερειακής Ενότητας Έβρου, Δημήτρη Πέτροβιτς και τον Λιμενάρχη Δημήτρη Συμεωνίδη, συζητήθηκαν οι προτεραιότητες του λιμένα, οι πηγές χρηματοδότησης υλοποίησης των αναγκαίων υποδομών, οι δυνατότητες που δίδει το νέο και υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου για τη δυνατότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σύναψης συμβάσεων με το δημόσιο για την εκτέλεση ακτοπλοϊκού έργου και το νομικό πλαίσιο παραχώρησης τμημάτων των χερσαίων ζωνών των λιμένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Λαμπρίδης χαρακτήρισε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης στρατηγικής σημασίας με σημαντικές δυνατότητες αξιοποίησης όλων των πλεονεκτημάτων που παρουσιάζει. «Ένα λιμάνι με πολύ σημαντικές υποδομές που έχουν μείνει αναξιοποίητες για πολλά χρόνια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να έχει πάρα πολύ χαμηλή κίνηση η οποία δεν μας βοήθησε να το εντάξουμε στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών που σημαίνει ότι αποκλείεται από πηγές χρηματοδότησης που θα μπορούσαν να υπάρξουν. Έχουμε σκοπό να το αντιμετωπίσουμε. Έως το τέλος του μήνα έργα στρατηγικής σημασίας για το λιμάνι θα αποσταλούν στο υπουργείο και θα αναλάβουμε πρωτοβουλίες για να υποστηριχθούν».

Τέλος ο Γ.Γ. Λιμένων ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, έργων μικρής κλίμακας αλλά σημαντικά σε Αλεξανδρούπολη και Σαμοθράκη.