Τέσσερις συνολικά υποψηφιότητες συγκεντρώνει ο διαγωνισμός για την πώληση του 20% της Αριάδνη Interconnection, της εταιρείας που κατασκευάζει τη μεγάλη ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης –Αττικής συνολικού ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ.

Χθες, καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή μη δεσμευτικών προσφορών, εκδήλωσαν ενδιαφέρον η State Grid, μέτοχος κατά 24% του ΑΔΜΗΕ και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Όπως αναφέρει ο Διαχειριστής σε ανακοίνωσή του:

«Η ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΔΜΗΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ (εφεξής η “Εταιρεία”) ενημερώνει το επενδυτικό κοινό ότι η συγγενής εταιρεία Όμιλος ΑΔΜΗΕ ΑΕ ανακοινώνει ότι έχει ολοκληρωθεί η φάση της υποβολής Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος (Φάση Α) για την διαγωνιστική διαδικασία σχετικά με την πώληση του 20% του μετοχικού κεφαλαίου της 100% θυγατρικής της εταιρείας “Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ”.Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές που κατέθεσαν εκδήλωση ενδιαφέροντος (ΕοΙ) είναι οι εξής:

– Κοινοπραξία των εταιρειών Macquarie Super Core Infrastructure Fund SCSp, και Phaethon Holdings Single Member S/A

– ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.

– Terna SpA

– StateGrid International Development Belgium Limited

Εντός Οκτωβρίου, η ΑΔΜΗΕ ΑΕ θα αξιολογήσει τις υποβληθείσες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος (Eols), για το αν πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής. Κατόπιν, οι επιλεγέντες επενδυτές θα κληθούν να καταθέσουν τις δεσμευτικές προσφορές τους για την επόμενη φάση της υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών (Φάση Β). Οι δεσμευτικές προσφορές αναμένεται να κατατεθούν έως τα τέλη Ιανουαρίου 2023»

Οι Κινέζοι δεν έχουν κρύψει το ισχυρό τους ενδιαφέρον για τη συμμετοχή στο έργο της μεγάλης ηλεκτρικής διασύνδεσης έχοντας μάλιστα υπογράψει σχετικό μνημόνιο συνεργασίας με την ελληνική κυβέρνηση από το 2019.

Το προηγούμενο διάστημα η συμμετοχή στο διαγωνισμό της κινεζικής εταιρείας προκάλεσε μια σειρά από νομικές και τεχνικές δυσκολίες που η ΡΑΕ για να ξεπεράσει χρειάστηκε τη συνδρομή της Κομισιόν.

Η έγκριση αυτή η οποία δόθηκε την περασμένη Άνοιξη άνοιξε και τυπικά το δρόμο για την προκήρυξη του παγωμένου διαγωνισμού.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε πρόσφατα ο Αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ κ. Ιωάννης Μάργαρης, μέχρι στιγμής η εταιρεία έχει ποντίσει 170 χλμ. του πρώτου ηλεκτρικού καλωδίου και το σύνολο των καλωδίων οπτικών ινών μήκους 670 χλμ.

Μέσα στο 2022, θα προχωρήσει επίσης η πόντιση του δεύτερου υποβρυχίου καλωδίου μήκους 335 χλμ. ενώ για το πρώτο εξάμηνο του 2023 τοποθετείται η ολοκλήρωση όλων των ποντίσεων των ηλεκτρικών καλωδίων.

Για το τμήμα της Αττικής, ο κ. Μάργαρης δήλωσε ότι προχωρούν οι εργασίες για την εγκατάσταση των υπόγειων καλωδιακών τμημάτων, συνολικού μήκους περίπου 33 χλμ., που θα συνδέσουν τα υποβρύχια καλώδια με τον Σταθμό Μετατροπής Κουμουνδούρου, στον Ασπρόπυργο.

Οι εργασίες θεμελίωσης των κτηριακών εγκαταστάσεων στον Σταθμό Μετατροπής βρίσκονται σε εξέλιξη ενώ μέσα στο φθινόπωρο θα ξεκινήσουν στην πλευρά της Κρήτης, οι αντίστοιχες εργασίες για την εγκατάσταση των υπόγειων καλωδίων και τη θεμελίωση του Σταθμού Μετατροπής στη Δαμάστα Ηρακλείου.

Η «Αριάδνη» έχει εξασφαλισμένη τη χρηματοδότηση για την κατασκευή του έργου καθώς 200 εκατ. ευρώ προέρχονται από ιδία κεφάλαια, περίπου 400 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ, άλλα 200 εκατ. ευρώ από το ομολογιακό δάνειο της Eurobank και αντίστοιχα κονδύλια από τη χρηματοδότηση της ΕΤΕπ.

Διαβάστε ακόμα:

Ενεργειακή κρίση: Η Σύνοδος Κορυφής που θα κρίνει το μέλλον της ΕΕ σε ενέργεια και αλληλεγγύη

Ο ματιασμένος, η Τράπεζα Πειραιώς, το distress deal της Προοδευτικής και τα πωλητήρια…

Εμμανουηλίδης (Nestle): Επενδύσεις στο εργοστάσιο του Λουμίδη και Espresso «made in Greece» στην Ιαπωνία