Σε φάση εκκίνησης θέτει η Elpedison το project για το Thessaloniki FSRU.

Στο πλαίσιο αυτό, χθες ο ΔΕΣΦΑ έθεσε σε δημόσια διαβούλευση διάρκειας δύο μηνών (ως την 12η Μαρτίου 2023) την αίτηση μελλοντικής δυναμικότητας σε νέο σημείο εισόδου του ΕΣΦΑ στη Θεσσαλονίκη, η οποία υπεβλήθη από την εταιρεία, Σε αυτήν αναφέρεται ως επιθυμητή ημερομηνία έναρξης παροχής υπηρεσιών η 1η Οκτωβρίου 2025.

Στην αίτηση προβλέπεται Δεσμευμένη Μεταφορική Ικανότητα Παράδοσης 229.608 MWh/Ημέρα, Μέγιστη Ωριαία Ποσότητα Παράδοσης 9.567 MWh/ώρα, με ελάχιστη πίεση παράδοσης 50 barg και μέγιστη 75 barg.

Το Thessaloniki FSRU θα έχει ονομαστική δυναμικότητα αεριοποίησης ΥΦΑ 558.500 Nm3 (6.378 MWh/h) και μέγιστη δυναμικότητα 837.750 Nm3 /h (9.567 MWh/h). Σημειώνεται ότι η αιτούμενη δεσμευμένη μεταφορική ικανότητα παράδοσης λαμβάνει υπόψη τη μέγιστη τεχνική δυνατότητα διοχέτευσης του συνόλου του αεριοποιημένου προϊόντος στο ΕΣΦΑ.

Το έργο που θα αναπτυχθεί από την Elpedison Α.Ε. στον κόλπο της Θεσσαλονίκης θα αποτελείται από:

-Υπεράκτιο Πλωτό Τερματικό Σταθμό ΥΦΑ ο οποίος περιλαμβάνει την Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης (Floating Storage and Regasification Unit) [FSRU].

– Μόνιμο Αγκυροβόλιο νησίδων επί πασσάλων, δηλαδή με ναύδετα πρόσδεσης και πλεύρισης για την παραβολή και πρόσδεση του FSRU.

-Αγωγούς και συνοδό εξοπλισμό φυσικού αερίου για παροχέτευση στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) μέσω νέου Μετρητικού Σταθμού, αλλά και για την εξυπηρέτηση ιδιοκαταναλώσεων στις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής της Elpedison στην Θεσσαλονίκη.

Όπως αναφέρεται, η όδευση του αγωγού φυσικού αερίου διαμέτρου 24’’ περιλαμβάνει ένα υποθαλάσσιο τμήμα μήκους περίπου 4,5 χλμ, καθώς και ένα τμήμα χερσαίου υπόγειου αγωγού, μήκους περίπου 7 χλμ, μέχρι το δίκτυο του ΔΕΣΦΑ. Η όδευση του υποθαλάσσιου αγωγού θα λαμβάνει υπόψη όλα τα εμπόδια και την βαθυμετρία της περιοχής, ενώ το χερσαίο τμήμα του αγωγού θα υπογειοποιηθεί εξ ολοκλήρου.

Το χρονοδιάγραμμα του έργου

Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του Thessaloniki FSRU προβλέπονται τα εξής στάδια:

-Εκπόνηση ΜΠΕ-Περιβαλλοντική αδειοδότηση: Δεκέμβριος 2023

-Μελέτες και λεπτομερής σχεδιασμός (FEED): Δεκέμβριος 2023

-Market test (binding phase): Μάρτιος 2023

-Άδεια εγκατάστασης: Φεβρουάριος 2024

-Κατασκευή (ναυπήγηση ή μετατροπή πλοίου) FSRU: Ιούνιος 2025

-Κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού και λιμενικών έργων: Ιούνιος 2025

-Κατασκευή χερσαίων εγκαταστάσεων: Φεβρουάριος 2025

-Δοκιμαστική λειτουργία: Σεπτέμβριος 2025

-Εμπορική λειτουργία: Οκτώβριος 2025

Ο υπεράκτιος πλωτός τερματικός σταθμός θα είναι μόνιμα αγκυροβολημένος στον Θερμαϊκό Κόλπο, σε απόσταση περίπου 3,4 χλμ. νότια-νοτιοδυτικά του προβλήτα 6 του ΟΛΘ.

Η επένδυση στοχεύει στην εξυπηρέτηση κυρίως ιδίων αναγκών και συγκεκριμένα στην τροφοδοσία των παρακείμενων σταθμών ηλεκτροπαραγωγής της Elpedison στην Θεσσαλονίκη, δηλαδή της υφιστάμενης ισχύος 418 MW και της μελλοντικής των 826 MW, στη διοχέτευση επιπλέον ποσοτήτων φυσικού αερίου στο ΕΣΦΑ για εξυπηρέτηση των καταναλώσεων της μονάδας 420 MW στην Θίσβη Βοιωτίας και στην κάλυψη της δραστηριότητας προμήθειας φυσικού αερίου της εταιρείας στην χονδρική ή τη λιανική.

Το συνολικό ύψος της επένδυσης ανέρχεται σε 60,4 εκατ. ευρώ, -χωρίς το κόστος σύνδεσης-, καθώς η μονάδα προβλέπεται να αποκτηθεί μέσω leasing. Το 20% (12-15 εκατ. ευρώ) θα καλυφθεί με ίδια κεφάλαια της Elpedison και το υπόλοιπο ποσό με τραπεζική χρηματοδότηση.

Διαβάστε ακόμη

Όλες οι κληρονομιές μέσω υπολογιστή – Πώς θα καταβάλλεται ο φόρος

Σε πλήρη εξέλιξη οι προετοιμασίες για την κηδεία του τέως βασιλιά – Ποιοι πολιτικοί θα δώσουν το «παρών»

Σεισμός 4,1 Ρίχτερ νότια της Κρήτης