Στην κομητεία Bryan της Τζόρτζια, τα αυτοκίνητα δεν θα ξεκινήσουν να βγαίνουν από τη γραμμή συναρμολόγησης στο “Metaplant” που χτίζει η Hyundai Motor Co. για τουλάχιστον έναν ακόμη χρόνο. Αλλά το 7,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων έργο κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών μισή ώρα δυτικά της Σαβάνας έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον των κατοίκων.

Μια φήμη φέτος το καλοκαίρι ήταν ότι η Hyundai σχεδίαζε να αγοράσει το τοπικό γήπεδο γκολφ για να το μετατρέψει σε κατοικίες για μερικούς από τους 8.500 εργαζομένους του εργοστασίου, ή για να το χρησιμοποιήσουν για αναψυχή.

Σε όλες τις ΗΠΑ, οι δαπάνες για την κατασκευή μεταποιητικών εγκαταστάσεων έφτασαν τα 198 δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσια βάση τον Αύγουστο, αύξηση σχεδόν 66% από το προηγούμενο έτος και το υψηλότερο επίπεδο από τότε που το Γραφείο Οικονομικής Ανάλυσης άρχισε να παρακολουθεί τα δεδομένα τη δεκαετία του ’50.

Ο οργασμός δραστηριότητας τροφοδοτείται από δύο νόμους που ενέκρινε το Κογκρέσο πέρυσι, οι οποίοι μαζί προσφέρουν εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια σε επιδοτήσεις, φορολογικές εκπτώσεις και άλλα κίνητρα για την ώθηση της κατασκευής εργοστασίων τσιπ και εργοστασίων παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, μπαταριών και εξαρτημάτων.

Αυτό αποτελεί μέρος της προσπάθειας της Ουάσιγκτον να φτάσει την Κίνα σε αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών και να ανακτήσει την ηγετική θέση στους ημιαγωγούς, μια βιομηχανία στην οποία πρωτοστάτησαν οι ΗΠΑ.

Η άνθηση των εργοστασίων της Αμερικής υπόσχεται να φέρει επενδύσεις και καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας σε περιοχές που διψάνε γι’ αυτές. Αλλά μαζί με τις μπουλντόζες και τους εργάτες έρχονται και οι ανησυχίες για το αν υπάρχει επαρκής υποδομή για την υποστήριξη των νέων εργοστασίων και οι ανησυχίες για τον μεταβαλλόμενο ιστό των γύρω κοινοτήτων.

Η Τζόρτζια είναι από τα μέρη που καρπώνονται τα πλείστα από την βιομηχανική πολιτική της κυβέρνησης Μπάιντεν, καθώς η πολιτεία και οι τοπικές κυβερνήσεις επιβάλλουν επίσης φορολογικές ελαφρύνσεις, δωρεάν γη και άλλα προνόμια για να προσελκύσουν βιομηχανικές θέσεις εργασίας. Ο κυβερνήτης Μπράιαν Κεμπ αποκάλεσε το εργοστάσιο της Hyundai στην Κομητεία Μπράιαν τη μεγαλύτερη επένδυση στην ιστορία της Τζόρτζια.

Η startup EV Rivian Automotive Inc. ξοδεύει 5 δισεκατομμύρια δολάρια για ένα εργοστάσιο 45 μίλια ανατολικά της Ατλάντα που υποτίθεται ότι θα απασχολεί 7.500 εργαζομένους μέχρι το 2028. Και υπάρχει το πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα των προμηθευτών αυτοκινήτων και άλλων επιχειρήσεων που μετακινούνται στην Πολιτεία για να εξυπηρετήσουν τους κατασκευαστές που μετακινούνται εκεί.

Οι φιλοδοξίες της Hyundai και της συνεργαζόμενης LG Energy Solution Ltd. θα επιβαρύνουν τους τοπικούς πόρους υδάτων, τη δεξαμενή εργαζομένων και πολλά άλλα. Εκτιμάται ότι το Hyundai Metaplant θα υποστηρίξει συνολικά 20.000 θέσεις εργασίας, μόλις τις μισές στην ίδια την εγκατάσταση, 5.000 περισσότερες σε προμηθευτές αυτοκινήτων και αρκετές χιλιάδες ακόμη σε επιχειρήσεις για να τις εξυπηρετήσουν. Όλα αυτά ισοδυναμούν με το 10% του συνολικού εργατικού δυναμικού της περιοχής της Σαβάνας.

Κάποιες κομητείες έχουν συγκεντρώσει πόρους για την κατασκευή μιας τεράστιας εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων εν αναμονή της άφιξης της μονάδας. Ωστόσο, οι αξιωματούχοι στην κομητεία Bryan, η οποία έχει πληθυσμό περίπου 48.000 κατοίκων, πατούν τα φρένα σε άλλες εξελίξεις, ώστε να μπορούν να αξιολογούν καλύτερα τις ανάγκες σε υποδομές. Μετά από μια έκρηξη των αιτήσεων για την αναδιάταξη γεωργικών εκμεταλλεύσεων κοντά στην τοποθεσία του εργοστασίου για να καταστεί δυνατή η κατασκευή αποθηκών και συγκροτημάτων κατοικιών για πολλές οικογένειες, οι επίτροποι ψήφισαν τη θέσπιση προσωρινού μορατόριουμ για τις εγκρίσεις.

Δεν είναι ξεκάθαρο πόσοι εργαζόμενοι θα μετακομίσουν στην περιοχή αντί να μετακινούνται από τις κοντινές πόλεις Σινσινάτι, Κολόμπους και Ντέιτον που απέχουν λιγότερο από μία ώρα με το αυτοκίνητο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Το βέβαιο είναι πως ένας απολογισμός ιδιωτικών επενδύσεων του Λευκού Οίκου, που ανακοινώθηκε από την ανάληψη των καθηκόντων του Μπάιντεν, δείχνει δεσμεύσεις 139 δισεκατομμυρίων δολαρίων για EV και μπαταρίες σε εθνικό επίπεδο και 231 δισεκατομμύρια δολάρια για ημιαγωγούς και ηλεκτρονικά. Εάν οι κοινότητες δεν βλέπουν ακόμη τα οφέλη, είναι επειδή πολλά από τα έργα δεν έχουν ξεκινήσει ή βρίσκονται στα πρώτα στάδια κατασκευής, δήλωσε στο Bloomberg Businessweek η Υπουργός Ενέργειας των ΗΠΑ Τζένιφερ Γκράνχολμ. Η ίδια, μάλιστα, σημείωσε: «Πρέπει να γνωρίζουν ότι αυτό συμβαίνει πραγματικά, ότι δεν μιλούν μόνο οι πολιτικοί, αλλά ότι συμβαίνει στην πραγματικότητα στις κοινότητές τους. Νομίζω ότι είναι λίγο νωρίς, γιατί ο κόσμος δεν το έχει δει ακόμα».

Διαβάστε ακόμη   

Ο Ελληνας με το άγγιγμα του Μίδα – Του προσφέρουν εκατομμύρια για να μεταμορφώσει το σπίτι τους σε παλάτι (pics + vid) 

Ρεύμα: Παίρνουν ξανά φωτιά τα τιμολόγια τον Νοέμβριο – Άλμα στις τιμές

Ξεπερνά και τις προβλέψεις της Αθήνας η S&P: Αύξηση ΑΕΠ 2,5% εφέτος και μέση ανάπτυξη 2,6% την τριετία 2024-2026

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ