Με ειδική νομοθετική ρύθμιση θα παρακάμψει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τα εμπόδια που βάζει το κορεσμένο δίκτυο της Πελοποννήσου, προκειμένου να συνδεθεί στο ηλεκτρικό σύστημα ο φωτοβολταϊκός σταθμός των 7 MW του δήμου Πόρου.

Πρόκειται για το έργο που περιλαμβάνεται στον σχεδιασμό για τη μετατροπή του νησιού του Αργοσαρωνικού σε πράσινο νησί, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας GR Eco-Islands, σε συνέχεια της συμφωνίας που υπογράφτηκε μεταξύ της Ελλάδας και της εταιρείας Masdar από το Άμπου Ντάμπι τον περασμένο Δεκέμβριο, στο πλαίσιο της διάσκεψης για το κλίμα COP28.

Ο τρόπος με τον οποίο θα υπερπηδηθούν τα εμπόδια του έργου, «κλείδωσε» σε σύσκεψη που έγινε πριν τις μέρες του Πάσχα στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μεταξύ της Υφυπουργού κ. Αλεξάνδρας Σδούκου, της ΡΑΑΕΥ και των δύο διαχειριστών ΑΔΜΗΕ – ΔΕΔΔΗΕ.

Στη συνάντηση αυτή συμφωνήθηκε ο οδικός χάρτης της νομοθετικής ρύθμισης, με σκοπό να παρακαμφθούν οι δυσκολίες που έβαζε για την ανάπτυξη του έργου το κορεσμένο δίκτυο της Πελοποννήσου, δηλαδή το έλλειμμα χωρητικότητας για να υποδεχτεί και να μεταφέρει περισσότερη ενέργεια.

Ο ΑΔΜΗΕ είχε διαμηνύσει αρχικά στην πολιτική ηγεσία ότι θα έπρεπε να προηγηθεί η αναβάθμιση της γραμμής των 150 κιλοβόλτ της Ανατολικής Πελοποννήσου για να συνδεθεί το έργο στο ηλεκτρικό σύστημα. Ωστόσο, λόγω της σπουδαιότητας του έργου ηλιακής ενέργειας και της εθνικής σημασίας του, αποφασίστηκε να δοθούν κατά προτεραιότητα όροι σύνδεσης, παρακάμπτοντας την ουρά των επενδυτών.

Στις σημαντικές περιβαλλοντικές παρεμβάσεις για τον Πόρο είχε αναφερθεί τον περασμένο Δεκέμβριο από το Ντουμπάι και ο πρωθυπουργός. Ο κ. Μητσοτάκης είχε μιλήσει τότε με ενθουσιασμό για την συμφωνία με την κρατική εταιρεία πράσινης ενέργειας Masdar των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, εκθειάζοντας τα πλεονεκτήματα της μετατροπής του Πόρου σε πράσινο νησί.

Ο πρωθυπουργός είχε αναφερθεί στην εγγύτητα του νησιού με την Αθήνα και στη σύντομη ακτοπλοϊκή σύνδεση, κάτι που καθιστά και πιο εύκολο τον εξηλεκτρισμό μικρών ταξιδιών με πλοίο, σε σχέση με τις μεγαλύτερες διαδρομές. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε επισημάνει επίσης τα χαρακτηριστικά του Πόρου, λέγοντας ότι επειδή αποτελεί προορισμό για ιστιοπλοΐα, είναι ένα νησί που θα μπορεί να δοκιμάσει ιδέες σχετικά με το «cold ironing» και τον τρόπο με τον οποίο μπορούν λιμενικές υποδομές να αναβαθμιστούν, ώστε να έχουν πράσινο αποτύπωμα.

Ακολουθώντας το πιλοτικό παράδειγμα της Αστυπάλαιας και της Χάλκης, το πρότζεκτ με τη Masdar που θα το χρηματοδοτήσει με ποσό άνω των 10 εκατ. ευρώ, θα περιλαμβάνει τέσσερις συνολικά άξονες. Την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού πάρκου για την κάλυψη σημαντικού μέρους των ετήσιων ενεργειακών αναγκών του νησιού.

Τον εξηλεκτρισμό της πορθμειακής σύνδεσης μεταξύ του Πόρου και του Γαλατά στην ηπειρωτική χώρα, με την ανάπτυξη ενός πλήρως ηλεκτροκίνητου πλοίου και την εγκατάσταση υποδομών φόρτισης στα δύο λιμάνια. Την τόνωση της ηλεκτροκίνησης στη δημόσια συγκοινωνία και στις ιδιωτικές μετακινήσεις και μεταφορές και στην ανάπτυξη ενός νέου συστήματος κυκλικής οικονομίας, με ανακύκλωση και αξιοποίηση αποβλήτων.

Διαβάστε ακόμη

Εφορία: 1,5 εκατ. φορολογούμενοι πιάστηκαν στην «τσιμπίδα» των τεκμηρίων

Πλειστηριασμοί: Έρχονται σφυριά για… κλωστές και μπουζούκια (pics)

Τα ψηφιακά «ραβασάκια» από την εφορία που θα ενεργοποιούνται αυτόματα σε 10 μέρες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ