Το 2025 θα κυκλοφορούν στην Ελλάδα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απ΄ό,τι  υβριδικά τόνισε χθες ο γενικός διευθυντής της NRG κ. Αναστάσιος Λωσταράκος παρουσιάζοντας το σχέδιο της εταιρείας για την ανάπτυξη ενός πανελλαδικού δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με την επωνυμία incharge.

Σήμερα από τις πωλήσεις της νέας γενιάς αυτοκινήτων, το 70% είναι υβριδικά και το 5% ηλεκτρικά και ο σημαντικότερος λόγος είναι ότι δεν υπάρχει δίκτυο φόρτισης. Η θυγατρική της Motor Oil ανακοίνωσε χθες την είσοδό της στον τομέα των ταχυφορτιστών με σημείο εκκίνησης 80  σημεία φόρτισης σε όλη τη χώρα που καθημερινά αυξάνονται με στόχο να φτάσουν τα 1.000 την επόμενη διετία.

Σύμφωνα με στελέχη της, το μέλλον στην Ευρώπη δείχνει την ηλεκτροκίνηση. Τα περίπου 1,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα θα αγγίξουν έως το 2025 τα 70 εκατομμύρια. Στην Ελλάδα, αναμένεται μέχρι το 2030, 1 στα 3 αυτοκίνητα που πωλούνται να είναι ηλεκτρικά, ξεπερνώντας σε αριθμό τα 300.000 οχήματα. Οι ταχυφορτιστές τoυ δικτύου incharge που παρουσίασε χθες η εταιρεία, είναι εγκατεστημένοι σε στρατηγικά σημεία των κεντρικών αυτοκινητοδρόμων, καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του οδικού δικτύου και  είναι ικανοί να φορτίσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο 80% της δυναμικότητάς του σε λιγότερο από μισή ώρα.

Στόχος της NRG είναι να εγκαταστήσει σημεία φόρτισης σε πάνω από 100 πρατήρια έως τα τέλη του έτους, αποτελώντας ένα ολοκληρωμένο πάροχο ενέργειας που θα μπορεί να καλύψει κάθε ενεργειακή ανάγκη.

Η εταιρεία θα αναπτύξει το νέο  δίκτυο αφενός μέσα από τις υποδομές των πρατηρίων καυσίμων της AVIN και της Shell αφετέρου μέσω εμπορικών συμφωνιών με αλυσίδες και επιχειρήσεις. Τις επόμενες μέρες πρόκειται να ανακοινωθεί μία μεγάλη συμφωνία. Για την εξυπηρέτηση των χρηστών έχει δημιουργηθεί ειδική εφαρμογή η οποία προσφέρεται μέσω web αλλά και κινητών τηλεφώνων.

Με 50 ευρώ κόστος το ταξίδι από Ξάνθη-Καλαμάτα

Στις προοπτικές της ηλεκτροκίνησης αλλά και στα πλεονεκτήματα αναφέρθηκε χθες και η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτού Πλούτου κ. Αλεξάνδρα Σδούκου. Όπως δήλωσε σήμερα το ταξίδι από την Καλαμάτα στην Ξάνθη κοστίζει με ένα συμβατικό όχημα σε καύσιμα 120 ευρώ. Το ίδιο ταξίδι με ένα νέας τεχνολογίας ηλεκτρικό ΙΧ κοστίζει 50 ευρώ με τις τρέχουσες τιμές.  Παράλληλα υπάρχει και το περιβαλλοντικό σκέλος αφού το ένα εκλύει στην ατμόσφαιρα 240 κιλά CO2 και το άλλο 20 κιλά.

Σύμφωνα με την κ. Σδούκου τα κίνητρα των επιδοτήσεων και της φορολόγησης για την αγορά ηλεκτρικού ΙΧ έχουν προσελκύσει 7.500 χρήστες όταν στο τέλος του 2019 ήταν 700. Σε  ότι αφορά την φόρτιση ο στόχος είναι να φτάσει τα 1.000 σημεία                                          παρουσιάζοντας υπερδεκαπλασιασμό σε σχέση με το 2019 όπου δεν ξεπερνούσαν τα 80.

Το milestone της διαδρομής σύμφωνα με την Γενική Γραμματέας είναι 1 στα 3 αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικά ως το 2030, στόχος που στο πλαίσιο του ΕΣΕΚ δεν αποκλείεται να αναθεωρηθεί. Σύμφωνα με την κ. Σδούκου πρόσφατα η ΕΕ διπλασίασε τον στόχο της για την ηλεκτροκίνηση, κάνοντας λόγο για 3.500.000 σημεία φόρτισης ως το 2030 και 80 δις. επενδύσεις για όλες τις αναγκαίες υποδομές.

Επόμενος σταθμός για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα είναι η δημιουργία ενός επαρκούς και προσβάσιμου δικτύου υποδομών φόρτισης σε όλη την επικράτεια, project για το οποίο θα αξιοποιηθούν πόροι 80 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης με το ρόλο του ιδιωτικού τομέα στον τομέα αυτό να είναι καταλυτικός.

Για την αγορά ενέργειας

Η ασταθής πορεία της αγοράς ενέργειας κρύβει μεγάλη αβεβαιότητα, σύμφωνα με τον κ. Λωσταράκο και οφείλεται εν πολλοίς στις τιμές του φυσικού αερίου. Όπως είπε, η έκβαση αυτή της μάχης θα κριθεί από την πορεία του Nord Stream 2 και την δυνατότητα της ΕΕ να αποκτήσει επαρκείς ποσότητες φυσικού αερίου. Aν δεν βρεθεί λύση σε αυτό το επίπεδο, τότε θα πρέπει να προβληματιζόμαστε, είπε και τόνισε ότι ακόμη και αν η αγορά ισορροπήσει δεν θα είναι όπως πριν την κρίση.

Ο ίδιος εκτίμησε ότι μπαίνουμε στην πιο δύσκολη περίοδο του χρόνου που η ζήτηση αυξάνεται λόγω του κρύου. Αυτό όπως τόνισε  θα γεννήσει και πρόσθετες ανάγκες χρηματοδότησης που μπορεί να απορροφήσουν επιπλέον 400 εκ. ευρώ  απ’ όσα ανακοινώθηκε μέχρι σήμερα ότι θα δοθούν σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.  Ωστόσο ο κ. Λωσταράκος δεν  δίστασε να μιλήσει για τις ανθρώπινες δυσκολίες που θα συναντήσουν οι καταναλωτές στην αποπληρωμή των οφειλών.

Το στέλεχος της Motor Oil ερωτηθείς είπε ότι τα περιθώριο της προμήθειας είναι περιορισμένα για εκπτωτική πολιτική και ότι οι δυσκολίες ξεκίνησαν πριν ένα χρόνο με το target model και συνεχίζονται με μεγαλύτερη ένταση. Για τα προβλήματα ρευστότητας που υπάρχουν στην αγορά ανέφερε ότι είναι υπαρκτά αλλά εκτίμησε ότι για το καλό της οικονομίας και της αγοράς δεν πρέπει να κλείσει κάποια εταιρεία. Η αγορά δήλωσε μπορεί να αντέξει τους τριγμούς και θα βρει τρόπο και λύσεις λέγοντας ότι «τα κανόνια δεν τα θέλουμε».

Ιδιαίτερα μεγάλο χαρακτήρισε το πρόβλημα στην Μέση Τάση λέγοντας ότι έχει ταλαιπωρηθεί πολύ και τόνισε την ανάγκη να υπάρξει ιδιαίτερη στήριξη από την κυβέρνηση. Όπου υπάρχουν είπε προσωπικές επιχειρήσεις στηρίζονται οι επιχειρήσεις ανέφερε ο κ. Λωσταράκος ωστόσο όλα έχουν κάποιο όριο.

Κρητική άσκησε το στέλεχος της NRG και για τους διαχειριστές με τα εγγυημένα έσοδα, λέγοντας ότι απολαμβάνουν μηδενικό ρίσκο σε αυτή την καταιγίδα καθώς εισπράττουν τα τέλη χρήσης χωρίς αμοιβή από τους προμηθευτές και έχουν την υποχρέωση να τους αποδίδουν χωρίς καθυστερήσεις.

Διαβάστε ακόμη

«Ανάχωμα» ο νέος Φορέας Ακινήτων σε χιλιάδες πλειστηριασμούς α΄κατοικίας

Η περηφάνια του Β.Μ., το Pied-à-terre της Γιάννας και οι real estate επενδύσεις των εφοπλιστών

Αυτά είναι τα «πράσινα» projects της Prodea – €400 εκατ. επενδύσεις στο επόμενο 18μηνο