Μπορεί το Παρίσι να είναι μια από τις πόλεις με τους περισσότερους επισκέπτες στον κόσμο και μερικά από τα πιο δημοφιλή αξιοθέατα, ωστόσο υπάρχει όμως και μια άλλη, λιγότερο κομψή πτυχή της γαλλικής πρωτεύουσας που δεν μπορεί να αγνοηθεί: οι πολυσύχναστες λεωφόροι, ο θόρυβος των δρόμων και τα σκουπίδια. Αυτά τα προβλήματα οδηγούν σε ολοένα και περισσότερες πρωτοβουλίες, όπως καταστήματα με μηδενικά απόβλητα, εστιατόρια για χορτοφάγους και προγράμματα ανακύκλωσης.

Ένας σταθμός που έγινε αγρόκτημα

Στο βόρειο 18ο διαμέρισμα, για παράδειγμα, από το 2014 μπορεί κανείς να πιεί τον καφέ του στο Recyclerie με θέα τις εγκαταλελειμμένες σιδηροδρομικές γραμμές. «Το κτήριο ήταν πρώην σταθμός της Petite Ceinture, του προγόνου του μετρό», λέει η Μαρί-Εζενί Σανβιλάρ, διευθύντρια του προγράμματος οικολογικής κουλτούρας Recyclerie, εξηγώντας πως ο στόχος είναι «να διατηρήσουμε τις εγκαταστάσεις και να υπενθυμίσουμε στους ανθρώπους το παρελθόν του σταθμού».

Η γραμμή Petite Ceinture έχει μετατραπεί πλέον σε μία ζωντανή, αστική φύση

Η Petite Ceinture ήταν μια σιδηροδρομική γραμμή μήκους 32 χιλιομέτρων που περνούσε γύρω από το Παρίσι. Από το 2007, οι σιδηροδρομικές γραμμές μετατρέπονται σταδιακά σε μια ζωντανή αστική φύση. Και έτσι, ο πρώην σιδηροδρομικός σταθμός απέκτησε νέο σκοπό. Ακόμη, στόχος είναι η ευαισθητοποίηση των επισκεπτών στο θέμα της αειφορίας. Στον σταθμό υπάρχει καφετέρια, υπαίθρια αγορά, αστικοί κήποι, ενώ τα παλιά μονοπάτια σχηματίζουν μια ζεστή αυλή όπου η φύση έχει αναγεννηθεί. Ένας λαχανόκηπος και ένα κοτέτσι συμπληρώνουν την εικόνα ενός αγροκτήματος στο κέντρο της πόλης.

Η πόλη αναβιώνει

Η «μετατροπή του παλιού σε κάτι νέο» αποτελεί σύνηθες φαινόμενο στο Παρίσι. Εδώ και μερικά χρόνια, η συνοικία Μαρέ στην καρδιά της πόλης έχει γίνει στέκι για τους κυνηγούς ευκαιριών. Στα καταστήματα Friperies, παλιά αγαπημένα ρούχα αλλάζουν ιδιοκτήτη.

Οι σιδηρόδρομοι παίζουν ιδιαίτερο ρόλο στο Παρίσι, γεγονός διόλου περίεργο, αφού το κύριο μέσο μεταφοράς είναι το μετρό. Παρά το κυκλοφοριακό χάος στους δρόμους, η γαλλική πρωτεύουσα διαθέτει ένα εκτεταμένο δίκτυο μεταφορών, το οποίο επεκτείνεται συνεχώς και συνδέει όλα τα προάστια με το κέντρο της πόλης. Άλλοι Παριζιάνοι πάλι πηγαίνουν στη δουλειά τους με το ποδήλατο.

Για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024, το Παρίσι σχεδιάζει επίσης αρκετές περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες σε κεντρικές, πολυσύχναστες πλατείες, επιδιώκοντας να μειώσει την κυκλοφορία στα τουριστικά κέντρα και να δοθεί περισσότερος χώρος στους πεζούς. Έτσι, η περιοχή γύρω από τον Πύργο του Άιφελ, για παράδειγμα, πρόκειται να επεκταθεί και να αναδιαμορφωθεί.

 

Διαβάστε περισσότερα στην Deutsche Welle