Άνοδο στις τιμές του φυσικού αερίου προβλέπει για τους επόμενους μήνες, ο διευθύνων σύμβουλος της HelleniqEnergy Ανδέας Σιάμισιης ενώ σταθερές ή ελαφρώς προς τα πάνω εκτιμά ότι θα είναι τιμές των υγρών καυσίμων.

Μιλώντας στο Φόρουμ των Δελφών, είπε ότι στα πετρελαιοειδή η ρωσική εισβολή έφερε μια πολύ μεγάλη αναστάτωση. Όμως για φέτος σημείωσε ότι δεν αναμένονται ουσιαστικές αλλαγές αλλά μια σταθερή ή ελαφρώς προς τα πάνω εξέλιξη. Μετά το εμπάργκο στα προιόντα διύλισης, όπως εξήγησε, η Ρωσία διατήρησε τις εξαγωγές στα ίδια επίπεδα μέσω άλλων χωρών. Ακόμη και στην ΕΕ ανέφερε, έρχονται φορτία με άλλα διαβατήρια.

Στο φυσικό αέριο, δήλωσε ότι υπάρχει σήμερα μια ιδιαίτερα χαμηλή τιμή που είναι σε επίπεδα προ κρίσης, στα 39 ευρώ η μεγαβατώρα. Ο ίδιος εκτίμησε ότι οι πιθανότητες είναι να αυξηθεί γιατί ο ήπιος χειμώνας αν και διατήρησε σε υψηλά επίπεδα τα αποθέματα φυσικού αερίου, μείωσε τα αποθέματα στα νερά που είναι πλέον χαμηλά λόγω μειωμένων βροχών και χιονιών. «Επομένως παρά το γεγονός ότι τα αποθέματα αερίου είναι πιο ψηλά, η κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί, θα κάνει το θέμα του φυσικού αερίου πιο σημαντικό». Όπως τόνισε ο επικεφαλής της HelleniqΕnergy, θα αναγκάσει τις μονάδες φυσικού αερίου να δουλέψουν περισσότερο για να καλύψουν την ζήτηση και αυτό θα οδηγήσει σε πιο ψηλές τιμές από εκεί που είμαστε σήμερα.

Για όλους αυτούς τους λόγους, είπε η εταιρεία θα συνεχίσει να επενδύει στον τομέα των ΑΠΕ. Ο κ. Σιάμισιης δήλωσε ότι έχει αποφασιστεί η υλοποίηση άλλων δύο μεγάλων φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα, μετά το μεγάλο πρότζεκτ της Κοζάνης  ενώ ο όμιλος ετοιμάζει άνοιγμα και στο εξωτερικό.

Υδρογονάνθρακες

Ερωτηθείς για τις έρευνες υδρογονανθράκων, είπε ότι τον τελευταίο 1,5 χρόνο πραγματοποιήθηκαν εργασίες που δεν έγιναν επί δεκαετίες. “Είμαστε σε φάση αξιολόγησης και πιστεύουμε ότι ως τα τέλη του 2024 θα έχουμε καλύτερη κατανόηση για να αποφασίσουμε για τις ερευνητικές γεωτρήσεις». Διευκρίνισε μάλιστα ότι αν πρόκειται για φυσικό αέριο, τότε μετατρέπεται εύκολα σε παραγωγή. «Στο αισιόδοξο σενάριο θα έχουμε γεωτρήσεις μέσα στο 2025.

Μιλώντας για τα υπερκέρδη, επανέλαβε ότι ο κλάδος διακρίνεται από μία έντονη κυκλικότητα. Μεγάλο μέρος της κερδοφορίας οφείλεται στο διεθνές περιβάλλον διΰλισης καθώς το 50% της δραστηριότητας προέρχεται από εξαγωγές και διεθνείς δραστηριότητες. Από το 1 δισ. κερδών που είχε η εταιρεία το 2022, τα μισά αφορούσαν τις εταιρείες του εξωτερικού που φέρνουν στην Ελλάδα φόρους και προστιθέμενη αξία. Τα 500 εκατ. από ελληνικές δραστηριότητες έχουν και άλλα 500 εκατ. σε φόρους. «Το θέμα της υπερφορολόγησης το καταλαβαίνουμε, αλλά πρέπει να καταλάβει και η κοινωνία ότι για να πάμε στις επενδύσεις που χρειάζονται πρέπει να υπάρχει μια ισορροπημένη προσέγγιση”.

Τέλος, σχολιάζοντας το μέλλον των καυσίμων είπε ότι μετά από χρόνια αβεβαιότητας, η ηλεκτροκίνηση βγαίνει μπροστά αλλά εκτίμησε ότι θα χρειαστεί μια δεκαετία ωρίμανσης ώστε να προετοιμαστεί και όλη η υποδομή της και όχι μόνο οι φορτιστές. Στα εναλλακτικά καύσιμα είπε ότι είναι κάτι που πρέπει να δουλέψουμε γιατί στη μεταβατική περίοδο πρέπει να βελτιώσουμε τις εκπομπές της αυτοκίνησης.

Ο όμιλος έχει εγκρίνει πιλοτική επένδυση για το πράσινο υδρογόνο στα διϋλιστήρια Ελευσίνας και εξετάζει και αντίστοιχη επένδυση για μπλε υδρογόνο το οποίο παράγεται με δέσμευση CO2. Στα βιοκαύσιμα, ο κ. Σιάμισιης τόνισε ότι “ήμασταν οι πρώτοι που φέραμε καύσιμο SAF στην Ελλάδα για την αεροπορία. «Εγκρίναμε και υλοποιούμε επένδυση στη Θεσσαλονίκη για παραγωγή SAF. Ως αποτέλεσμα στο μέτρο του εφικτού ο όμιλος θα μπορέσει να έχει καταρχήν χαμηλότερο αποτύπωμα ως βιομηχανική δραστηριότητα και εν τέλει και στα προϊόντα».

Διαβάστε ακόμη

Τουρισμός: Οι προβλέψεις για το 2023 από κορυφαία στελέχη του κλάδου και η ευκαιρία της Αθήνας

Eurogroup: Πρώτο «γκάλοπ» για τη λιτότητα και το νέο Σύμφωνο Σταθερότητας από το 2024

Το (μη χαλαρώνετε) Μαξίμου, μπλέξανε οι… Μπογδάνοι, η ψυχρολουσία Ευμορφίδη, τα τσουβάλια της Καρέλιας και το νερό που κόψαμε

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ