Την γιγάντωση της Motor Oil στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας με ένα χαρτοφυλάκιο εγκατεστημένης ισχύς που φτάνει τα 772 ΜW και θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με οργανικό τρόπο αλλά και μέσω εξαγορών, επιβεβαίωσε χθες η διοίκηση κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων ρεκόρ της εταιρείας για το 2022.

Πέρσι, η Motor Oil Hellas εμφάνισε αύξηση 62% στον κύκλο εργασιών που διαμορφώθηκε στα 16,6 δισ. ευρώ (από 10,26 δισ. ευρώ το 2021) και λειτουργικά κέρδη EBITDA 1,693 δισ. ευρώ (από 490 εκατ. έναν χρόνο πριν). Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 968 εκατ. ευρώ (από 202 εκατ.) παρά την αφαίρεση της συνεισφοράς αλληλεγγύης. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία θα διανείμει φέτος συνολικό μέρισμα 1,6 ευρώ ανά μετοχή, από το οποίο έχει διανεμηθεί ήδη προμέρισμα 0,4 ευρώ.

Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος κ. Πέτρος Τζαννετάκης, κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων στους αναλυτές δήλωσε ότι η εταιρεία αναζητά ευκαιρίες για την περεταίρω ανάπτυξη στους τομείς της καθαρής ενέργειας και ανέφερε ότι μέχρι τα τέλη του χρόνου, θα προστεθούν άλλα 60 MW που είναι ήδη προς ανάπτυξη.

Το μεγάλο άλμα στις ΑΠΕ πέτυχε η εταιρεία με την απόκτηση της ΕΛΤΕΧ Άνεμος, η οποία πέρσι παρουσίασε κέρδη 84 εκατ. από τα οποία όμως ελάχιστα ενοποιήθηκαν καθώς η εξαγορά ολοκληρώθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο.

Αναφερόμενος στην νέα μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο στην Κομοτηνή μέσω της κοινής εταιρείας με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο κ. Τζαννετάκης αποκάλυψε ότι  στις αρχές του μήνα υπεγράφη η συμφωνία χρηματοδότησης της επένδυσης. Όπως μάλιστα ανέφερε προ διμήνου, η εταιρεία σύναψε συμφωνία χρηματοδότησης και με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για την ανάπτυξη δικτύου φορτιστών από τη NRG, το οποίο ήδη διαθέτει 780 σημεία φόρτισης πανελλαδικά.

Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil αναφέρθηκε και στο σχεδιασμό για τον νέο πλωτό σταθμό LΝG της Διώρυγα GAS στους Αγίους Θεοδώρους. Όπως είπε, οι συνθήκες στην αγορά μεταβάλλονται για αυτό και η τελική επενδυτική απόφαση θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο προκειμένου να διαπιστωθεί ότι θα έχει θετική απόδοση για τον όμιλο. Όπως εξήγησε τα πλοία που χρησιμοποιούν τα FSRU ως δεξαμενές είναι πλέον δυσεύρετα και ακριβά.

Πέρσι ο όμιλος ολοκλήρωσε ένα επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1 δισ. στο οποίο εντάσσονται οι εξαγορές του 30% της Ελλάκτωρ, το 70% της ΕΛΤΕΧ Άνεμος, η ενσωμάτωση της Θαλής που δραστηριοποιείται στη διαχείριση απορριμμάτων και της Verd στα βιοκαύσιμα. Για φέτος, οι επενδύσεις θα φτάσουν τα 270 εκατ. ευρώ και θα επικεντρωθούν στις εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων και στους άλλους τομείς.

Σε ό,τι αφορά την αγορά καυσίμων η διοίκηση τόνισε πως η κατανάλωση βενζίνης πέρσι βρέθηκε πολύ κοντά στα επίπεδα του 2019 ενώ η κατανάλωση ντίζελ επέστρεψε σε υψηλότερα επίπεδα, στα 2,72 εκατ. μετρικούς τόνους από 2,68 εκατ. στην τελευταία χρονιά πριν την πανδημία. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται σε ναυτιλιακά και αεροπορικά καύσιμα. Ειδικά τα αεροπορικά καύσιμα επέστρεψαν το 2022 σε λίγο υψηλότερο επίπεδα έναντι 2019 ενώ τα ναυτιλιακά κινούνται ακόμα σε χαμηλότερα επίπεδα.

Διαβάστε ακόμη:

Δανειολήπτες: Οδηγός επιβίωσης από το «τσουνάμι» των επιτοκίων

Επιστροφές φόρου εξπρές – Πληρωμές ανά εβδομάδα από την Εφορία

Βακάκης: Το …«επιθετικό ελικόπτερο» της Jumbo, το 1 δισ. και το πάρτι που θα τελειώσει απότομα