Στην 5η θέση της ΕΕ βρέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η Ελλάδα σε ό,τι αφορά την τιμή στην αμόλυβδη βενζίνη (95 οκτανίων) λόγω της φορολογίας, ενώ σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν η τιμή του ντίζελ κίνησης ήταν κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Πιο συγκεκριμένα, η μέση τιμή πώλησης για τη βενζίνη στην Ελλάδα τη Δευτέρα 29 Μαΐου 2023 ήταν 1,86 ευρώ ανά λίτρο.

Η υψηλότερη τιμή καταγράφηκε στη Δανία (1,95 ευρώ), ενώ ακολουθούν η Φινλανδία (1,90 ευρώ), η Γαλλία (1,88 ευρώ) και η Γερμανία (1,87 ευρώ).

Πριν την αύξηση της φορολογίας η τιμή στην Ελλάδα ήταν χαμηλότερη σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (0,78 ευρώ έναντι 0,81 ευρώ), συνεπώς η απόκλιση από τη μέση σταθμισμένη τιμή στην ΕΕ (1,72 ευρώ) προκύπτει στη χώρα μας αποκλειστικά από την υψηλότερη φορολογία (1,08 ευρώ ανά λίτρο), η οποία με τη σειρά της προκύπτει από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (0,71 ευρώ) και τον ΦΠΑ 24%.

Υψηλότερο ΕΦΚ από την Ελλάδα έχουν οι Ολλανδία (0,82 ευρώ), Φινλανδία (0,73 ευρώ) και Ιταλία (0,72 ευρώ), ενώ υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ έχουν η Ουγγαρία (27%) και οι Δανία, Σουηδία και Κροατία (25%).

Σε ό,τι αφορά το ντίζελ κίνησης, η μέση τιμή στην Ελλάδα ήταν 1,56 ευρώ, έναντι 1,54 ευρώ στην ΕΕ, καθώς η φορολογική επιβάρυνση στη χώρα μας είναι χαμηλότερη από ό,τι στην ΕΕ (0,73 έναντι 0,76 ευρώ). Η τιμή προ φορολογίας είναι υψηλότερη (0,83 έναντι 0,78 ευρώ, αντίστοιχα).

Ο ΕΦΚ για το ντίζελ στην Ελλάδα είναι 0,42 ευρώ, δηλαδή χαμηλότερος σε σχέση με άλλες χώρες της ΕΕ, ενώ ο ΦΠΑ βρίσκεται στο 24% και είναι από τους υψηλότερους, όπως ισχύει και για τη βενζίνη.

Διαβάστε ακόμη

BofA: H Ελλάδα σε σταθερότερο έδαφος μετά τις εκλογές, «κλειδί» τα ομόλογα – Ποιος είναι ο βασικός κίνδυνος (γραφήματα)

Τρόφιμα: Σε χαμηλό δύο ετών οι τιμές παγκοσμίως – Γιατί αυξάνονται σε ρύζι και ζάχαρη

Από την έλλειψη, στην υπερπροσφορά – Πώς η Ευρώπη κατέληξε να εξάγει άνθρακα (πίνακες)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ