Την εκχώρηση σημαντικού μειοψηφικού πακέτου μετοχών σε ελληνική εταιρεία, εφόσον κερδίσει το διαγωνισμό της Αττικής Οδού προαναγγέλλει ο διευθύνων σύμβουλος της Iσπανικής Abertis Jose Aljaro, ο οποίος αυτές τις μέρες βρίσκεται στην Αθήνα ενόψει της υποβολής δεσμευτικών προσφορών την προσεχή Δευτέρα 17 Ιουλίου.

Το ανώτατο στέλεχος του Ισπανικού κολοσσού διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων, θεωρεί ότι η Αττική Οδός είναι η  σημαντικότερη παραχώρηση στην ΕΕ όχι μόνο σήμερα αλλά και μελλοντικά, η οποία όπως είπε θα αποτελέσει την πύλη εισόδου της εταιρείας στην Ελλάδα.

Σε ενημερωτική συνάντηση με Έλληνες  δημοσιογράφους, εκτίμησε ότι θα υπάρχει πολύ μεγάλος ανταγωνισμός στον επικείμενο  διαγωνισμό κάτι που απέδωσε στην ποιότητα του περιουσιακού στοιχείου, την υψηλή κυκλοφορία και την σύνδεση με λιμάνια και αεροδρόμιο που της δίνουν πρόσθετη αξία. Σημαντικό στοιχείο χαρακτήρισε και το προφίλ της χώρας, λέγοντας ότι η Ελλάδα διαθέτει πολιτική και οικονομική σταθερότητα που προσελκύει τους ξένους επενδυτές.

Γιατί με έλληνα συνεταίρο

Σχετικά με τον έλληνα συνεταίρο, εξήγησε ότι η αναζήτησή του δεν γίνεται «για να μας δείξει τί να κάνουμε και πως να λειτουργήσουμε γιατί αυτό το ξέρουμε». Ήδη, όπως τόνισε, η Abertis διαχειρίζεται 7.700 χιλιόμετρα οδικών αξόνων και έχει 11.000 εργαζόμενους που ασχολούνται μόνο με το κομμάτι των αυτοκινητοδρόμων.

Εκείνο που ψάχνουμε στην Ελλάδα είπε, είναι ένα συνέταιρο  για να κατανοήσουμε τις μελλοντικές ανάγκες τόσο της κυβέρνησης όσο και των χρηστών. Σε ερώτηση του newmoney γιατί δεν συγκροτήθηκε από την αρχή του διαγωνισμού κάποιο κοινό σχήμα, η διοίκηση τόνισε ότι είναι η πρώτη φορά που επενδύει στην  Ελλάδα άρα της ήταν  άγνωστη η ακτινογραφία του κλάδου αλλά και γιατί δεν υπήρχαν διαθέσιμα σχήματα.

Ο  διευθύνων σύμβουλος της Abertis δήλωσε ότι υπάρχουν 3 με 4 ισχυρές ελληνικές εταιρείες που συμμετέχουν στο διαγωνισμό της Αττικής Οδού με πολύ σημαντική οικονομική παρουσία, σε πολλούς και διαφορετικούς κλάδους. Ο  Έλληνας συνεργάτης όπως τόνισε είναι πολύ χρήσιμος για μια ξένη εταιρεία, γιατί βρίσκοντας έναν ισχυρό συνέταιρο, έχει και κάποιον να την βοηθήσει να βρει τα πατήματά της και να κατανοήσει τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες της αγοράς. Αυτό όπως εξήγησε είναι ένα μοντέλο που δουλεύει η εταιρεία και σε άλλες αγορές του εξωτερικού, αξιοποιώντας τοπικές εταιρείες στην διαχείριση περιουσιακών στοιχείων.

Για τη μείωση του διοδίου

Σχετικά με την επίδραση που θα έχει η μείωση του διοδίου και η αύξηση των επιτοκίων στο διαγωνισμό,  ο CFO της εταιρείας κ. Andre Rogowski Vidal, σημείωσε χθες ότι επηρεάζει μεν  αρνητικά την τελική χρηματοδοτική πρόταση που θα υποβληθεί αλλά όπως τόνισε «κατανοεί και υποστηρίζει την απόφαση  της κυβέρνησης γιατί μία υπηρεσία που χρησιμοποιεί πολύ κόσμος πρέπει να είναι κοινωνικά αποδεκτή και βιώσιμη».

Η Abertis επιβεβαίωσε ότι στο διαγωνισμό υποστηρίζεται χρηματοδοτικά από τις ελληνικές τράπεζες Εθνική και Eurobank. Ο επικεφαλής της εταιρείας εκτίμησε ότι ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί σε ένα χρόνο, διάστημα αρκετά ικανό για να διαπραγματευτεί συμμαχία με ελληνική εταιρεία.

Ο κ. Aljaro σημείωσε πως ανεξάρτητα από το  αποτέλεσμα της Αττικής Οδού, υπάρχει ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά στον τομέα των οδικών παραχωρήσεων. Ερωτηθείς για τον ΒΟΑΚ δήλωσε ότι δεν θα ενδιαφερθεί καθώς πρόκειται για ένα έργο παραχώρησης με μεγάλο κατασκευαστικό αντικείμενο.

Η Abertis, σύμφωνα με τα στελέχη της παρακολουθεί από κοντά τον κλάδο των υποδομών στην Ελλάδα και “αν βρεθεί κάποια ευκαιρία στον τομέα της λειτουργίας και εφόσον υπάρχει διάθεση για πώληση, τότε υπάρχει ενεργό ενδιαφέρον για την απόκτηση ποσοστού ή για εξαγορά”.

Η Abertis με έδρα την Ισπανία είναι μια πολυεθνική με παρουσία σε 16 χώρες και κυρίαρχη θέση στον τομέα των μεγάλων αξόνων παγκοσμίως.
Αυτή την περίοδο, η εταιρεία συμμετέχει σε μεγάλους διαγωνισμούς οδικών έργων στο Πόρτο Ρίκο όπου θα υποβάλλει προσφορά μέχρι το τέλος Αυγούστου, στη Χιλή, την Ινδία, τις ΗΠΑ και το Μεξικό ενώ προετοιμάζεται για ένα μεγάλο οδικό project στην Αυστραλία.

 Διαβάστε ακόμη

Τον Σεπτέμβριο οι πληρωμές για Market Pass και Youth Pass

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Με τα «μπάνια του λαού», τον Αύγουστο, η απόφαση για ΑΝΕΚ – Attica Group

Οι «έφιπποι διάολοι», η Έφη, ο Τζανακό, ο Μαραντζίδης και τα ξινά τρολ, ο σιωπηρός Γεράρδος και οι μεγάλες μπίζνες στις μαρίνες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ