Τρία σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον και για το δεύτερο έργο από το πακέτο των 6 συνολικά σιδηροδρομικών υποδομών που προκηρύχθηκαν στα μέσα Ιανουαρίου. Από το άνοιγμα των φακέλων για την κατασκευή της νέας προαστιακής γραμμής στον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου, προκύπτει ότι το έργο θα διεκδικήσουν οι Αβαξ-Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ –Ιntrakat, Ελλάκτωρ- Μυτιληναίος.

Την περασμένη εβδομάδα οι ίδιες κοινοπραξίες συμμετείχαν και στο διαγωνισμό για τη γραμμή Ρίο-Λιμένας Πάτρας, συμμαχίες που θα δούμε και στα υπόλοιπα τέσσερα έργα της ΕΡΓΟΣΕ.

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης της νέας προαστιακής γραμμής, ανέρχεται σε 391 εκατ. € (χωρίς ΦΠΑ) και ο ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης της πόλης και του λιμένα Λαυρίου με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Κορωπίου συνολικού μήκους περίπου 32 χλμ.

Η νέα γραμμή θα είναι διπλή στο μεγαλύτερο μήκος της, ηλεκτροκινούμενη και εφοδιασμένη με σύγχρονα συστήματα αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.

Στη χάραξη του Νέου Προαστιακού Σιδηροδρόμου από το Κορωπί έως τον λιμένα Λαυρίου  προβλέπονται δύο σιδηροδρομικοί σταθμοί, ένας στο Μαρκόπουλο και ο Τερματικός στο Λαύριο, καθώς και επτά σιδηροδρομικές στάσεις στις θέσεις/οικισμούς ΒΙΟ.ΠΑ Καλυβίων, Καλυβίων, Κουβαρά, Κερατέας, Δασκαλειού, Καλοπήγαδου και Λαυρίου (εξυπηρέτηση πόλης). Σε κάθε περίπτωση, η οριστική χωροθέτηση των στάσεων θα πραγματοποιηθεί κατά την διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, λαμβανομένου υπόψη των αναγκών του δικτύου μεταφορών.

Σε όλους τους  σταθμούς και στάσεις  προβλέπεται χώρος στάθμευσης, ώστε να εξυπηρετούνται  ευρύτερες ζώνες οικιστικής ανάπτυξης με δυνατότητα πρόσβασης με αυτοκίνητο ή με άλλο τοπικό μέσο μαζικής μεταφοράς.

Με την υλοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής Κορωπί – Λαύριο ολοκληρώνεται ένας βασικός στόχος για την ανάπτυξη προαστιακού σιδηρόδρομου στην Αττική.  Η επέκταση του δικτύου του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο είναι κρίσιμη για την ολοκλήρωση των βασικών υποδομών μαζικής μεταφοράς και ειδικότερα του δικτύου μέσων σταθερής τροχιάς στην Αττική, καθώς και για την επίτευξη  των βασικών στόχων του πολεοδομικού, χωροταξικού, συγκοινωνιακού και περιβαλλοντικού σχεδιασμού των περιοχών από όπου διέρχεται η γραμμή.

Η σχεδιαζόμενη επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου προς το Λαύριο, θα εξυπηρετήσει τους οικισμούς της Ανατολικής Αττικής και θα στηρίξει περαιτέρω την ανάπτυξη και αναβάθμιση της περιοχής και της ποιότητας ζωής.

Επιπλέον η ολοκλήρωση της επέκτασης του Προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο, θα προσφέρει στον λιμένα του Λαυρίου πρόσβαση υψηλού επιπέδου με μέσο μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς και  σύνδεση με το Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», στηρίζοντας και ενισχύοντας δραστικά τον Τουρισμό.

Διαβάστε ακόμη:

Επίδομα παιδιού, Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα και άλλα 13 επιδόματα πληρώνονται σήμερα (vid)

Eurostat: Στο 5,2% η αύξηση του ΑΕΠ στην Ευρωζώνη το 2021 (Γραφήματα)

Δανία: Σε χαμηλό 14 ετών η ανεργία – Γιατί είναι πρόβλημα για την οικονομία