Την κατασκευή του μεγαλύτερου εμπορικού κέντρου της Lamda Development σε κοινοπραξία με την ιταλική Rizzani de Eccher εξασφαλίζει, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η AVAX.

Το κοινοπρακτικό σχήμα στο οποίο η ελληνική κατασκευαστική ελέγχει το 60% έχει επιλεγεί ως «αρχικός κατασκευαστής και μελετητής» (Early Contractor Involvement), με βάση το ίδιο μοντέλο που υιοθέτησε η Lamda με τον πύργο κατοικιών που έχει αναλάβει η κοινοπραξία Bouygues – Intrakat, η οποία επελέγη πρόσφατα οριστικός κατασκευαστής. Το νέο mall θα κατασκευαστεί από την πλευρά της Λ. Βουλιαγμένης με συνολική επιφάνεια 130.000 τ.μ και εκτιμώμενο κόστος 350 εκατ. ευρώ.

Κατά την παρουσίαση χθες στους αναλυτές, η διοίκηση του ομίλου ρωτήθηκε και για το τίμημα πώλησης του εμπορικού βραχίονα της Volterra που φαίνεται να βρίσκεται στο τελικό στάδιο. Ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Χρίστος Ιωάννου περιορίστηκε να δηλώσει ότι η λογιστική της αξία έχει αποτιμηθεί στα 25 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες που δεν σχολίασε η διοίκηση της AVAX, υπάρχουν συζητήσεις για πώληση του πελατολογίου της εταιρείας στην Μυτιληναίος,  η οποία στοχεύει στο διπλασιασμό του μεριδίου της Protergia στις λιανικές πωλήσεις ηλεκτρικής ενέργειας. Η εταιρεία έχει ενσωματώσει πλήρως την WATT+VOLT, κλείνοντας το πρώτο τρίμηνο του 2023, με την εκπροσώπηση 531.000 συνολικά μετρητών ηλεκτρισμού και φυσικού αέριου. Το μερίδιό της  στην αγορά το Μάρτιο του 2023 ξεπέρασε το 10%, με στόχο να φτάσει το επόμενο διάστημα στο 20% της εγχώριας κατανάλωσης, συνυπολογίζοντας και την εκπροσώπηση του Αλουμινίου. Aντίστοιχα το ίδιο διάστημα το πελατολόγιο της Volterra ήταν πλησίον των 26.000 πελατών.

Έντονη φημολογία για διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών, υπήρξε και στο παρελθόν, καθώς η προσπάθεια πώλησης της εταιρείας είχε ξεκινήσει προ διετίας. Πέρσι, όμως, το καλοκαίρι η Μυτιληναίος ενσωμάτωσε στις δραστηριότητες του τομέα της προμήθειας την Watt&Volt.

Αντίστοιχα, η ΑVAX συμφώνησε τον Μαίο του 2022 μόνο για την πώληση του χαρτοφυλακίου των ΑΠΕ στην ΔΕΗ Ανανεώσιμες έναντι τιμήματος (Enterprise Value) 133 εκατ. ευρώ.

Οι ανακατατάξεις στην Αττική Οδό

Σημαντικές ανακατατάξεις επίκεινται και στο διαγωνισμό για την διεκδίκηση της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Οι πληροφορίες για αλλαγή πλεύσης του γαλλικού επενδυτικού fund Ardian, δεν σχολιάζονται επισήμως από την εταιρεία. Ωστόσο ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι το σχήμα που έχει επιλεγεί για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ με το fund Μeridiam και την EGIS Project, θα έχει συνέχεια και στο διαγωνισμό της Αττικής Οδού που το ΤΑΙΠΕΔ έχει μετακινήσει για τις 10 Ιουλίου. Για την Αττική Οδό, αναφέρθηκε, χθες, ότι η ΑVAΧ θα αποκομίσει έσοδα περίπου 100 εκατ. μέχρι τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης, τον Οκτώβριο του 2024.

Μαρίνα Λεμεσού

Στο ερώτημα, αν θα υπάρχουν άλλες ρευστοποιήσεις, ο κ. Ιωάννου δήλωσε χθες πως δεν σχεδιάζονται πωλήσεις άλλων συμμετοχών με εξαίρεση το μειοψηφικό ποσοστό που κατέχει η ΑVAX στη μαρίνα Λεμεσού.«Θα συζητήσουμε διάφορες εναλλακτικές με τους συνεταίρους μας» είπε.

Στη μαρίνα Λεμεσού εκκρεμεί η πώληση περίπου 10 πολυτελών κατοικιών. Ο πρόεδρος της ΑΒΑΞ είπε πως, μέσω της θυγατρικής Avax Development, εξετάζονται διάφορες ευκαιρίες στον οικιστικό κλάδο και στις παραθεριστικές κατοικίες σε νησιά, ενώ ο όμιλος έχει ενδιαφερθεί και για οικιστικές αναπτύξεις εντός του Ελληνικού.

Καθυστερήσεις στα έργα

Σχολιάζοντας τις εξελίξεις στην αγορά των κατασκευών ο διευθύνων σύμβουλος κ. Κώστας Μιτζάλης μίλησε για την σημαντική αύξηση του ανεκτέλεστου υπολοίπου από τα 2,2 δισ. στα 3 δισ. ευρώ τους επόμενους μήνες, με την ανάληψη νέων έργων σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Ο κ. Μιτζάλης ανέφερε ότι τα έργα νέας γενιάς, όπως η Γραμμή 4 του μετρό, τα έργα υποδομής στο Ελληνικό και τον οδικό άξονα Μπράλος – Άμφισσα δεν θα ενσωματωθούν στα έσοδα του ομίλου, κατά το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς. Ο λόγος είναι ότι αρκετά από τα έργα που προκηρύχθηκαν τα τελευταία χρόνια δεν είχαν ωριμάσει επαρκώς σε τεχνικό επίπεδο και χρειάζονται πρόσθετες μελέτες, κάτι που οδηγεί σε καθυστερήσεις.

Ο ίδιος επιβεβαίωσε ότι για τον κατασκευαστικό κλάδο σοβαρό πρόβλημα προκύπτει με τις εγγυητικές επιστολές λόγω των περιορισμένων δυνατοτήτων που έχουν οι ελληνικές τράπεζες σε συνδυασμό με τον τεράστιο όγκο διαγωνισμών και συμβάσεων.

Η διοίκηση της ΑVAX δήλωσε χθες ότι στο παιχνίδι των εγγυητικών έχουν μπει πλέον και οι ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες όπως σημείωσε έχουν περιορίσει τις απαιτήσεις τους σε σχέση με το παρελθόν για την έκδοση εγγυητικών. Ο κ. Μιτζάλης αποκάλυψε, επίσης, ότι βρίσκεται σε εξέλιξη συζήτηση με ξένες τράπεζες οι οποίες, όπως είπε, προσφέρουν καλύτερους όρους.

Διαβάστε ακόμα

Τράπεζες: Ο στόχος για μείωση των NPLs κατά 3,1 δισ. ευρώ έως το 2025 και το «καμπανάκι» της ΤτΕ

Γιάννης Ρέτσος: Το νέο project 5* των €25 εκατ. των Electra Hotels & Resorts στη Θεσσαλονίκη

Οικογένεια Κωνσταντίνου: Η σκληρή μάχη της Yalco για την επιβίωση

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ