Το δρόμο για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας οδού δρομολογεί η κυβέρνηση εντός Μαρτίου, κλείνοντας μία μεγάλη εκκρεμότητα για τον οδικό άξονα που κατακυρώθηκε στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ –Εgis το καλοκαίρι του 2021.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η απόφαση βρίσκεται προς υπογραφή στο γραφείο του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρίστου Σταϊκούρα καθώς η χιλιομετρική αναθεώρηση της τιμής του διοδίου αποτελεί βασική προϋπόθεση για την υπογραφή της νέας σύμβασης. Θα προηγηθεί πράξη υπουργικού συμβουλίου, με την οποία θα εξουσιοδοτεί τον υπουργό να προχωρήσει στην τροποποίηση της τιμολογιακής πολιτικής, κάτι που εκτιμάται ότι θα γίνει στο επόμενο υπουργικό συμβούλιο.

Με βάση τα όσα ορίζει η διαδικασία, τα διόδια της Εγνατίας Οδού θα αυξηθούν από τα 0,03 σήμερα στα 0,04 λεπτά και θα φτάσουν τα 0,05 λεπτά σε μία περίπου διετία όταν ο παραχωρησιούχος θα έχει προχωρήσει τα έργα που ορίζει η σύμβαση για να φτάσουν στα επίπεδα των άλλων οδικών αξόνων.

Για το θέμα της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού τοποθετήθηκε χθες και  ο επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κ. Γιώργος Περιστέρης κατά  την διάρκεια της γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας. Η διοίκηση της εισηγμένης δήλωσε ότι είναι θέμα εβδομάδων η υπογραφή της σύμβασης αλλά ότι θα χρειαστεί πρόσθετος χρόνος μέχρι να ικανοποιηθούν τα προαπαιτούμενα από πλευράς Δημοσίου και να αρχίσει να μετράει αντίστροφα ο χρόνος παραχώρησης για την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects.

Ένα από τα ανοικτά θέματα είναι και η κατασκευή των σταθμών διοδίων σε Μάλγαρα και Χαλάστρα που συναντά μεγάλες τοπικές αντιδράσεις εδώ και χρόνια αλλά και η λειτουργία των πλευρικών διοδίων του Πολυκάστρου που έχουν ακυρωθεί κατόπιν προσφυγής στο ΣτΕ.

Στην Αττική οι αντιδράσεις για τη λειτουργία των διοδίων της Βαρυμπόμπης έχουν αναγκάσει το Δημόσιο να καταβάλλει κάθε χρόνο εκατομμύρια σε αποζημιώσεις στον παραχωρησιούχο. Κάποιοι εύχονται να προχωρήσει η κατασκευή των διοδίων στην Εγνατία και να μην χρειαστεί να πληρώνουν το κόστος της αδράνειας για  ακόμη μία φορά όλοι οι οδηγοί.

Στην Εγνατία, εκκρεμότητες υπάρχουν επίσης με την  αδειοδότηση των σηράγγων, προκειμένου να μπορεί ο οδικός άξονας να μεταφέρει επικίνδυνα φορτία, με την ανάταξη των γεφυρών του αυτοκινητοδρόμου, και βέβαια με την κύρωση της σύμβασης από την βουλή.

Η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis Project επικράτησε στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, προσφέροντας το υψηλότερο τίμημα που ανήλθε σε περίπου 1,5 δισ. και εμβόλισε το έτερο σχήμα των Vinci- ΑΒΑΞ- Μυτιληναίος που η οικονομική του προσφορά ήταν 500 εκ. ευρώ.

Να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός για την Εγνατία Οδό ξεκίνησε με αυξημένο ανταγωνισμό και επτά συνολικά υποψήφιους, οι οποίοι όμως στην πορεία  βρέθηκαν εκτός διαγωνιστικής διαδικασίας. Τελευταία ηχηρή αποχώρηση ήταν εκείνη της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η οποία έμεινε εκτός διαγωνισμού όταν τελευταία στιγμή έκανε πίσω η Roadis με την οποία σχεδίαζε να καταθέσει προσφορά. Παρά το γεγονός ότι η εταιρεία κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα, τελικά αυτά απορρίφθηκαν από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Διαβάστε ακόμη

Το «σόλο» ΚΜ και οι δυο εκπλήξεις για τους αγρότες, το ΤΧΣ για την Τράπεζα Πειραιώς, οι παλιές δόξες και τα νέα σφυριά, αναζητείται αγοραστής για την Avramar

Ο κανόνας των 5: Γιατί πρέπει να σταματήσουμε να αγοράζουμε πολλά ρούχα

Fraport Greece: H Θεσσαλονίκη, με +9% οδηγεί την άνοδο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων τον Ιανουάριο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ