Μείζον ζήτημα, για το οποίο έχει παρέμβει διατυπώνοντας την πλήρη στήριξή της και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σε επιστολή της προς τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να βρεθεί λύση εν όψει και της θερινής σεζόν, έχει προκύψει το τελευταίο διάστημα για τη νέα αεροπορική iflyCycladic του Ν. Λυκιαρδόπουλου, η οποία δραστηριοποιείται στην ενδοσυγκοινωνία μεταξύ των νησιών.

Σε επιστολή του προς τον αρμόδιο υπουργό κ. Κώστα Καραμανλή, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος ζητεί την παρέμβαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ως εποπτεύουσας αρχής του Εθνικού Οργανισμού Συντονισμού Πτήσεων (ΕΟΣΠ), για την παραχώρηση slots (διαθέσιμος χρόνος χρήσης) προσγείωσης και απογείωσης των μικρών αεροσκαφών της αεροπορικής εταιρείας iFlyCycladic κατά τους καλοκαιρινούς μήνες στα αεροδρόμια Ρόδου, Πάρου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Ηρακλείου και Χανίων. Η κίνηση αυτή έρχεται μετά και την ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου, με το σκεπτικό ότι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των νησιών είναι αυτή της συγκοινωνίας και ιδιαίτερα της ενδο-συγκοινωνίας μεταξύ νησιών.

«Είναι ευχής έργο για τους νησιώτες ότι υπάρχει εδώ και λίγους μήνες η δυνατότητα τέτοιας διασύνδεσης μέσω της αεροπορικής εταιρείας iflyCycladic. H συγκεκριμένη εταιρεία προσφέρει πτήσεις μεταξύ των νησιών μας και το χειμώνα, υπηρεσία η οποία είναι ανεκτίμητη», αναφέρεται στην επιστολή του κ. Χατζημάρκου, ενώ η iflyCycladic, σύμφωνα με την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος τους, καθώς δίνει την δυνατότητα στους επισκέπτες να γνωρίσουν περισσότερα νησιά κατά την περίοδο των διακοπών τους.

Ωστόσο,  έχει προκύψει σοβαρό ζήτημα διάθεσης, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες slots προσγείωσης και απογείωσης των μικρών αεροσκαφών της iFlyCycladic, στα αεροδρόμια Ρόδου, Πάρου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Ηρακλείου και Χανίων. Ο λόγος είναι ότι στον Εθνικό Οργανισμό Συντονισμού Πτήσεων, δεν είχε στο παρελθόν και μέχρι σήμερα προκύψει ανάλογο ζήτημα, ώστε να ληφθεί μέριμνα για τις συγκεκριμένες πτήσεις με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτών των αεροσκαφών. Εξ ου και η Περιφέρεια, κατόπιν και της σχετικής απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου θεωρώντας κρίσιμο το θέμα της αεροπορικής διασύνδεσης των νησιών των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου μεταξύ τους, ζητεί από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών να μεριμνήσει το Υπουργείο, ως εποπτεύουσα αρχή του ΕΟΣΠ, για τη θέσπιση δυνατότητας συντονισμού VFR Schedule πτήσεων μεταξύ των αεροδρομίων των νησιών της Περιφέρειας, «ώστε τα νησιά μας αλλά και η χώρα μας να μην απωλέσουν μια ακόμη ευκαιρία ανάπτυξης και βελτίωσης του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων τους», όπως χαρακτηριστικά καταλήγει η επιστολή.

Αυτό που ζητείται ουσιαστικά είναι η τροποποίηση της σχετικής αερολιμενικής διάταξης για τη θέσπιση δυνατότητας συντονισμού VFR (Visual Flight Rules) schedule πτήσεων μεταξύ των αεροδρομίων των νησιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου ώστε η εταιρεία να προσγειώνεται και να απογειώνεται και τους καλοκαιρινούς μήνες στα αεροδρόμια της Μυκόνου, της Σαντορίνης, της Πάρου και της Ρόδου, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη διάταξη τώρα εμποδίζει την παραχώρηση slots στους ανωτέρω συντονισμένους αερολιμένες για ορισμένα αεροσκάφη.

Ειδικότερα, εκκρεμεί αίτημα για τροποποίηση της αερολιμενικής διάταξης 4 έτσι ώστε να επιτρέπεται στην Αρχή Συντονισμού, ο συντονισμός VFR schedule πτήσεων με τα συντονισμένα αεροδρόμια. Η συγκεκριμένη ισχύουσα αερολιμενική διάταξη εξαιρεί τις VFR πτήσεις και κατά τους χειμερινούς μήνες δεν υπάρχει πρόβλημα καθώς δεν απαιτείται συντονισμός και οι ενδονησιωτικές πτήσεις εκτελούνται κανονικά- αυτό ισχύει μόνο κατά τους θερινούς μήνες. Η εν λόγω τροποποίηση αρμοδιότητας του διοικητή της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας θα δώσει τη δυνατότητα να εκτελούνται προγραμματισμένες πτήσεις αεροσκαφών σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας και τη διασύνδεση των περιφερειακών αεροδρομίων μεταξύ τους, όπως και με τα διεθνή αεροδρόμια της χώρας όπου μέχρι σήμερα αυτό είναι ανέφικτο.

«Η σχετική αερολιμενική διάταξη «δυστυχώς βρίσκει εφαρμογή μόνο στην Ελλάδα και στερεί τη δυνατότητα σε χιλιάδες κόσμο να μετακινηθεί σε προορισμούς που μέχρι σήμερα δεν καλύπτονται», όπως σχολιάζεται σχετικά.

H iflyCycladic είναι η πρώτη, όπως αυτοπροσδιορίζεται «ενδο-νησιωτική, μικρο-αεροπορική» στην Ελλάδα, έχοντας ξεκινήσει τη λειτουργία της πέρυσι, σε συνέχεια της επένδυσης κάτω από σχήμα συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Λυκιαρδόπουλου. Το «άνοιγμα» στο κομμάτι των αερομεταφορών, από την εταιρεία η οποία δεν επιδοτείται πραγματοποιείται ειδικά στις συνδέσεις κυρίως των Κυκλάδων αλλά και με την Κρήτη με τους επιτελείς να φιλοδοξούν να επαναπροσδιορίσουν την έννοια του ‘’island-hopping’’, της μετακίνησης από νησί σε νησί, με συχνές, γρήγορες και άνετες πτήσεις μεταξύ των νησιών.

Διαβάστε ακόμη

Τα σενάρια για την αύξηση του κατώτατου μισθού

Γιατί η Μελόνι εξετάζει επένδυση 2 δισ. ευρώ στην ΤΙΜ

Αυτά είναι τα κατάλληλα κρασιά για το κρέας και το… λίπος της Τσικνοπέμπτης