Τον τετραετή απολογισμό του υπουργείου στον τομέα των Υποδομών, έκανε την Τρίτη ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιώργος Καραγιάννης. Όπως είπε, η κυβέρνηση έχει να επιδείξει ένα αξιοσέβαστο έργο από το 2019 μέχρι σήμερα, με πρότζεκτ συνολικού ύψους  14 δισ. ευρώ από τα οποία τα 5,5 δισ. ευρώ έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί.

Πρόοδος παρατηρείται και στον τομέα των ΣΔΙΤ με 19 συνολικά έργα, από τα οποία  τρία έχουν υπογεγραμμένες συμβάσεις, δύο έχουν προσωρινό ανάδοχο και 12 δις βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία. Όπως υπογράμμισε, η επόμενη τετραετία θα είναι η περίοδος της υλοποίησής των έργων αυτών για την οποία διαμήνυσε ότι χρειάζεται η συνεργασία όλο του κλάδου των υποδομών, δηλαδή του υπουργείου, των μελετητών και των κατασκευαστών.

«Ήταν ένα ιδιαίτερο ταξίδι που ξεκίνησε το 2019 και καταφέραμε να ξεπεράσουμε άλυτα προβλήματα αλλά και να λύσουμε πολλά ζητήματα σε πολλές περιοχές της χώρας». Ένα από τα πρώτα έργα, που αποτελούσαν γόρδιο δεσμό για την κυβέρνηση ήταν το Πάτρα-Πύργος. Όπως είπε, το υπουργείο αποφάσισε να προχωρήσει ο αυτοκινητόδρομος ως ενιαίο έργο και να επιλύσει τα μεγάλα αγκάθια που αντιμετώπισε με την σαλαμοποίηση που είχε  επιλέξει η προηγούμενη πολιτική ηγεσία.

Μέχρι τα τέλη του 2023, εκτίμησε ότι θα έχει κατασκευαστεί το 30%-35%. Για το Άκτιο Αμβρακία, που υπήρξε μια διαχρονική ταλαιπωρία και μια 10ετή περιπέτεια που η χώρα κινδύνευσε με δημοσιονομική προσαρμογή, το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ολοκλήρωση τέλη του 2023.Έως τα τέλη του έτους με αρχές του 2024, θα παραδοθεί και όλο το κομμάτι από Άκτιο έως Βόνιτσα. Για τον Ε65 ανέφερε ότι η Νότια επέκταση έχει ξεπεράσει το 90% και το βόρειο τμήμα το 25%. Μέχρι το Δεκέμβριο εκτίμησε ότι θα παραδοθεί το κομμάτι από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα μήκους 25 χιλιομέτρων.

Για το Βόρειο Οδικό ‘Άξονα Κρήτης, είπε ότι το 2019 υπήρχαν εισηγήσεις να μην γίνει και σήμερα η κυβέρνηση έχει συμβασιοποιήσει τα δύο τμήματα, το ένα που θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο και το άλλο που θα γίνει με ΣΔΙΤ. Ο υφυπουργός ανέφερε ότι εκτός απροόπτου θα τηρηθεί η ημερομηνία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών στις 8 Μαίου για το έργο της μεγάλης παραχώρησης από Χανιά έως Ηράκλειο ύψους 1,75 δισ. ευρώ.

«Είναι ένα πολύ δύσκολο έργο που χρειάστηκε να υπερπηδήσουμε τα εμπόδια σε χρόνο ρεκόρ» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης, λέγοντας ότι έχει γίνει καλύτερη αποτύπωση με γεωτεχνικές μελέτες και επιμελής δουλειά για να προχωρήσει. «Παραλάβαμε έργο με ελλιπή χρηματοδότηση και μόλις 400 εκ. ευρώ και έχουμε εξασφαλίσει 1 δις».

Τις επόμενες μέρες, όπως είπε αναμένεται  χρηματοδότηση από το υπουργείο Ανάπτυξης και για τα υπόλοιπα έργα,  Καλό Χωριό και Παράκαμψη Παχιάς Άμμος. Για το Καστέλι, ο υφυπουργός δήλωσε ότι έχει κατασκευαστεί το 25% και το έργο προχωρεί ενώ αναφέρθηκε και στο διαγωνισμό για την ΣΔΙΤ που θα στεγάσει το νέο κτίριο του υπουργείου και 14 διαφορετικά κτίρια που σήμερα είναι σκόρπια. Από το έργο αυτό προβλέπεται να εξοικονομηθούν 2 εκ. μόνο από τα μισθώματα και 1 δις. από τις λειτουργικές δαπάνες.

Για το μετρό είπε ότι προτεραιότητα είναι οι επέκταση προς το ίδρυμα Νιάρχος, οι επεκτάσεις προς Ίλιο αλλά και η βόρεια επέκταση της γραμμής 4 Γαλάτσι-Γουδί.

Διαβάστε ακόμα

Τα exit polls της πρώτης κάλπης, τα πάρτι της Αράχωβας, η MIG και ο διαγωνισμός για τη Βουλιαγμένη

Μύκονος: Αν και ημιτελής, βίλα στην Άνω Μερά βγαίνει στο σφυρί με τιμή 1,2 εκατ. ευρώ! (pics)

Πρόγραμμα Σταθερότητας: Σε «Συμπληγάδες» εκλογών ανάπτυξη και πλεονάσματα (πίνακας)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ