«Ξεκολλούν» τα έργα για το μετρό της Θεσσαλονίκης, όπως είπε ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, Γιάννης Μυλόπουλος, σε ομιλία του στο Money Show.

Όπως τόνισε, «στόχος είναι να τεθούν σε πλήρη ανάπτυξη οι εργασίες σε όλα τα μέτωπα της βασικής γραμμής σύντομα, ώστε να παραδοθεί στη Θεσσαλονίκη το έργο το πρώτο εξάμηνο του 2020».

«Η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε., έχοντας πλήρη συνείδηση των πολλαπλών πλεονεκτημάτων και ωφελειών που έχει το μετρό για την οικονομία, το περιβάλλον, την κοινωνία και τον πολιτισμό, έχει ξεκινήσει τις δραστηριότητές της με νέο πνεύμα, νέα αντίληψη και νέα σχέδια για το μέλλον.

Από τον Μάρτιο και μετά, έχει δοθεί ώθηση σε όλες τις δράσεις της εταιρείας και έχουν επανεκκινήσει όλα τα έργα που παρέμεναν στάσιμα, όπως το σύνολο των έργων της Θεσσαλονίκης, δίνοντας νέες προοπτικές στα ίδια τα έργα, αλλά και στο μέλλον της εταιρείας.

Παραγωγικές εργασίες, αλλά και σχεδιασμοί για το μέλλον βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη τόσο στην Αθήνα και ευρύτερα το λεκανοπέδιο της Αττικής, όσο και στη Θεσσαλονίκη.

Πιο συγκεκριμένα, στην Αττική συνεχίζονται κανονικά τα έργα στην Γραμμή του Πειραιά και ήδη σχεδιάζεται η Γραμμή 4, ένα έργο πνοής που θα δώσει ανάσα σε πυκνοκατοικημένες και πυκνοδομημένες περιοχές της Αθήνας, οι οποίες δεν έχουν μέχρι σήμερα πρόσβαση σε μέσα σταθερής τροχιάς.

Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4, όπως ανακοίνωσε πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης,αναμένεται να δημοπρατηθεί κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, με το δεύτερο τμήμα να ακολουθεί έως το τέλος του 2016. Το έργο αυτό θα εκτελεστεί, όπως τόνισε ο κ. υπουργός, με τη μέθοδο της σύμπραξης ιδιωτικού και δημόσιου τομέα (ΣΔΙΤ) και όχι με παραχώρηση.

Στη Θεσσαλονίκη, όπου τα τελευταία χρόνια πραγματοποιείται το μεγαλύτερο μέρος των εργασιών της εταιρείας, τα έργα του Μετρό, μετά από μια μακρά παύση, έχουν ξεκινήσει ξανά και υλοποιούνται με ταχείς ρυθμούς.

Τα εργοτάξια ζωντανεύουν μέρα με τη μέρα, ενώ ο πρώτος μετροπόντικας ξεκίνησε στις 28 Μαρτίου να διανοίγει τα τελευταία 1.890 μέτρα των δυο δίδυμων σηράγγων που απομένουν για την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής. Από τις αρχές Απριλίου έχουν επανεκκινήσει και οι αρχαιολογικές και οι κατασκευαστικές εργασίες στα εργοτάξια της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Καίριο, ωστόσο ζήτημα για την πορεία των εργασιών του Μετρό της Θεσσαλονίκης, είναι αυτό που αφορά στον κεντρικότερο σταθμό, τον σταθμό «Βενιζέλου».

Για πρώτη φορά – μετά την έντονη διαμάχη που ξέσπασε με αφορμή τα αρχαιολογικά ευρήματα και δίχασε την πόλη- υπάρχει επί της αρχής συμφωνία του Υπουργείου Πολιτισμού, του Δήμου Θεσσαλονίκης και της Αττικό Μετρό στη βάση μιας τεχνικής λύσης που πρότεινε η εταιρεία. Η πρόταση αυτή είναι σύμφωνη με τη τελευταία απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) και προβλέπει την κατασκευή του σταθμού στην ίδια θέση με τα αρχαιολογικά ευρήματα, αλλά σε μεγαλύτερο βάθος, με ταυτόχρονη διατήρηση και ανάδειξη των ευρημάτων κατά χώρα.

Με αυτό το τρόπο, ξεπερνιέται ένα μεγάλο εμπόδιο και ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση του συνόλου του έργου. Η θέση, λοιπόν, που εξ’αρχής εκφράστηκε από το σύνολο των εκπροσώπων της πόλης της Θεσσαλονίκης, για συνύπαρξη των σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων και του σταθμού του Μετρό, γίνεται επιτέλους πράξη.

Τέλος, οι κατασκευαστικές εργασίες συνεχίζονται και στην επέκταση της γραμμής του Μετρό προς Καλαμαριά, καθώς αυτή τη στιγμή πραγματοποιούνται εργασίες και στους πέντε σταθμούς της γραμμής» είπε για την πορεία των εργασιών.

Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται σήμερα περισσότερο από ποτέ μια πανστρατιά φορέων, θεσμών κι ανθρώπων, τόσο από τον ιδιωτικό όσο και από τον δημόσιο τομέα, προκειμένου να ξεκολλήσει το άρμα της ανάπτυξης και της ευημερίας, πρόσθεσε, τονίζοντας ότι τα έργα του Μετρό πρέπει να μετατραπούν σε ένα παραγωγικό κύτταρο, καθώς αυτό αποτελεί μοχλό για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, του εμπορίου και του τουρισμού.