Στην έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για τη νέα παραχώρηση μιας από τις σημαντικότερες οδικές υποδομές της χώρας, της Αττικής Οδού, προχωρά το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ).

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση «το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε σήμερα διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό για την παραχώρηση των υπηρεσιών σχετικά με τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για 25 έτη.

Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής.

Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.

Η διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Αττικής Οδού θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις: Τη φάση προεπιλογής (Α’ φάση) και τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών (Β’ φάση). Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές καλούνται να υποβάλουν φάκελο εκδήλωσης ενδιαφέροντος έως την 20ή Απριλίου 2022. Λεπτομέρειες της διαγωνιστικής διαδικασίας περιγράφονται στην Πρόσκληση Υποβολής Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, η οποία έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ».

Όπως ανέφερε νωρίτερα το newmoney, από την 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού το ΤΑΙΠΕΔ σκοπεύει να αποκομίσει έσοδα ακόμη και άνω των 2 δισ. ευρώ. Η α΄ φάση του διαγωνισμού προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός της Άνοιξης με στόχο την υποβολή δεσμευτικών προσφορών μέσα στο α΄ τρίμηνο του 2023.

Η σημερινή προκήρυξη δίνει το χρονικό περιθώριο τριών μηνών για τη συγκρότηση συμμαχιών και την εκδήλωση ενδιαφέροντος μεταξύ των κατασκευαστικών ομίλων  της χώρας αλλά και του εξωτερικού. Για την νέα σύμβαση αναμένεται ισχυρό ενδιαφέρον μεταξύ Ελλήνων και ξένων operators αλλά κυρίως διεθνών επενδυτικών funds, τα οποία ελκύονται από τις σταθερές αποδόσεις του αυτοκινητόδρομου, τους περιορισμένους κινδύνους λόγω έλλειψης κατασκευαστικού αντικειμένου αλλά και από την αυξημένη κυκλοφορία και την υψηλή μερισματική πολιτική.

Σημειώνεται ότι η Αττική Οδός είναι η πλέον χρυσοφόρα σύμβαση παραχώρησης, η οποία συνεισέφερε στους μετόχους της πάνω από 722 εκατ. ευρώ σε μερίσματα την τελευταία επταετία. Σήμερα παρά την κρίση η κυκλοφορία είναι πλέον αυξημένη σε σχέση με το 2020 ενώ τους καλοκαιρινούς μήνες (Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο) έφτασε τα επίπεδα του 2019, πριν από την πανδημία.

Διαβάστε ακόμη

Ανεβάζει ρυθμούς η Κίνα και χαμογελάει η ναυλαγορά φορτηγών πλοίων

ΛΑΡΚΟ: Πρόστιμο 5,5 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα και 4 εκατ. ανά εξάμηνη καθυστέρηση επέβαλε το δικαστήριο της ΕΕ

Το Ιράν κόβει το φυσικό αέριο στην Τουρκία – Κίνδυνος blackout στα εργοστάσια