Αν και η αρχή του 2022 δεν είναι τόσο δυναμική για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου ωστόσο αναλυτές προβλέπουν ότι η καλή χρονιά του 2021 θα συνεχιστεί. Τα προβλήματα που προκάλεσαν την ανάσχεση του ρυθμού ανάπτυξης της Κίνας που είναι η κινητήριος δύναμη της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου, φαίνεται ότι θα περάσουν και ότι η κινεζική οικονομία θα πάρει μπρος.

Το National Bureau of Statistics της Κίνας αποκάλυψε με στοιχεία τα προβλήματα ανάπτυξης της οικονομίας τους τελευταίους μήνες του 2021 αν και πρέπει να σημειωθεί ότι τα αναφερόμενα στοιχεία ξεπέρασαν τις προσδοκίες που είχαν εκφραστεί από τους περισσότερους οικονομολόγους. Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν αυξήθηκε με τον πιο αργό ρυθμό από την έναρξη της πανδημίας, με ποσοστό 4% τ από έτος σε έτος, αριθμός πολύ μικρότερος από την αύξηση 6,5% που σημειώθηκε την ίδια περίοδο το 2020.

Όσον αφορά στην τριμηνιαία ανάπτυξη, σημειώθηκε κάποια βελτίωση, με το 4ο τρίμηνο του 2021 με βελτίωση 1,6% σε σύγκριση με το 0,7% που παρατηρήθηκε το 3ο τρίμηνο του 2021.

«Η πίεση που ασκήθηκε στην κινεζική οικονομία ήταν σημαντική, ωστόσο οι περισσότεροι βλέπουν ένα αρκετά γρήγορο τέλος σε όλα αυτά τα προβλήματα του τελευταίου χρόνου» επισημαίνει ο Γιώργος Λαζαρίδης επικεφαλής του Research & Valuations της Allied:

«Αυτή η πτωτική τάση ανάπτυξης οφείλεται κυρίως σε μια τριπλή σειρά ζητημάτων. Ισχυρά μέτρα lockdown που εφαρμόστηκαν σε μεγάλες πόλεις τους τελευταίους μήνες, κατάρρευση της αγοράς ακινήτων και αυστηρά μέτρα για τον περιορισμό των επιπέδων ρύπανσης πριν από τους χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες στο Πεκίνο.

Ωστόσο, φαίνεται να υπάρχει αρκετή υποστήριξη για περαιτέρω ανάπτυξη. Έχουμε ήδη αρχίσει να βλέπουμε κάποια ελαφρά χαλάρωση στους περιορισμούς που τίθενται στον δανεισμό μετά τις αυστηρές πολιτικές που εφαρμόστηκαν το 2020 για τη μείωση της μόχλευσης μεταξύ των μεγαλύτερων κατασκευαστών ακινήτων και του ιδιωτικού τομέα συνολικά. Έχουμε δει επίσης τα πράγματα να χαλαρώνουν ελαφρώς όσον αφορά τα μέτρα lockdown καθώς το κύμα Όμικρον χαλαρώνει» και προσθέτει:

«Ταυτόχρονα, οι κινεζικές εξαγωγές έχουν αυξηθεί κατά περισσότερο από 30% από έτος σε έτος, βοηθώντας στη διατήρηση της βιομηχανικής παραγωγής σε σταθερά επίπεδα. Οι περισσότεροι περιμένουν τώρα να δουν πόσο γρήγορα θα πραγματοποιηθεί μια αντιστροφή αυτής της πτωτικής τάσης τον τελευταίο καιρό, με τα πράγματα να αναμένεται να βελτιωθούν σημαντικά μετά τις κινεζικές γιορτές του Νέου Έτους, με τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες.

Την εβδομάδα 10-16 Ιανουαρίου 2022 η ναυλαγορά ξηρού φορτίου κατέγραψε πτώση κατά 22,9%, πέφτοντας κάτω από τις 2.000 μονάδες. Έκλεισε στις 1.764 από 2.289.
Ο μέσος όρος είναι 2.147 μονάδες με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2021 να είναι υψηλότερο χαμηλότερη, στις 2.921 μονάδες.

Για τα πλοία Capesize που είναι τα μεγάλης χωρητικότητας φορτηγά ήταν μία απογοητευτική εβδομάδα με πτώση τους δείκτη τους κατά 38,5%. Από τις 2.432 μονάδες έπεσαν στις 1.496. Όμως τα έσοδα παραμένουν μεγάλα. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 12.407 δολάρια την ημέρα έως τις 35.775 δολάρια.

Στα Panamax η πτώση ήταν σε ποσοστό 19,7% από τις 2.957 μονάδες στις 2.375. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 15.600 δολάρια την ημέρα έως τις 32.432 δολάρια.

Στα Supramax η μείωση της ναυλαγοράς έφθασε σε ποσοστό 8,5% από τις 2.074 μονάδες στις 1.897. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 18.078 δολάρια την ημέρα έως τις 38.909 δολάρια.

Στα Handysize σημειώθηκε μείωση του δείκτη κατά 8,3% από τις 1.300 μονάδες στις 1.192. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 15.879 δολάρια την ημέρα έως τις 30.883 δολάρια.

Διαβάστε ακόμη:

O …αποσκελετωμένος ιχνηλάτης Απόστολος Βακάκης και η «δίαιτα» της Jumbo στα κινέζικα

Carlos Tavares (Stellantis): «O βιαστικός εξηλεκτρισμός στην Ευρώπη ενέχει κινδύνους»

«Ξέφραγο αμπέλι» η Ελλάδα σε ανεπιθύμητες τηλεφωνικές κλήσεις και μηνύματα spam