Σε συνέχεια ισχυρής ανάπτυξης και κερδοφορίας, οι επιχειρήσεις αισθάνονται σταδιακά την ανάγκη για βαθιά ενδοσκόπηση.

Τη νέα αυτή δεκαετία, οι οργανισμοί οφείλουν να κοιτάξουν στο εσωτερικό τους, επανεξετάζοντας συνολικά το σκοπό και τη θέση τους στον κόσμο, σύμφωνα με την 13η έκδοση των Fjord Trends 2020, που αναδεικνύουν το μέλλον του επιχειρείν, της τεχνολογίας και του design.

Το 2019 αποτέλεσε μια χρονιά ακτιβισμού για την κλιματική κρίση, υπευθυνότητας για τις Big Tech, ανάπτυξης του λεγόμενου gig economy και δέσμευσης 181 κορυφαίων διευθυντικών στελεχών για τον επαναπροσδιορισμό του επιχειρηματικού σκοπού.

Η αλλαγή κουλτούρας, επιταχυνόμενη από τη διαρκή υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών, έχει αγγίξει τις διοικήσεις των εταιρειών (C-suite), αναγκάζοντας τους ηγέτες τους να επανεξετάσουν τις ίδιες τις αρχές στις οποίες στηρίζονται οι οργανισμοί τους.

Η μελέτη επισημαίνει ότι η οικονομία και η πολιτική, ο καπιταλισμός και οι πόροι, η τεχνολογία και η κοινωνία έχουν από καιρό συνδεθεί, αλλά μόλις τώρα οι συνέπειες της σύνδεσής τους εμφανίζονται δυναμικά στη δημόσια συνείδηση.

“Οι διαμαρτυρίες για την πορεία του καπιταλισμού της ατέρμονης ανάπτυξης, η οποία καθορίζεται αποκλειστικά και μόνο από το κέρδος, μεταφέρονται πλέον από τους δρόμους στις αίθουσες συνεδριάσεων των επιχειρήσεων. Το γεγονός αυτό δημιουργεί επιτακτική ανάγκη εξεύρεσης νέων τρόπων μέτρησης της ανάπτυξης”, δήλωσε ο Mark Curtis, συνιδρυτής και chief client officer της Fjord. “Αυτές οι νέες αξίες μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τη σημασία των επιχειρήσεων στη νέα δεκαετία. Ένα πράγμα είναι σαφές: νικητές θα είναι οι επιχειρήσεις εκείνες με βιώσιμα επιχειρηματικά μοντέλα και μακροπρόθεσμη οπτική, τόσο όσον αφορά τον εαυτό τους όσο και τον αντίκτυπό τους στον κόσμο”.

Ο Brian Whipple, Διευθύνων Σύμβουλος της Accenture Interactive, πρόσθεσε: “Αρχίζουμε να βλέπουμε τους πελάτες μας να προσανατολίζονται προς ένα μετασχηματισμό με σκοπό. Η δεκαετία που πλέον διανύουμε θα χαρακτηριστεί από την αναθεώρηση των βασικών θεμελίων και αρχών, παρέχοντας την ευκαιρία στις επιχειρήσεις να μετασχηματίσουν αυτό που προσφέρουν σε κάτι πιο συναρπαστικό, ουσιαστικό και προσανατολισμένο προς το μέλλον. Η μετατόπιση της φιλοσοφίας από το «εγώ» στο «εμείς» θα οδηγήσει στη μετατόπιση του design από το χρήστη στη ζωή (life-centered approach).

Τα Fjord Trends 2020 εξετάζουν επτά αναδυόμενες τάσεις, οι οποίες αναμένεται να διαμορφώσουν το επιχειρείν και παρέχουν πρακτικές συμβουλές για το πώς οι οργανισμοί μπορούν να αγκαλιάσουν τη νέα εποχή.