Το ποσό των 3 δισ. δολαρίων (2,81 δισ. ευρώ) προγραμματίζει να συγκεντρώσει η κρατική ρωσική αεροπορική εταιρία Aeroflot, προχωρώντας στην έκτακτη έκδοση μετοχών, σύμφωνα με ανακοίνωσή της.

Η Aeroflot, που τελεί υπό τον έλεγχο του ρωσικού δημοσίου, βρίσκεται αντιμέτωπη με τη βαριά πίεση των δυτικών κυρώσεων και τις απαγορεύσεις στη χρήση εναέριου χώρου.

Όπως ανακοίνωσε, στην ετήσια συνέλευση οι μέτοχοί της ενέκριναν την έκδοση 5,42 δισ. νέων μετοχών, οι οποίες μπορούν να αγοραστούν σε τιμή 34,29 ρούβλια (0,52 ευρώ) η μία , σε μια διαδικασία προεγγραφής για τη διάθεσή τους.

Σύμφωνα με την επιχειρηματική εφημερίδα «Vedomosti», η εταιρεία προγραμματίζει να παραγγείλει 300 αεροσκάφη από την United Aircraft Corporation, η πλειοψηφία της οποίας ανήκει στη ρωσική κοινοπραξία αεροδιαστημικής και άμυνας Rostec.

Η εφημερίδα επικαλείται δύο πηγές, σύμφωνα με τις οποίες η Aeroflot εξετάζει το ενδεχόμενο αγοράς του αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων MS-21 ή MC-21, με μεταφορική ικανότητα άνω των 200 επιβατών. Το αεροσκάφος αναμένεται να εισέλθει σε ενεργό υπηρεσία τη χρονιά που διανύουμε.

Επίσης, η Aeroflot επιθυμεί να αποκτήσει το αεροσκάφος Sukhoi Superjet 100, το κύριο επιβατικό αεροσκάφος που κατασκευάζεται στη Ρωσία, με ικανότητα μεταφοράς περίπου 100 επιβατών. Σύμφωνα με τη ρωσική αεροπορική εταιρεία, μια παραγγελία για μικρότερο αριθμό αεροσκαφών θα γίνει για το Tu-214 της Tupolev, που μπορεί να μεταφέρει γύρω στους 200 επιβάτες.

Με τους αριθμούς των επιβατών να βρίσκονται ακόμη στο 1/3 της επιβατικής κίνησης πριν από την πανδημία, η Aeroflot ήρθε αντιμέτωπη με τις συνέπειες της επιβολής κυρώσεων από τη Δύση. Η ΕΕ, οι ΗΠΑ, η Βρετανία και ο Καναδάς έχουν κλείσει τον εναέριο χώρο τους στα ρωσικά επιβατικά αεροσκάφη, αποκόπτοντας την Aeroflot από επικερδείς πτήσεις στις δυτικές αγορές.

Η Airbus και η Boeing αριθμούσαν μόνο δέκα από το σύνολο των 187 αεροσκαφών της Aeroflot στις αρχές του 2022, ενώ έχουν διακόψει την προμήθεια ανταλλακτικών και τεχνικής υποστήριξης προς τις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες.

Αντιδρώντας, η Aeroflot προσανατολίζεται στη μη καταβολή μερισμάτων από τα κέρδη της για το 2021, ενώ δεν προχώρησε στη δημοσιοποίηση του οικονομικού αποτελέσματός της για τη χρονιά που διανύουμε, ώστε να μην αποκαλύψει τη ζημιά που έχει υποστεί από την εφαρμογή των κυρώσεων.

Διαβάστε ακόμη

Έλληνες εφοπλιστές: Αναγκαία η χρηματοδότηση της ναυτιλίας για τη μετάβαση στην «πράσινη» εποχή

Διεθνές κραχ στον ορίζοντα; Ποιοι τρέχουν να αγοράσουν χρυσό

Bloomberg: Οι τρεις παράγοντες που προμηνύουν μείωση του πληθωρισμού