Κατώτερες των προσδοκιών της διοίκησης αποδείχθηκαν οι ταμειακές ροές της Volkswagen για το 2022, καθώς τα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες και στα logistics δεν επέτρεψαν τη διάθεση όλων των ετοιμοπαράδοτων οχημάτων.  

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ταμειακές ροές του προηγούμενου έτους καθορίστηκαν σε περίπου 5 δισ. ευρώ, απέχοντας παρασάγγας από τον στόχο των 8,6 δισ. ευρώ, όπως αναφέρεται στα προκαταρκτικά αποτελέσματα του 2022.  

Τα παραπάνω στοιχεία, εν πολλοίς, αντανακλούν την εικόνα και των υπόλοιπων αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες έχουν στις αποθήκες αρκετά απούλητα οχήματα. Δεν είναι τυχαία η πρόσφατη παρέμβαση της Stellantis, η οποία υποστήριξε ότι τα προβλήματα του κλάδου δυσκολεύουν την παράδοση των αυτοκινήτων στους εμπόρους.  

Η VW ευελπιστεί ότι οι αναταράξεις στα logistics θα αμβλυνθούν σταδιακά εντός του 2023.  

«Η VW δεν είναι η μοναδική που αντιμετωπίζει προβλήματα με το ετοιμοπαράδοτο απόθεμα» αναγνωρίζει ο Τομ Ναραγιάν, αναλυτής της RBC. «Πρόκειται για ένα κοινό πρόβλημα ανάμεσα στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες» προσθέτει, μιλώντας στο Bloomberg.

Ακόμη και έτσι, πάντως, η απώλεια του στόχου ισοδυναμεί με βαρύ «χτύπημα» για τον εκτελεστικό διευθυντή της VW, Όλιβερ Μπλούμε, ο οποίος τον Σεπτέμβριο διαδέχθηκε τον Χέρμπερτ Ντις. 

Ας σημειωθεί ότι η κατάσταση των ταμειακών ροών περιλαμβάνει επί της ουσίας τις εισροές και εκροές χρημάτων από την κανονική λειτουργία (πώληση αγαθών, αγορά πρώτων υλών, πληρωμή μισθών κ.α.), τις επενδυτικές δραστηριότητες και τις χρηματοδοτικές δραστηριότητες.

Την ίδια στιγμή, τα σημάδια για επιβράδυνση της καταναλωτικής ζήτησης πληθαίνουν ολοένα και περισσότερα, ως απόρροια του ιστορικά υψηλού πληθωρισμού και της υποχώρησης της ανάπτυξης. 

Tesla και Ford Motors έχουν ήδη αναγκαστεί να μειώσουν τις τιμές πώλησης, ενώ ο μεγαλύτερος προμηθευτής αυτοκινήτων, η Robert Bosch, υποστήριξε ότι η φετινή παραγωγή δεν πρόκειται να επιστρέψει στα προ-πανδημίας επίπεδα.  

Εξαιτίας των μακροχρόνιων προβλημάτων στην προμήθεια ημιαγωγών (τσιπάκια) κι άλλων εξαρτημάτων, το βιβλίο παραγγελιών της VW είναι «γεμάτο» στην Ευρώπη, κάτι που αναμένεται να στηρίξει τις πωλήσεις στο ‘ εξάμηνο. Όμως, καθίσταται ολοένα και πιο δύσκολο οι αυτοκινητοβιομηχανίες να «μεταβιβάζουν» το υψηλότερο κόστος παραγωγής στους τελικούς καταναλωτές.  

Διαβάστε ακόμη

Τι ψηφίζουν στη δεύτερη κάλπη, η μάχη Μεγάλου-Ηλιόπουλου(2), ο ειρηνοποιός του καζίνο και ο νέος μνηστήρας της Watt

Ο Γιώργος Προκοπίου έχει το ακριβότερο πλοίο του ελληνόκτητου στόλου – Κοστίζει $286,1 εκατ.

To δώρο του Ωνάση στον “γάμο του αιώνα” ταξιδεύει στα νησιά Γκαλαπάγκος