Με περισσότερες και μεγαλύτερες επενδύσεις τόσο στις υποδομές όσο και στο ανθρώπινο δυναμικό της απαντά η Παπαστράτος στις νέες προκλήσεις. «Η σημερινή εταιρική μας κουλτούρα συμπυκνώνεται σε μία φράση: Είμαστε οι πράξεις μας. Αυτή είναι η απάντησή μας σε κάθε πρόκληση, μικρή ή μεγάλη», λέει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Χρήστος Χαρπαντίδης. Και εξηγεί: «Η νέα επένδυση που ανακοινώσαμε μόλις πέρυσι -με στόχο να ενισχύσουμε την παραγωγική μας δυναμικότητα- θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 125 εκατ. ευρώ, φτάνοντας τα 170 εκατ. για φέτος και ξεπερνώντας τα 250 εκατ. το 2023. Παράλληλα, ενισχύουμε διαρκώς τη θέση μας εντός της Philip Morris International εστιάζοντας την παραγωγή μας αποκλειστικά στα καινοτόμα καπνικά προϊόντα που χρησιμοποιούνται με το IQOS. Σε αντιστάθμισμα των πιέσεων που δέχονται οι εργαζόμενοί μας, επανασχεδιάζουμε, με σκοπό την περαιτέρω ενίσχυση, το πακέτο παροχών».

Ο ίδιος μιλά πάντως για ένα «εκρηκτικό μείγμα διαδοχικών και παράλληλων προκλήσεων» που έχει να αντιμετωπίσει πλέον το επιχειρείν. «Η ενεργειακή κρίση, που οδήγησε στα ύψη τις τιμές του φυσικού αερίου και του ηλεκτρικού ρεύματος, σε συνδυασμό με τον υψηλό πληθωρισμό και την αυξημένη -πλέον- παραγωγή μας, έχει σχεδόν διπλασιάσει τα λειτουργικά έξοδα. Ωστόσο, καταφέρνουμε να διαχειριζόμαστε επιτυχώς τις πιέσεις στην κοστολογική μας βάση», σημειώνει.

Και αυτό αποτελεί, όπως εξηγεί, και τη βάση για μία σταθερή εμπορική πολιτική. «Ο καταναλωτής αναζητά περισσότερες και καλύτερες εναλλακτικές του τσιγάρου. Παράλληλα, όμως, βλέπει την αγοραστική του δύναμη να μειώνεται. Εμπλουτίζουμε διαρκώς το χαρτοφυλάκιό μας με νέα, καινοτόμα, προσιτά προϊόντα, σχεδιασμένα για τις διαφορετικές ανάγκες και επιθυμίες των καταναλωτών. Γνωρίζουμε ότι η οικονομική κατάσταση δεν είναι εύκολη. Αυτός είναι ο λόγος που στηρίζουμε την επιλογή όσων λένε όχι στο τσιγάρο με διαρκείς προσφορές στα σημεία πώλησης και μέσω προγραμμάτων προνομίων και επιβραβεύσεων».

Σύμφωνα με τον ίδιο, μέχρι τα τέλη Μαΐου οι χρήστες του IQOS στην Ελλάδα είχαν ξεπεράσει τους 450.000. «Πρόκειται για ένα ορόσημο που μας φέρνει πιο κοντά στον στόχο μας, για 1,5 εκατομμύριο λιγότερους καπνιστές έως το 2025», σημειώνει. Δηλώνει μάλιστα αισιόδοξος παρά το κλίμα σχετικής αβεβαιότητας που επικρατεί. «Περιμένουμε μια πολύ καλή τουριστική σεζόν και περαιτέρω ενίσχυση της παραγωγικής μας δραστηριότητας. Υπολογίζουμε ότι περισσότερο από το 85% της συνολικής παραγωγής μας φέτος θα κατευθυνθεί σε εξαγωγές», τονίζει.

Διαβεβαιώνει μάλιστα ότι η εταιρεία δεν αντιμετωπίζει προβλήματα από τη διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας. «Είμαστε πλέον μια εταιρεία τεχνολογίας. Αντιμετωπίζουμε κι εμείς σημαντικές προκλήσεις στην αλυσίδα διακίνησης των προϊόντων μας (ηλεκτρονικές συσκευές και αναλώσιμα). Ομως, μέσα από έναν δυναμικό, ολοκληρωμένο επιχειρηματικό σχεδιασμό, που βασίζεται στη διαρκή και στενή συνεργασία μεταξύ των διαφορετικών τμημάτων και ομάδων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, τις ξεπερνάμε».

Κλείνοντας, ο κ. Χαρπαντίδης εκφράζει την άποψη ότι η Ελλάδα, όπως τα κατάφερε στην πανδημία, έτσι μπορεί να ξεπεράσει και τα σημερινά εμπόδια. «Σε ένα τόσο ευμετάβλητο παγκόσμιο περιβάλλον δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις. Υπάρχουν όμως πετυχημένες συνταγές. Τι χρειαζόμαστε; Γρήγορα αντανακλαστικά, δραστικές αποφάσεις και, φυσικά, συνεχή συνεργασία και ανοιχτό διάλογο του δημόσιου τομέα με την επιχειρηματική κοινότητα», καταλήγει.

Διαβάστε ακόμη:

Κωνσταντίνος Βιτουλαδίτης: Η επέκταση των εξαγωγών και η νέα επένδυση της ΜΕΓΑ

Η ενεργειακή παγίδα, ο Κόκκαλης «μιλάει» τώρα για την Intracom Defence, ο εμφύλιος στον ΣΕΒ, η Peoplecert, η Ideal και η Unider

Πλειστηριασμοί: Hχηρά σφυριά για Μουζενίδη, Τζανετάτο, Πολίτη και Μουρτζούχο (pics)