Η Coca-Cola HBC ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι προχωρά στην εξαγορά της Brown-Forman Finland Oy. Πρόκειται για την ιδιοκτήτρια του brand βότκας Finlandia. Η εταιρεία ανήκε μέχρι σήμερα στην Brown-Forman Netherlands και το τίμημα της εξαγοράς ανέρχεται στα 220 εκατ. δολ.

H Finlandia, η οποία εμφανίστηκε ως brand το 1970, αποτελεί ηγετική ετικέτα στην κεντρική και την ανατολική Ευρώπη, όπως σημειώνει στη σχετική ανακοίνωσή της η Coca-Cola HBC.

Η εξαγορά θα ολοκληρωθεί μέσω του βραχίονα CC verages Holdings II BV (100% στον έλεγχο της Coca-Cola HBC) και αναμένεται να έχει “κλείσει” οριστικά μέσα στο β’ εξάμηνο του 2023.

Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση της εισηγμένης: 

Η Coca-Cola HBC AG  είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ότι κατέληξε σε συμφωνία για την εξαγορά της Brown-Forman Finland Oy (“Εταιρεία”), ιδιοκτήτριας της μάρκας βότκας Finlandia (“Finlandia”), από την κατά 100% θυγατρική της Brown-Forman Corporation, Brown-Forman Netherlands BV. Το συμφωνηθέν τίμημα αγοράς ανέρχεται σε 220 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ και υπόκειται σε συνήθεις προσαρμογές της τιμής κλεισίματος (η “Προτεινόμενη Συναλλαγή”).  Η εξαγορά πραγματοποιείται μέσω της θυγατρικής της Coca-Cola HBC, η οποία ανήκει εξ ολοκλήρου στην CC Beverages Holdings II BV. Η ολοκλήρωση της Προτεινόμενης Συναλλαγής αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του 2023 και υπόκειται σε ρυθμιστικές εγκρίσεις.

Η Finlandia ιδρύθηκε το 1970 και αποτελεί κορυφαία μάρκα βότκας στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη με ετήσιο όγκο 2,7 εκατομμυρίων κιβωτίων 9L παγκοσμίως, εκ των οποίων περισσότερο από το 60% παράγεται εντός του γεωγραφικού αποτυπώματος της Coca-Cola HBC. Η Finlandia εμφιαλώνεται από την Anora Group plc στη Φινλανδία βάσει μακροπρόθεσμης συμφωνίας παροχής υπηρεσιών παραγωγής και διατίθεται σε καθαρή και σε διάφορες αρωματικές εκδόσεις.

Η Προτεινόμενη Συναλλαγή αποτελεί μοναδική ευκαιρία για την Coca-Cola HBC, η οποία ενισχύει την πορεία της προς την ανάδειξή της σε κορυφαίο συνεργάτη ποτών 24/7. Η Coca-Cola HBC διανέμει τη Finlandia και άλλες μάρκες αλκοολούχων ποτών υψηλής ποιότητας για περισσότερα από 17 χρόνια και αυτή η εξαγορά θα εμπλουτίσει και θα ενισχύσει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό της σε περισσότερες από τις αγορές της. Η ιδιοκτησία της μάρκας Finlandia θα ενισχύσει την ισχύ της Coca-Cola HBC για τα premium αλκοολούχα ποτά, θα δώσει ευκαιρίες ανάμειξης με premium και super-premium μη αλκοολούχα έτοιμα προς κατανάλωση προϊόντα (NARTD), θα βοηθήσει στην εκμετάλλευση περισσότερων περιστάσεων κατανάλωσης και θα ενισχύσει τις συνεργασίες με τους πελάτες σε στρατηγικά σημαντικά κανάλια όπως το HoReCa.

Ο Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC, δήλωσε: «Έχοντας συνδεθεί με τη διανομή της Finlandia για 17 χρόνια σε διάφορες αγορές, είμαστε ενθουσιασμένοι από αυτή τη μοναδική και περιφερειακά σημαντική ευκαιρία που θα υποστηρίξει την επιτάχυνση της επιχείρησης μας σε περισσότερες από τις αγορές μας. Η αποδεδειγμένη συμπληρωματικότητα της δραστηριότητάς μας στον τομέα των premium αλκοολούχων ποτών με το ισχυρό χαρτοφυλάκιό μας NARTD μας επιτρέπει να προσφέρουμε λύσεις για ένα ευρύ φάσμα περιστάσεων κατανάλωσης 24/7, ιδίως για στιγμές κοινωνικοποίησης. Θεωρούμε ότι πρόκειται για μια ελκυστική επένδυση και μια φυσική εξέλιξη του ρόλου μας ως ένας από τους συνεργάτες διανομής της Finlandia, που πιστοποιεί περαιτέρω τη δύναμη της δοκιμασμένης και ευρείας συνεργασίας μας με την Brown-Forman. Εκτιμούμε την εμπιστοσύνη που μας έδειξαν και ανυπομονούμε να δημιουργήσουμε μεγαλύτερη αξία για τους συνεργάτες και τους πελάτες μας, αξιοποιώντας νέες ευκαιρίες με το ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο ποτών μας».

Ο Lawson Whiting, Διευθύνων Σύμβουλος της Brown-Forman, δήλωσε: «Η εταιρεία Brown-Forman είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των ποτών: “Είμαστε στην ευχάριστη θέση να μεταβιβάσουμε την ιδιοκτησιακή σκυτάλη της Finlandia στην Coca-Cola HBC, η οποία έχει αποδειχθεί ισχυρός και αξιόπιστος συνεργάτης των εμπορικών μας σημάτων για περισσότερα από 17 χρόνια. Πιστεύουμε ότι η Coca-Cola HBC είναι κατάλληλη για να υποστηρίξει τα μελλοντικά στάδια ανάπτυξης της Finlandia. Είμαι βέβαιος ότι οι αναπτυξιακές φιλοδοξίες και οι δυνατότητες της Coca-Cola HBC στα premium αλκοολούχα ποτά, η κρίσιμη μάζα και η εκτελεστική της αρτιότητα, σε συνδυασμό με τα κορυφαία διαπιστευτήρια πωλήσεων και διανομής στις αγορές όπου δραστηριοποιείται, θα επιταχύνουν την αναπτυξιακή πορεία της Finlandia».

Διαβάστε ακόμη