Επιχειρήσεις

Ελλάκτωρ: Γιατί δεν πρέπει να χάσει το χρυσό συμβόλαιο της Αττικής Οδού

  • Μαριάννα Τζάννε


Τι αναφέρει στο ενημερωτικό της αύξησης για την οδική παραχώρηση που λήγει το 2024 και πώς ο αυτοκινητόδρομος συνεισφέρει σχεδόν τα μισά λειτουργικά κέρδη

Τους λόγους που η Ελλάκτωρ θα διεκδικήσει την νέα σύμβαση της Αττικής Οδού, η οποία λήγει το 2024 και ελέγχεται εξονυχιστικά από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για το χρόνο επιστροφής της, περιγράφει το ενημερωτικό δελτίο της αύξησης κεφαλαίου.

Όπως αποδεικνύεται, ο σημαντικός αστικός αυτοκινητόδρομος αποτελεί το πολυτιμότερο  asset της εταιρείας που παράγει αυξημένες ταμειακές ροές καθώς για το 2020,  η παραχώρηση της Αττικής Οδού συνεισέφερε 151,6 εκατ. στα συνολικά έσοδα του ομίλου ύψους 892,3 εκ. ευρώ και 105,6 εκατ. ευρώ στα συνολικά λειτουργικά κέρδη. Αντίστοιχα την προηγούμενη χρονιά 192,7 εκατ. ευρώ στα συνολικά έσοδα και 134 εκατ. ευρώ στην λειτουργική κερδοφορία.

Εξίσου σημαντική ήταν η συμβολή του αστικού αυτοκινητοδρόμου και για α΄τρίμηνο της φετινής χρονιάς, με 30,6 εκατ. ευρώ στα έσοδα της Ελλάκτωρ και 18,6 εκατ. ευρώ από τα συνολικά EBITDA του ομίλου, ύψους 40 εκατ. ευρώ.

Στο ενημερωτικό διατυπώνεται σαφώς η επιδίωξη της εταιρείας να διεκδικήσει τον νέο διαγωνισμό για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, ο οποίος αναμένεται να προκηρυχθεί το 2022 και σκιαγραφούνται οι δυσμενείς επιπτώσεις από την ενδεχόμενη απώλειά της εξαιτίας της εξάρτησης που υπάρχει στην λειτουργική κερδοφορία.

Εάν η παραχώρηση της Αττικής Οδού δεν παραμείνει στη σημερινή κοινοπραξία (Ελλάκτωρ – ΑΒΑΞ), τότε στη λήξη της, τον Οκτώβριο του 2024, αναφέρεται ότι τα εναπομείναντα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας θα διανεμηθούν, κατόπιν πληρωμής όλων των υποχρεώσεων, σε αναλογική βάση στους μετόχους της κατά τη διάρκεια μιας περιόδου τριών ετών.

Βάσει του τελευταίου ισολογισμού και αφού συνυπολογισθεί η μετατροπή μέρους του μετοχικού κεφαλαίου σε δευτερογενές δάνειο ύψους 83 εκατ. ευρώ,  στις 16 Απριλίου του  2021, το ποσό που θα επιστραφεί στους μετόχους εκτιμάται σε περίπου 91 εκατ. (εκ του οποίου ποσό €60 εκατ ή ποσοστό 65,75% αντιστοιχεί στους μετόχους της Ελλάκτωρ).

Να σημειωθεί ότι οι άλλες παραχωρήσεις οδικών αξόνων στις οποίες συμμετέχει η εταιρεία (Ολυμπία Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) αφενός δεν ενοποιούνται ολικά στις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου, αφετέρου βρίσκονται σε αρχικό στάδιο.

Έτσι, παρά το ότι αναμένεται να συνεισφέρουν στα έσοδα του ομίλου και στις ταμειακές ροές του, μέσω αποπληρωμής δανεισμού που έχουν λάβει από τον όμιλο, η παραχώρηση της Αττικής Οδού Α.Ε. παραμένει το πλέον ώριμο έργο παραχώρησης για την Ελλάκτωρ και συνεισφέρει το σημαντικότερο τμήμα στη λειτουργική κερδοφορία του.

Διαβάστε ακόμη:

Γιώργος Προκοπίου στο newmoney: Αυτά είναι τα σχέδιά μου για τον Σκαραμαγκά

Βασιλάκης: Ελπίζω ότι έχουμε περάσει το πιο δύσκολο κομμάτι της πανδημίας- «Θωρακισμένη» η Aegean

Φωτιά στη Σάμο: Ολομέτωπη μάχη με τις φλόγες – Προληπτική εκκένωση ξενοδοχείων