«Ελπίζω και πιστεύω ότι έχουμε περάσει το πιο δύσκολο κομμάτι, πρέπει να είμαστε σε αυτή τη φάση φειδωλοί σε προβλέψεις. Με δυσκολία και αβεβαιότητα θα προχωρήσουμε με σταθερά βήματα μπροστά».

Αυτό ανέφερε από το βήμα της γενικής συνέλευσης χθές ο πρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχης Βασιλάκης προσθέτοντας ότι «έχουμε δρόμο όχι μεν εύκολο, αλλά ελπίζουμε ανοδικό όσον αφορά την πορεία της εταιρείας και την αντιμετώπιση της πανδημίας για να φτάσουμε σε αποδόσεις, εμπορική λειτουργία, ποιότητα υπηρεσιών και ικανοποίηση πελατών και μετόχων όσο το δυνατόν μεγαλύτερη, παρά τις δύσκολες συνθήκες που έχουμε βιώσει».

«Είναι πολύ σημαντικό ότι στην Ελλάδα έχει προχωρήσει το πρόγραμμα των εμβολιασμών στο 50% της πληθυσμιακής κάλυψης, ωστόσο είναι δεδομένο ότι το ποσοστό χρειάζεται να πάει αρκετά ψηλότερα για να φτάσουμε να έχουμε επαρκή προστασία.

Επίσης είναι πολύ σημαντική η πρωτοβουλία για το ψηφιακό πιστοποιητικό από την 1η Ιουλίου, ως μία κοινή αναγνώριση εντός Ευρωπαϊκής Ενωσης, ενώ είναι εξίσου κρίσιμο να υπάρξει επαρκής έλεγχος της πανδημίας, κυρίως μέσω των εμβολιασμών παντού στην Ευρώπη, ώστε αυτό το νέο καθεστώς που ήταν τόσο σημαντικό να δημιουργηθεί για τη διευκόλυνση των αερομεταφορών και του τουρισμού, να διατηρηθεί ανέπαφο.

Η χώρα μας, σαν ζήτηση από τους καταναλωτές αλλά και σαν ενδιαφέρον από τις αεροπορικές έχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά ανάκαμψης στην Ευρώπη, γεγονός θετικό για τη χώρα και για την Aegean. Οι δικές μας οι πωλήσεις εισιτηρίων για Ιουνιο- Ιούλιο κινούνται περίπου στο 70%- 75%, αλλά αυτό αφορά ουσιαστικά πωλήσεις και προπωλήσεις της εταιρείας για τους επόμενους μήνες. Άρα δείχνουν μεν να ανταποκρίνονται προς το 75%- 80% που είχαμε θέσει ως στόχο, ωστόσο πρέπει να σημειώσουμε ότι δεν είχαμε αποθεματικό προπωλημένων εισιτηρίων από τους πρώτους μήνες του χρόνου, περίοδος κατά την οποία πουλάμε και για το καλοκαίρι, άρα, όπως και οι ανταγωνιστές μας, εκτιμάμε ότι οι πληρότητές μας θα είναι, τουλάχιστον για τον Ιούλιο, χαμηλότερες από τις κανονικές για την εποχή.

Είναι όμως σημαντικό ότι έχουμε φτάσει να παράγουμε σε επίπεδο νέων πωλήσεων το 70- 75%, ελπίζουμε να μην υπάρξει κάτι που θα διαταράξει αυτή την τάση κι ότι ο έλεγχος της πανδημίας σε όλη την Ευρώπη θα είναι επαρκής.

Στο κομμάτι της απασχόλησης, το 93% του προσωπικού με σχέση αορίστου χρόνου έχει παραμείνει μαζί μας, νούμερο που θεωρούμε σημαντικό με το δεδομένο της πτώσης του τζίρου κατά 80% κι επιπλέον μία κατάκτηση της εταιρείας κι επένδυση για το μέλλον. Επιπλέον και το 75% του εποχιακού προσωπικού έχει επανέλθει και σήμερα η Aegean απασχολεί κοντά στα 2.700 εργαζομένους.

Η ρευστότητα της εταιρείας κινείται κοντά στα 600 εκατ. ευρώ μετά τις αυξήσεις κεφαλαίου και την κρατική στήριξη του Ιουνίου και από αυτήν τη ρευστότητα έχει αφαιρεθεί μία επιστροφή 90 εκατ. ευρώ στις ελληνικές τράπεζες, άρα από άποψη ταμειακή είμαστε σε καλό δρόμο, παρά τη δυσκολία σε σχέση με τα αποτελέσματα και για το β’ τρίμηνο».

Πώς κινείται το 2021

Επιχειρώντας έναν μέχρι σήμερα απολογισμό ο διευθύνων σύμβουλος κ. Δημήτρης Γερογιάννης ανέφερε ότι «η φετινή χρονιά ξεκίνησε με τις ίδιες τάσεις, όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί λόγω των περιορισμών από το φθινόπωρο του 2020 και οι πτήσεις μας το πρώτο τρίμηνο του 2021 ήταν 60% λιγότερες σε σχέση με το 2019, η επιβατική κίνηση κατά 82% χαμηλότερη και ο τζίρος σημείωσε μείωση 70%, με ζημιογόνο αποτέλεσμα, όμως σε μικρότερο βαθμό έναντι του 2020, ήτοι περίπου κατά 50% χαμηλότερες ζημιές.

Το β’ τρίμηνο, από το Μάιο και μετά, υπήρξε κάπως υψηλότερο επίπεδο δραστηριοποίησης του στόλου μας, αλλά και πάλι με πολύ χαμηλά νούμερα, με μείωση των πτήσεων κατά 50% σε σχέση με το 2019 και της επιβατικής κίνησης κατά 70%.

Το καλοκαίρι προγραμματίζουμε να δραστηριοποιηθούμε με ένα 75% έως 80% του πτητικού μας έργου σε σχέση με το 2019. Φυσικά τα δεδομένα της ζήτησης μεταβάλλονται, υπάρχει μία θετική δυναμική για τη χώρα μας, η ζήτηση όμως παραμένει αβέβαιη λόγω της συνεχώς μεταβαλλόμενης ψυχολογίας των ταξιδιωτών και της συνεχούς παρουσίας της πανδημίας, ιδιαίτερα από τη στιγμή που δεν έχει καλυφθεί με μεγαλύτερο ποσοστό εμβολιασμού ο ευρωπαϊκός πληθυσμός. Το γεγονός αυτό συντηρεί την έντονη μεταβλητότητα για το άμεσο επόμενο διάστημα.

Στηριχθήκαμε στα δικά μας αποθέματα και τις δικές μας δυνάμεις έως τον Ιούνιο του 2021, χωρίς ποτέ η ρευστότητα της εταιρείας να πέσει κάτω από τα 400 εκατ. ευρώ, μέχρι που φτάσαμε στην αύξηση κεφαλαίου των 60 εκατ. ευρώ και της κρατικής ενίσχυσης των 120 εκατ. ευρώ ένα χρόνο μετά από την περίοδο που είχαν ήδη ενισχυθεί άλλες αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη.

Εργαστήκαμε μεθοδικά με διαρκείς προσαρμογές κι ευελιξία λόγω του ευμετάβλητου περιβάλλοντος κι επιπλέον διατηρήσαμε την παραγγελία για την παραλαβή των 46 αεροσκαφών από την Airbus. Ο αριθμός των παραλαβών θα αρχίσει να αυξάνεται από το 2022, γνωρίζοντας την αξία του για την επόμενη μέρα. Παρά το γεγονός ότι και το β’ τρίμηνο λόγω μειωμένης δραστηριότητας, παραμένει ζημιογόνο, από τον Απρίλιο και μετά έχουμε καταφέρει να επιτύχουμε θετικές ταμειακές ροές».

Διαβάστε ακόμη:

Ποιος παρήγγειλε σκάφος 60 μέτρων, γιατί στις τράπεζες άναψαν καντήλια, η επιστροφή του Γ. Λογοθέτη και ο δάκτυλος ΤΧΣ σε Εθνική

Δανέζικη «απόβαση» με αιολικά 652,65 MW στον Έβρο

ΔΟΕ: Αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας με… περισσότερο άνθρακα