Η στιγμή που η ίδρυση μιας ατομικής επιχείρησης θα γινόταν με μερικά κλικ από τον υπολογιστή είναι πλέον γεγονός. Χωρίς ραντεβού και ουρές, προσκόμιση δικαιολογητικών, χάσιμο χρόνου, δοκιμασία υπομονής και νεύρων.

Από την Παρασκευή λοιπόν 13 Ιανουαρίου, θα συντελεστεί στη χώρας μας μια μικρή επανάσταση με την ψηφιακή ίδρυση ατομικών επιχειρήσεων. Να σημειώσω εδώ ότι οι ατομικές επιχειρήσεις είναι η πιο δημοφιλής μορφή επιχειρείν αφού σύμφωνα με τα στοιχεία των επιμελητηρίων 2/3 νέες επιχειρήσεις είναι ατομικές.

Από τον υπολογιστή, ο επιχειρηματίας μπαίνει με τους κωδικούς taxisnet στο gov.gr όπου και γίνεται η διασταύρωση των στοιχείων του. Χωρίς αυτή δεν προχωρά η διαδικασία. Στη συνέχεια επιλέγει αν κάνει αίτηση για τον εαυτό του ή εκ μέρους τρίτου.

Επόμενο βήμα η επιλογή του τύπου της έδρας της επιχείρησης.

Αν επιλέξει Ιδιόκτητη έδρα, χρειάζεται να συμπληρώσει τον Αριθμό Ταυτότητας του Ακινήτου και τα υπόλοιπα πεδία συμπληρώνονται αυτόματα από τα στοιχεία που αφορούν του ενδιαφερόμενο και αντλούνται από τις διάφορες βάσεις δεδομένων που είναι συνδεδεμένες με το σύστημα. Στην περίπτωση που επιλέξει μη Ιδιόκτητη Έδρα, θα πρέπει να συμπληρώσει τον αριθμό και το έτος υποβολής δήλωσης πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης ακίνητης περιουσίας για το ακίνητο που μισθώνει. Και τα υπόλοιπα πεδία συμπληρώνονται και πάλι αυτόματα.

Στη συνέχεια ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να επιλέξει την περιοχή στην οποία αντιστοιχεί η διεύθυνση της επιχείρησης ώστε να γίνει η ανάκτηση στοιχείων που αφορούν το δήμο και τον νομό. Αν ο ταχυδρομικός κώδικας δεν είναι συμπληρωμένος , μπορεί να γίνει να συμπληρωθεί ηλεκτρονικά μόνο στην περίπτωση της ιδιόκτητης έδρας, αλλιώς πρέπει να απευθυνθεί στην οικεία Δ.Ο.Υ.

Αφού ελέγξει τα προσυμπληρωμένα πεδία, στη συνέχεια καταχωρεί την επωνυμία της επιχείρησης που συνδέεται με το ονοματεπώνυμο του φυσικού προσώπου. Τέλος καταχωρίζει Στοιχεία Επιχείρησης, Στοιχεία Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων (ΕΛΠ), Στοιχεία Φ.Π.Α. και Στοιχεία Δραστηριοτήτων Επιχείρησης, τις οποίες ο χρήστης καλείται να επιλέξει μέσω διαλειτουργικότητας με την ΑΑΔΕ.

Τελικό στάδιο , μέσω της διασύνδεσης με το ΓΕΜΗ πραγματοποιείται η εγγραφή της επιχείρησης και η λήψη αριθμού Γενικού Εμπορικού Μητρώου και ταυτόχρονα γίνεται και η εγγραφή στο τοπικό επιμελητήριο.

Σε όλη αυτήν την διαδικασία, ο ενδιαφερόμενος δεν θα χρειαστεί να επικοινωνήσει καθόλου με τον ΕΦΚΑ. Η ΑΑΔΕ αναλαμβάνει να ειδοποιήσει τον ΕΦΚΑ ότι ο συγκεκριμένος χρήστης έχει την υποχρέωση να εγγραφεί στον e-EFKA εντός 10 ημερών από την δήλωση έναρξης εργασιών της επιχείρησης. Αν δεν το κάνει, γίνεται και πάλι ηλεκτρονικά αλλά το κάνει ο ΕΦΚΑ.

 

Διαβάστε ακόμα

Μειωμένος προβλέπεται ο πληθωρισμός Δεκεμβρίου στις ΗΠΑ – Όλα τα βλέμματα στην Fed

Γιγαντιαίες επενδύσεις έως €25 δισ. για την ενεργειακή θωράκιση της χώρας

Στο μυαλό του Τζον Φρέντρικσεν: Η απόφαση να ακυρώσει τη συγχώνευση Frontline-Euronav δεν αποκλείει νέα προσπάθεια